Mercedes-Benz objavio je da će preuzeti trećinu udjela u proizvođaču baterijskih ćelija Automotive Cells Company (ACC), zajedničkom poduhvatu čiji su osnivači francuske kompanije Stellantis i TotalEnergies.
Cilj partnerstva je razvoj ćelija i baterijskih modula kao i pomoć Evropi da zadrži središnju poziciju u autoindustriji, čak i u električnoj eri, izjavio je u saopćenju izvršni direktor Mercedes-Benza i njegove krovne kompnije Daimler, Ola Kaellenius, piše SEEbiz.
Iz Daimlera dodaju da će baterijske ćelije proizvoditi 95 posto od recikliranih materijala, u skladu s ciljem o dostizanju ugljično neutralnog lanca nabavke do 2039. godine.
ACC će Mercedes-Benz snadbijevati baterijskom tehnologijom od sredine decenije navode.
Prema sporazumu Daimler će, kažu, u projekt iduće godine uložiti oko 500 miliona eura, dodajući kako se očekuje da će njegova ukupna ulaganja ostati ispod milijardu eura.
ACC je također pribavio 1,3 milijarde eura francuskog i njemačkog kapitala, a kako bi dostigao ciljani kapacitet od 120 gigavatsati do kraja decenije, trebat će pribaviti sedam milijardi eura putem prodaje dionica, kredita i subvencija.
Daimler je u julu objavio da do 2030. želi postati potpuno električan i da planira gradnju osam giga-fabrika, uključujući jednu u SAD-u i četiri u Evropi, kapaciteta najmanje 200 gigavatsati, sa sadašnjim partnerima i jednim novim kojeg tada nisu imenovali.
Iako evropski proizvođači automobila sastavljaju baterijske pakete za električne automobile, u proizvodnji baterijskih ćelija, ključnih sastavnih blokova za baterije, dominiraju azijske kompanije.
“Zajedno s ACC-om razvit ćemo i učinkovito proizvoditi baterijske ćelije i module u Evropi, izrađene prema specifičnim Mercedes-Benzovim zahjevima”, rekao je Kaellenius.
ACC je osnovan u septembru 2020. kao zajednički poduhvat francuskih firmi Stellantisa i TotalEnergiesa a već je povezan s Njemačkom kroz dvije milijarde eura ulaganja u fabriku baterijskih ćelija u Kaiserslauternu, koja bi trebala započeti s proizvodnjom 2025. godine. U planu je proširenje mreže u Evropi, kažu iz Daimlera.