Nakon petosedmične pauze, Volkswagen ponovno proizvodi automobile. Velika pauza zbog pandemije koronavirusa prouzročila je ogromne gubitke auto-branše.
Proizvodne trake Volkswagena (VW) od četvrtka (23.4.) su ponovno u pogonu. Počela je proizvodnja automobila u tvornici u Zwickauu. Za oko 1.500 radnika time je okončana pauza zbog pandemije koronavirusa. To je prva tvornica VW-a koja ponovno počinje raditi na proizvodnji vozila u Njemačkoj, potvrdilo je ministarstvo privrede u saveznoj pokrajini Saskoj. Ustvari je to i prvi njemački pogon koji ponovno proizvodi aute.
Zaposlenici su od danas na poslu i u tvornici VW-a u Chemnitzu. Tamo će proizvodnja vozila službeno krenuti od 27.4., baš kao i u Dresdenu. Uskoro kreće proizvodni proces i u tvornicama u Wolfsburgu, Emdenu i Hannoveru.
Po navodima iz centrale njemačkog automobilskog diva iz Wolfsburga, u svim tvornicama Volkswagena na snazi su stroga pravila higijene, odnosno radnici se moraju pridržavati propisanog rastojanja od minimalnih 1,5 metara. Katalog aktuelnih mjera je prokomentirao voditelj odjela tehnike i logistike VW-a u Saskoj, Reinhard de Vries:
„Zdravlje je važnije od broja vozila”.
„S gotovo 100.000 radnika u više od 800 preduzeća, automobilska industrija je jedna od najvažnijih branši saske privrede. Signal VW-a, odluka o ponovnom pokretanju proizvodnje, pozitivno će se odraziti na tržište rada u Saskoj”, kazao je ministar privrede te istočnonjemačke pokrajine Martin Dulig.
On je sasku automobilsku industriju nazvao „pionirom privrednog exita iz shutdowna” u Njemačkoj. Iz Volkswagena su poručili da bi uskoro (od 3.5.) trebala početi raditi i tvornica VW-a u Tennesseeju (SAD).
Već u ponedjeljak (20.4.) konzern Daimler je pokrenuo proizvodnju motora u svojoj tvornici u Hedelfingenu kod Stuttgarta. Od ponedjeljka rade i dobavljači dijelova, tvornica kamiona u Wörthu i Daimlerov pogon u Untertürkheimu, potvrdio je portparol koncerna Jörg Howe njemačkoj stanici MDR Saska. Howe je dodao da 1.200 zaposlenika tvornice baterija u Kamenzu zbog korone nisu pauzirali, a niko dosad nije morao preći na skraćenu radnu sedmicu:
“Radili smo bez pauze!”
U prvim mjesecima ove godine zbog korona-krize drastično je opao promet automobilskih kompanija. Daimler je potvrdio pad operativne dobiti za čak 78 posto (na 617 miliona eura). Oko 80 posto Daimlerovih zaposlenika u Njemačkoj (ukupno 170.000) trenutno je pogođeno kriznim mjerama, od 6. aprila (do konca aprila) na snazi je skraćeno radno vrijeme.
Prekid proizvodnje u Daimleru su obrazložili i mjerama ograničenja koje je donijela njemačka vlada (zajedno sa saveznim pokrajinama) ali i globalnim padom potražnje za vozilima. U prvom kvartalu tekuće godine Daimler je prodao 477.400 vozila svoje najvažnije marke Mercedes-Benz – to je za oko 15 posto manje nego u istom razdoblju protekle godine.