„Prije nego što se započelo sa pilot projektom „Hardeggasse“, još 2014. godine ispitivale su se različite tehničke mogućnosti u vezi sa korišćenjem energije kočenja, kao skladištenje u bateriji ili sa zamajcem. Pošto preduzeće „Wiener Linien“ raspolaže internim dovodnim prstenom od 20 kV izabrana je varijanta u kojoj invertor direktno skladišti energiju u internu mrežu, koja se potom upotrebljava za korisnike struje u objektu metroa. Invertor za skladištenje energije kočenja se upotrebljava i kod drugih operatera u saobraćaju. Okvirni uslovi kao interna visokonaponska mreža i gust red vožnje čine mrežna postrojenja Bečkih linija posebno efikasnim“, kažu glasnogovornici kompanije „Wiener Linien“.
Tehnologija koja obezbjeđuje nesmetano funkcionisanje ovakvog sistema uštede energije je najnovija varijanta Siemens PCI koja se pokreće snagom od 1,7 MW. U tom postrojenju invertor pretvara jednosmernu struju voza u naizmjeničnu.
Ta naizmjenična struja se uz pomoć transformatora transformiše na potrebnih 20 kV i skladišti u mrežu.
Kako navode iz „Wiener Linien“, radi se o veoma skupoj tehnologiji. Nakon polovine planiranog roka trajanja postrojenje bi trebalo da se amortizuje. To naravno zavisi od mnogih faktora, kao što su troškovi integracije specifični za određenu lokaciju i razvoj cijene struje. Za postrojenja koja se nalaze u pogonu radi se precizan monitoring da bi se uporedila realnost sa prognozama.
Inovativan biznis model naišao je na interesovanje i mnogih svjetskih metropola.
„Interesovanje je i dalje veoma veliko. Korist od ove tehnologije zavisi od mnogo parametara, između ostalog od specifikacije vozila, voznog sistema snabdijevanja strujom, mreže za distribuciju energije i gustine reda vožnje“, objašnjavaju iz bečkog preduzeća.
Na pitanje može li se sistem unaprijediti i da li je primenjiv na neke druge javne službe, iz „Wiener Linien“ navode da je ovaj sistem razvijen specijalno za vozove sa jednosmernom strujom i da im nije poznata direktna upotreba u druge svrhe.
Prema ranijim informacijama, na ovaj način se godišnje uštedi do 4 GWh struje, što odgovara prosječnoj potrošnji 800 bečkih domaćinstava, a istovremeno smanjuje emisiju ugljen-dioksida za 600 tona.
Četvrti energetski sistem kočenja pušten je u pogon ovog mjeseca, a planirano je otvaranje još jednog sistema do kraja godine. Veliki dio proizvedene energije koristi se za pokretanje drugih vozova.
Višak energije se uvodi u električnu mrežu gradskog saobraćajnog preduzeća „Wiener Linien“, pa se zelena struja troši za liftove, pokretne stepenice i osvetljenje u metro stanicama.