Čak i u SAD, zemlji poznatoj po svojoj radnoj efikasnosti, samo 30 posto zaposlenika potpuno je angažirano na poslu. To znači da trebate redovno izvlačiti najbolje iz vaših ljudi. Victor Lipman dugo je godina bio menadžer u jednoj od najvećih osiguravajućih kuća u Americi, a s te pozicije odstupio je 2012. godine, kako bi se posvetio pisanju knjiga o menadžmentu i treningu menadžera . Budući da je i diplomirani psiholog, ima širok uvid u temu upravljanja te je podijelio četiri jasne lekcije za efikasan menadžment. Vrlo su jednostavne, ali ih mnogi lako zaboravljaju. Ako ih se redovito sjetite, vaši će rezultati biti bolji:
- Većina ljudi voli da se prema njima odnosite kao što bi se odnosili prema sebi
Što se tiče stava, motivacije i produktivnosti, velika većina zaposlenika najbolje će raditi kad se menadžeri prema njima odnose pošteno i korektno. Tad će biti najmarljiviji, a zašto i ne bi bili?!
- Ako se ponašate prema ljudima korektno, to ne znači da nemate velika očekivanja od njih
Očekujte najbolje od ljudi i nemojte pristajati na ništa manje. Očekujte izvrsnost. Jasno, nisu svi zaposlenici genijalci, ali svi su sposobni dati najbolje od sebe.
- Efikasan menadžment: Postavite jasne, poštene ciljeve i približite ih ljudima
Vaša očekivanja izrazite u obliku dobro zamišljenih ciljeva i jasnih koraka koji će zaposlenici razumjeti i uz koje će se moći vezati. Jasan cilj je odraz jasnog mišljenja. Čak i iskusni menadžeri zaboravljaju da moraju biti odgovorni i dosljedni, a posao menadžera je upravo pozvati ljude na odgovornost zbog određenih rezultata. Nemojte biti licemjerni, ljudi će to prozrijeti.
- Trudite se biti osoba od povjerenja
Victor tu ima vlastitu priču: “Nakon 10 godina mog rada u kompaniji, došlo je do promjene šefa – nova šefica htjela je znati kakvu reputaciju imam u kompaniji. Pitala je jednog od čelnih ljudi odjela (senior vice president) kojeg veoma cijenim, da me opiše. Budući da je on bio kratak na riječima, promislio je minutu i rekao joj: ‘On je osoba od povjerenja’. To mi je bio najveći kompliment u životu. Znao sam da nisam bio najpametnija, ni najkarizmatičnija osoba u kompaniji i to sam odavno prihvatio. Ipak, nastojao sam se pošteno odnositi prema ljudima. Ljudi su to primijetili i smatram da mi je to dugoročno bila najveća vrlina.
To je to, četiri zdravorazumske lekcije. Ništa neshvatljivo. Potpuno jednostavno ali i vrlo efikasno kad želite izvući najbolje iz osoblja, što je bit efikasnog menadžmenta.