Treća generacija nastavlja priču modela s originalnom, jednostavnom i funkcionalnom siluetom karaserije koja se uspješno mijenjala tokom vremena kako bi postala referenca u praktičnom smislu, partner u svim aktivnostima za slobodno vrijeme i svim porodicama.
Novi Berlingo poboljšan je u savršenom skladu s posljednjim modelima Marke. Dobio je savremenost svojim dizajnom i udobnošću osnažujući i praktičnost koja stoji iza uspjeha ovog kultnog modela, prodanog u više od 1,7 miliona primjeraka. Novi Berlingo preuzima elemente identiteta dizajna marke Citroën i novi oblik koji mu daje robusan i dobronamjeran stav.
Snažne tačke
Novi Berlingo također osnažuje sve svoje snažne tačke u pogledu modularnosti i prostora u unutrašnjosti vozila kako bi olakšao svakodnevno korištenje (tri nezavisna i jednostavna za ukloniti stražnja sjedišta, ravna podnica do sklopivog sjedišta suvozača, utovar predmeta do 2,70 m, 100 l dodatnog prtljažnog prostora). Savršeno ukorak s vremenom koristi prednosti nove platforme i nudi 19 tehnologija za pomoć u vožnji i četiri tehnologije za povezivost, motore posljednje generacije kao što su novi dizelski motor 1.5 BlueHDi te postavke udobnosti ovjesa. Sada dostupan u dvije veličine, M i XL, od 4.40 m i 4.75 m dužine, sa pet ili sedam mjesta.
Upravo model Berlinga pokretan 1.5 BlueHDI dizelskim agregatom imali smo priliku testirati u periodu od sedam dana. Ovaj agregat uparen sa petobrzinskim manuelnim mjenjačem oduševio nas je svojom agilnošću u gradskim uslovima vožnje te svojom niskom potrošnjom (uzimajući u obzir ukupnu težinu Berlinga ). Pored potrošnje, vrijedi pomenuti i ukupan osjećaj tokom vožnje gdje se ni u jednom momentu ne primijeti sama težina kao ni veličina koja je dobro maskirana gledano sa pozicije vozača te ni jednog momenta ne umara već upravo suprotno, doprinosi uživanju u vožnji.
Za utovar robe, odnosno ulazak putnika, zadržana su bočna klizna vrata, na kojima su sada standardna stakla sa električnom asistencijom.
Stakla se ne spuštaju kompletno (7-8 cm ostaje napolju), a zauzvrat tu su integrirane zavjesice za zaštitu od sunca. Upotrijebljena plastika i dalje nije na nivou jednog C4 Picasso (sada se naziva Space Tourer), ipak primijetan je znatno viši završni kvalitet u poređenju sa prethodnim Berlingom. Za kupce koji žele malo više originalnosti, Citroen je predvideo završni nivo XTR, veselije unutrašnjosti, raznih boja. Ukupno su predviđena tri završna nivoa; Live, Feel i Shine.
Oprema za primjer
Preuzimanjem savremene EMP2 platforme, Berlingu 3 omogućeno je da dođe u posjed opreme na kojoj mu mogu pozavidjeti mnogi SUV i pravi mini vanovi. Za neupućene, električna arhitektura ove platfome (na njoj su postavljeni brojni modeli PSA, kao što su Picasso, Space Tourer, 3008 i 5008, Opel Grandland X, DS7 …), između ostalog dozvoljava instaliranje brojnih elektronskih sistema, poznatih nam iz znatno prestižnijih modela. Spomenimo samo neke, kao što su autoadaptivni regulator brzine, sistem za održavanje budnosti na autoputu, kameru koja čita saobraćajne znakove, ključ “slobodne ruke”, “head up” displej… Pored toga, dozvoljava i ugradnju svih raspoloživih agregata i mjenjača grupacije, računajući i najnoviji automatski sa osam prenosa. Upravljanje je potpomognuto snažnom električnom asistencijom, dok su sve ostale komande mekane “ko’ puter”.
Samo ponašanje na putu je, prije svega, sigurno, uz sve navedene elektronske sisteme, perfomantne gume i snažne kočnice (diskovi pozadi), gotovo da nema na čemu da pozavidi bratskom Picassu. Posebna pažnja posvećena je i izolaciji, dok o amortizerima nema potrebe trošiti riječi. Udobnost nije rezervirana samo za vozača, svi putnici imaju pravo na mekano i komforno ogibljenje.
E sad, jasno je da dinamički kvaliteti ne mogu biti na visini pravih vanova, u krivinama evidentan je transfer mase i snažnije podupravljanje. Rekli bi pravo familijarno vozilo, koje se vozi sa respektom prema djeci i stvarima, kako ih ne bi poslije skupljali po ćoškovima… Zapravo, i samom vlasniku u interesu je tečna, cool vožnja, kako bi se potrošnja zadržala ispod 7-8 litara. Naš putni računar pokazao je nešto višu (gradsku potrošnju) no ruku na srce, za potrebe testiranja motor smo nepotrebno “navlačili” u obrtaje. U tom slučaju jasno stavlja do znanja da se radi o 1,5 litarskom dizelskom agregatu, iako je buka koju oslobađa i dalje veoma prigušena. Uz test vozilo opciono je ponuđen tzv. Grip control, odnosno “elektronska štaka” koja pomaže u otežanim uslovima vožnje po blatu, pijesku i snijegu. Prebacuje obrtni momenat na točak koji ima bolji kontakt sa podlogom, u čemu mu pomažu, u našem slučaju, zimske gume. Sve u svemu, za kraj vrijedi napomenuti da je novi Citroen Berlingo odličan automobil za one koji iziskuju više prostora za svoje svakodnevne aktivnosti, ali i vrhunsku udobnost za ovaj segment.