MasterIndex BiH: 23 posto više online kupaca nego prije pandemije

MasterIndex otkriva da je polovina ispitanika u potpunosti uvjerena u sigurnost online kupovine. Nivo povjerenja korisnika u sigurnost online plaćanju povezan je sa njihovim praktičnim iskustvom

57
MasterCard | Image Library

Broj korisnika online plaćanja povećao se za 23 posto u odnosu na period prije izbijanja pandemije Covid-19, pokazalo je ovogodišnje MasterIndex BiH istraživanje. Online plaćanja koristi 69 posto ispitanika, od čega 11 posto plaća online makar jednom sedmično, dok 36 posto koristi online plaćanja makar jednom mjesečno.

 MasterIndex, tradicionalno godišnje istraživanje finansijskih navika i potreba aktivnih korisnika kartica u Bosni i Hercegovini, pokazalo je i da su muškarci za nijansu aktivniji online kupci od žena (53 napram 47 posto), dok su posmatrano po starosnoj strukturi, najaktivniji online kupci starosti između 45 i 59 godina (30%), a za njima slijede oni uzrasta između 25 i 34 godine (23%) i između 35 i 44 (20%).

Plaćanje debitnim, kreditnim i pripaid karticama se pokazalo kao prvi izbor prilikom plaćanja za 54 posto ispitanika, što dokazuje da se korisnici oslanjaju na brzinu, jednostavnost i sigurnost elektronskih plaćanja, kao i da su ih prepoznali kao zdravstveno bezbjedniju opciju tokom pandemije. Na gotovinu prilikom dostave oslanja se 41 posto ispitanika, a zanimljivo je da su m-banking aplikacije popularnije od e-bankinga kao opcija za plaćanje robe i usluga poručenih na internetu (21 naspram 14%).

Online poslovanje i internet kupovina biće mehanizam koji će malim i srednjim proizvođačima pomoći da ublaže ekonomske efekte pandemije i ograničenja u radu i kretanju, ali i mehanizam koji će im pomoći da sutra rastu kako lokalno, tako i globalno. Trenutne okolnosti su dodatno podcrtale važnost online prisustva bez obzira na veličinu, region ili privredni sektor u kome trgovac posluje, a ukazuju i na relevantnost digitalnih plaćanja u svakodnevici potrošača. Imajući u vidu da 45 posto ispitanika kupuje isključivo na web stranicama domaćih trgovaca, a još 34 posto njih kombinuje lokalnu i inostranu ponudu, jasno je da je potencijal za ekonomski rast domaćeg online tržišta ogroman i još uvijek nedovoljno iskorišten, kao i da će edukacija svih tržišnih faktora biti značajnija nego ikada,“ izjavila je Jelena Ristić, direktorka za tržišta Srbije, Crne Gore i Bosne i Hercegovine u kompaniji Mastercard.

Da se potrebe potrošača sve više sele u online okruženje, govore i podaci da skoro polovina ispitanika garderobu kupuje putem interneta, mjesečne račune online plaća njih 40 posto, a po četvrtina ispitanika putem interneta poručuje kozmetiku i elektronske uređaje. Auto dijelove online poručuje 17 posto ispitanika, dok devet posto građana ima pretplate na digitalne streaming servise kao što su Netflix, Deezer i Spotify.

Konačno, MasterIndex otkriva da je polovina ispitanika u potpunosti uvjerena u sigurnost online kupovine. Nivo povjerenja korisnika u sigurnost online plaćanju povezan je sa njihovim praktičnim iskustvom, a uvijek se savjetuje korisnicima da pristupe online plaćanjima na isti način kao što to rade sa standardnim kartičnim plaćanjima, to jest da nikome ne otkrivaju broj kartice, PIN i CVC2 kodove, da ne dijele ove podatke online i preko društvenih mreža, kao i da provjere da li web stranica trgovca ima simbol katanca i https:// oznaku koje garantuju sigurnu enkripciju podataka. Također se korisnicima savjetuje da potraže Mastercard® SecureCode™ ili Mastercard Identity Check simbole na stranici trgovca, kao garancije da se njihovi platni podaci razmjenjuju samo sa finansijskom institucijom koja prihvata plaćanje, a ne sa trgovcem, a da svaku online kupovinu štite dodatni zaštitni mehanizmi zasnovani na biometrijskoj autentifikaciji i koji su dostupni na svim uređajima koje oni koriste.

 

PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here