Evropska komisija predstavila je nova pravila kojima planira uvesti red u digitalni svijet, uključujući društvene mreže, online trgovinu i druge internetske platforme.
Komisija je predložila dvije uredbe – o digitalnim uslugama i o digitalnim tržištima, u kojima se predviđaju niz obaveza i zabrana ali i sankcije koje bi trebalo poslužiti za odvraćanje velikih aktera od zloupotrebe svog položaja.
Ove uredbe će se uskoro naći na javnoj raspravi pa tek onda u Evropskom parlamentu, tako da za sada još nije sigurno da li će i kada stupiti na snagu.
Međutim, ukoliko stupe unijet će značajne izmjene u poslovanje velikih tehnoloških kompanija na Starom kontinentu, prenosi Tanjug.
Uredba o digitalnim uslugama uvodi obavezu za ove kompanije da regulatorima u zemljama u kojima funcioniraju obznane algoritme na kojima rade, ali i kako prilikom oglašavanja targetiraju određene grupe ljudi, kao i na osnovu kojih kriterijuma odlučuju o uklanjanju sadržaja sa svojih stranica.
Ovo se uglavnom odnosi na velike kompanije koje imaju više od 45 miliona korisnika, što znači na Facebook, Google, Twitter i TikTok.
Ukoliko se pomenute kompanije ne budu pridržavale pravila rizikuju kazne do šest posto svojih godišnjih prihoda. Ovolika kazna bi, primjera radi, za Facebook iznosila oko 4,2 milijarde dolara.
Druga uredba bi se mogla svrstati u antimonopolsku regulativu. Njen cilj je da se manjim kompanijama pruži mogućnost da adekvatno konkurišu divovima na digitalnom tržištu. Već godinama se piše o monopolskom položaju velikih tehnoloških kompanija koje često kupuju konkurenciju ili je onemogućavaju da normalno posluje.
Kompanije koje budu redovno kršile Uredbu o digitalnim tržištima suočit će se sa kaznom od 10 posto svojih godišnjih prometa.