Lider u industriji bezalkoholnih pića i napitaka na svakom tržištu, Coca-Cola HBC B-H Sarajevo je kompanija fokusirana na održiv rast, razvoj i saradnju sa zajednicom te sinonim za poželjnog poslodavca koji poštuje, razvija i podržava talentovane i vrijedne zaposlenike.
Jedna od ključnih karakteristika koja izdvajaju Coca-Cola HBC B-H Sarajevo i čine je uspješnom je način na koji se bavi svojim zaposlenicima. Razlike u tehnikama i procesima koji tradicionalno upravljanje ljudskim potencijalima transformišu u upravljanje talentima je delikatna ali izuzetno važna, pojašnjava direktorica Odjela za ljudske potencijale u Coca-Cola HBC B-H Sarajevo Bojana Mucić.
BM: Koji to recept postavlja Coca-Colu HBC na liderske pozicije u brojnim poljima, čak i u doba dominacije tehnoloških kompanija?
MUCIĆ: Glavni i najvrijedniji sastojak svakog uspjeha su ljudi. Čak i aktuelnu dominaciju tehnoloških kompanija pokreću i njom upravljaju ljudi. Coca-Cola HBC najveću pažnju ulaže baš u svoj navrijedniji segment, kroz svoje programe rasta i razvoja za zaposlenike, osnažujući ih i kao pojedince, i kao tim. Jednostavno, razvoj i osnaživanje ljudi su centar naše strategije rasta i to je razlog zbog kojega nam je prioritet ulaganje u izgradnju najboljih timova u industriji i posebno u inkluzivnu i raznoliku kulturu, kako bismo ih podržali.
BM: Na koji konkretno način Coca-Cola HBC B-H Sarajevo vodi programe rasta i razvoja zaposlenika koje spominjete?
MUCIĆ: Svi zaposlenici kompanija u sastavu naše poslovne jedinice, uz osnovne funkcijske treninge, koji su im neophodni za obavljanje posla, imaju i svoje razvojne planove u kojima sa svojim rukovodiocima određuju sve ono što im je potrebno za neprestani rast i razvoj. Naša strategija razvoja 70–20–10 odnosi se na činjenicu da se 70 posto razvojnih aktivnosti događa na radnom mjestu u sklopu različitih projekata i dodatnih aktivnosti, 20 posto podrazumijeva rad s nekim od kolega u obliku nadzora i vođenja, a 10 posto dodatna je edukacija u obliku treninga, čitanja stručne literature i sličnih izvora. Svim zaposlenima su na raspolaganju i mnogobrojni online treninzi, koji su u skladu s našim strategijama, a prate svjetske trendove u poučavanju.
BM: Vaše petnaestogodišnje iskustvo i ključne kompetencije povezane su sa prepoznavanjem, razvojem i jačanjem ljudskih resursa, kao i upravljanje i usmjeravanje talenata, upravljanje projektima, promjenama, dionicima, te interna komunikacija i edukacije. Više od 12 godina radnog iskustva stekli steupravo u Coca-Coli HBC, sarađujući sa svim sektorima, sa različitim profilima zaposlenika i pomažući im da dostignu svoje pune potencijale…?
MUCIĆ: Možda je jedna od naznačajnijih prednosti Coca-Cole HBC veličina i različitost naših tržišta, koja omogućava zaposlenima sticanje izuzetnog i svestranog operativnog iskustva tokom karijere. Ujedno, izmicanje iz zone komfora, uz stalnu podršku strateški je osmišljen model u kome se postižu najbolji rezultati. Razvili smo talent model i model performansi koji se zasnivaju na kontinuiranim razgovorima o karijeri, dostignućima, izazovima i platformi za povratne informacije koja olakšava davanje i primanje povratnih informacija od dionika“.
BM: Na koji način ulaganje u osnaživanje zaposlenih utiče na poslovanje velike kompanije kakva je Coca-Cola HBC?
MUCIĆ: Osnaženost svakog pojedinca, a potom i tima, omogućavaju brzinu u poslovanju organizacije. Bez brzine u poslovanju nema brze isporuke usluge ili proizvoda kupcu ili krajnjem potrošaču pa je ona izuzetno važna za poslovanje cijele organizacije. Osnaženost je nešto se ne može samo dobiti, nego se i preuzima. Nije riječ samo o tome da će nam neko pružiti slobodu u radu nego i u kojoj ćemo mi mjeri s druge strane tu slobodu uzeti, tražiti i zaslužiti. U svemu što radimo postoji odgovornost zaposlenika, njegovog voditelja i cijele organizacije. Svako ima svoju ulogu u tom procesu. Organizacija treba pružati sve uslove za osnaživanje svojih zaposlenika, ali nema tog osnaživanja koji će ti neko dati ako ti sam ne želiš prihvatiti tu odgovornost. Bez te podrške i odgovornosti nema ni usmjerenosti na kupce i to nas može učiniti sporima i tromima kao sistemom.
BM: Gdje je fokus kad je u pitanju razvoj zaposlenika Coca-Cole HBC B-H Sarajevo u 2020. godini?
MUCIĆ: Usmjerenost na kupce, brzina poslovanja i osnaživanje naših ljudi tri su ključne stvari za uspjeh Coca-Cola HBC B-H Sarajevo kao organizacije. Treba se odmaknuti od hijerarhijskih i tradicionalnih rutina i principa na temelju kojih obavljamo svoj posao kako bismo postali otvoreniji i fleksibilniji i kako bismo bolje upravljali dostupnim izvorima, uključujući svoje timove, vrijeme, ali i budžet.
BM: Koje su procijenjene strateške potrebe zaposlenika Coca-Cola HBC B-H Sarajevo u budućnosti i na koji način će Odjel za ljudske potencijale odgovoriti na aktuelne potrebe?
MUCIĆ: Agilnost je jedna od aktuelnih tema u poslednje vrijeme i svako je doživljava na svoj način. Za nekoga je ona brzina, za nekoga manje administracije i manje sastanaka, a za nekoga brzina isporuke usluge ili proizvoda. Sve je to zapravo tačno. Riječ je o promjeni kulture koja ne dolazi preko noći i ne pada s neba, nego je skup malih stvari koje svakodnevno radimo drukčije, a u konačnici mijenjaju cijeli naš način rada. Kraći sastanci, smanjenje nepotrebnih izvještaja, isporuka proizvoda koji su zaista po mjeri naših kupaca i potrošača, samo su neki od malih koraka u procesu primjene agilnosti.
BM: Kako se pandemija odrazila na zaposlene u Coca-Cola HBC B-H Sarajevo? Koliko je bilo teško organizovati rad od kuće i zaštitu zaposlenih?
MUCIĆ: Mi smo se maksimalno angažovali i osigurali maksimalnu zaštitu za naše zaposlenike, jer su nam oni uvijek na prvom mjestu. Svi su imali vrlo brzo zaštitnu opremu, kao i tehničku opremu, za rad od kuće. I u internom istraživanju, koje smo proveli krajem aprila, upravo su naši zaposlenici jako visoko ocijenili zadovoljstvo opremom i podrškom. Zaista moram pohvaliti cijeli naš međuodjelni tim, jer su se svi angažovali maksimalno i nismo izgubili niti jedan dan zbog nedostatka zaštitne opreme.
BM: Da li će na osnovu ovog iskustva Coca-Cola HBC B-H Sarajevo uvesti neke promjene trajno, kada su ljudi u pitanju? Da li postoje neke lekcije koje su dobra praksa iz ovoga što nas je sve zadesilo?
MUCIĆ: Svakako planiramo više raditi na agilnosti naših procesa, uvesti i formalizirati procedure koje se tiču rada od kuće u skladu sa našim zakonskim regulativama, pokrenuli smo e-commerce, a naučili smo kako se efikasno može organizovati rad i u ‘’remote‘’ uslovima te kako biti svakodnevno u kontaktima sa zaposlenicima kroz skupove zaposlenika, dvosmjernu komunikaciju, što je našim zaposlenicima bitno u vremenu kao što je COVID -19.