Njemačka autokompanija BMW za drugo tromjesečje 2020. iskazala je gubitak od 666 miliona eura bez obračunatih kamata i poreza, što je ogroman pad u odnosu na operativni profit od 2,2 milijarde eura ostvaren u istom prošlogodišnjem periodu.
BMW je saopštio da ipak očekuje operativnu dobit na nivou cijele godine, uprkos navedenom gubitku koji je posljedica obustava proizvodnje zbog pandemije korona virusa i pada isporuka luksuznih automobila od 25 posto.
Kako prenosi Reuters, kompanija sa sjedištem u Minhenu navela je da je EBIT marža u njenom automobilskom segmentu pala sa prošlogodišnjih 6,5 posto na minus 10,4 posto u periodu april – juni ove godine, jer je BMW povećao investicije u skupe električne automobile.
“Prodaja automobila počela se oporavljati na nekim tržištima, uključujući Kinu, zbog čega se nadamo da će osnovna djelatnost ponovo postati profitabila, ali oporavak neće biti dovoljan da nadoknadi manjak prodaje koji je zabilježen zbog pandemije.
Radujemo se drugom polugodištu s opreznim optimizmom i nastavljamo da ciljamo EBIT maržu između nula i 3,0 posto u automobilskom segmentu u 2020. godini”, navodi se u saopštenju Olivera Cipsea, direktora BMW-a.