Bh. izvoz u februaru povećan za 10,58 posto

Vanjskotrgovinski deficit BiH u 2020. je smanjen za 20,4 posto u odnosu na prethodnu godinu

64
Izvoz

Ukupna vanjskotrgovinska razmjena Bosne i Hercegovine u 2020. godini iznosila je 27,40 milijardi KM, navodi se u Analizi vanjskotrgovinske razmjene BiH za prošlu godinu, koju je danas usvojilo državno Vijeće ministara.

U Analizi, koju je pripremilo Ministarstvo vanjske trgovine i ekonomskih odnosa BiH, navodi se da je vrijednost izvezene robe bila 10,52 milijardi KM, a uvezene 16,89 milijardi KM, što je rezultiralo vanjskotrgovinskim deficitom od 6,37 milijardi KM. Vanjskotrgovinski deficit BiH time je smanjen za 20,4 posto u odnosu na prethodnu godinu.

“U prošloj godini zabilježili smo smanjenje vanjskotrgovinske razmjene za 11,6 posto. Bilježimo, također, pad izvoza od 8,5 posto, ali i pad uvoza od 13,4 posto, što je značajan podatak za našu privredu. U prošloj godini došlo je i do rasta stope pokrivenosti uvoza izvozom za 3,3 posto”, istaknuo je državni ministar vanjske trgovine i ekonomskih odnosa Staša Košarac.

On je naglasio da je u prva dva mjeseca 2021. godine povećan izvoz u odnosu na isti lanjski period, dok je uvoz smanjen za 6,5 posto u odnosu na prva dva mjeseca 2020. godine.

“Podaci nadležnih institucija govore da je izvoz u januaru 2021. godine bio veći za 2,07 posto u odnosu na januar 2020. godine, dok je izvoz u februaru ove godine bio veći za čak 10,58 posto u odnosu na februar prošle godine. To su ohrabrujući podaci u ovom izazovnom vremenu, kada smo suočeni sa borbom protiv pandemije i saniranjem negativnih posljedica na ukupnu privrednu aktivnost u BiH”, naglasio je Košarac.

U Analizi se navodi se da je Evropska unija i dalje glavni vanjskotrgovinski partner BiH, sa učešćem u njenoj vanjskotrgovinskoj razmjeni od 65,3 posto. Slijede je zemlje članice CEFTA sa 14 posto, a ostale zemlje učestvuju sa 20,7 posto.

Kada su u pitanju glavni trgovinski partneri, BiH ima najveću pokrivenost uvoza izvozom sa Austrijom – 147 posto, Slovenijom (113 posto), Hrvatskom (89 posto), Njemačkom (78,6 posto), Francuskom (78 posto), Srbijom (61 posto) i Italijom (52 posto). Analiza je pokazala da je i Kina značajan trgovinski partner BiH.

“U potpunosti smo posvećeni zaštiti domaće proizvodnje i unapređenju njene konkurentnosti. Zbog toga aktivno radimo na otvaranju novih tržišta za plasman naših proizvoda kako bismo poboljšali ukupan obim vansjkotrgovinske razmjene”, poručio je Košarac.

 

 

 

PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here