Kada je aktuelna generacija modela V50 predstavljena 2004. godine, Volvo se usredotočio na mlađe kupce sa visokim zahtjevima po pitanju sportskih performansi i premium osjećaja. Blagim redizajnom 2007. godine, ovaj je model postao vizuelno bliži Volvu V70, a sada je dobio još nekoliko svježih dizajnerskih i tehničkih detalja, s kojima ulazi u modelsku 2011. godinu.
Volvo V50 krasi kompaktno tijelo sa zaobljenim linijama. Kratak poklopac motora i kabina pomjerena prema naprijed, pomažu u stvaranju prostrane kabine. Uprkos kompaktnim vanjskim dimenzijama, Volvo V50 nudi prostranu fleksibilnost. Kako bi se dobio dodatni teretni prostor, stražnji dio automobila je produžen za 46 milimetara u odnosu na limuzinski Volvo S40.
Zaobljena maska hladnjaka sa velikim Volvo logom naglašava sportski štih. Nova prednja svjetla i tri izvajana usisnika zraka daju prednjem dijelu Volva V50 pojačani dojam čvrstoće. Automobil je još impresivniji s boka. Široka ramena i konveksni bočni paneli zrače snagom i naglašavaju kompaktne dimenzije automobila. Na stražnjem dijelu, oblik stražnjih svjetala i branika, dodatno pojačavaju dinamički dojam. Za Volvo V50, dostupne su i tri nove karoserijske boje: Flamenco Red Metallic, Cosmic White Metallic i Orange Flame Metallic.
Enterijer Volva V50, inspirisan je skandinavskim produkt dizajnom sa naglaskom na blagim površinama, nježnim materijalima i funkcionalnosti. Zajedno sa S40, V50 je bio prvi Volvo model sa ultratankom lebdećom centralnom konzolom sa osvjetljenim pretincem za sitnice sa stražnje strane. Prepoznatljiva centralna konzola, dostupna je u nekoliko nijansi. Prostor između sjedišta dizajniran je sa naglaskom na pametnoj funkcionalnosti. Ono što je najvažnije za karavan, preklapanjem stražnje klupe nastaje potpuno ravan utovarni prostor. Prtljažni prostor zaprema od osnovnih 417 do maksimalnih 1307 litara.
Šasija Volva V50, podešena je za kontrolisane i sigurne vozne mogućnosti i brz odaziv na komande upravljača. Stražnja Multilink osovina omogućava dobru voznu dinamiku i visok nivo udobnosti. Generalno, dugačak međuosovinski razmak i širok trag točkova u kombinaciji sa čvrstom karoserijom obećavaju besprijekorno ponašanje u svim uslovima. Napredni DSTC sistem dinamičke kontrole stabilnosti i trakcije, koji stabilizuje automobil u slučaju proklizavanja je dio standardne opreme.
Ponuda motora za Volvo V50 podrazumijeva poprečno smještene, linijske jedinice. Ponuda benzinaca uključuje 1.6 litarski četverocilindraš sa 100 KS i 2.0 litarski četverocilindraš sa 145 KS, te 2.5 litarski petocilindarski turbo sa 230 KS. Dizelske boje brane 1.6 litarski četverocilindraš sa 109 (DRIVe) i 115 KS (D2), te novi 2.0 litarski petocilindraš u verziji sa 150 KS (D3) i 177 KS (D4).
Volvo je za V50 razvio nekoliko sigurnosnih sistema, kao što je IDIS sistem preusmjeravanja dolaznih telefonskih poziva, te poznate WHIPS i SIPS sisteme i slično.