Koji su modeli automobila obilježili proteklu godinu

Automobili su strast koje se teško odreći pa čak iako su mnogi od njih finansijski nedostižni, za istinske zaljubljenike u novogodišnjem broju izdvajamo neke od noviteta o kojima smo čitali protekle godine.

83
Automobili u 2018.

Kraj godine je uvijek prilika za sumiranje rezultata i dešavanja koja su obilježila godinu koja se ispraća. Izuzetak nije ni autoindustrija koja je 2018. godine donijela brojne novitete, a za ovu priliku odlučili smo izdvojiti automobile koji su na evropskom  tržištu obilježili ovu godinu.

Audi najavio novi TT

Audijev već legendarni TT model na tržištu se nalazi 20 godina. Aktuelna generacija za narednu modelsku godinu dobit će blago osvježenje dizajna, ali znatno veće promjene dobit će u vidu standardne opreme koja će biti bogatija i motora koji će biti znatno efikasniji. Ponuda motora bazira se na 2.0 litrenom TSI četverocilindrašu dostupnom u dvije izvedbe, 40 TFSI, sa 197 KS i 320 Nm i 45 TFSI sa 245 KS i 370 Nm. Slabija izvedba motora snagu prenosi isključivo na prednje točkove, dok je za snažniju izvedbu osiguran opcioni quattro pogon na sve točkove. Motor će biti uparen sa ručnim mjenjačem sa šest stepeni prijenosa, a opciono će biti ponuđen i S Tronic sa dvije spojke i sedam stepeni prijenosa.

Osvježenje je dobila i TTS sportska izvedba koju pokreće također 2.0 Litreni TFSI motor snage 306 KS i 400 Nm okretnog momenta. Ovaj model serijski je opremljen sa quattro pogonom i sedmostepenim automatskim S Tronic mjenjačem. Dizajnerske promjene donose novu rešetku motora, veće usisnike zraka koji mu daju još agresivniji izgled, a slične promjene napravljene su na zadnjem dijelu automobila koji je dobio novi odbojnik i nove završetke ispuha. Bogatija serijska oprema sada uključuje Audi drive select, Audi Virtual Cockpit, multifunkcionalni upravljač, senzor za kišu i automatsko paljenje svjetala već u osnovnom modelu.

Jubilarni 20. rođendan ovog modela Audi će u godini koja dolazi proslaviti posebnom serijom koja će nositi oznaku Audi TT 20 years. Ona će biti ograničena na 999 primjeraka i imat će brojne dizajnerske detalje koje će preuzeti direktno sa izvornog koncepta Audija TT iz 1995. Jedan od tih detalja bit će specifična siva boja. Ova ograničena serija bit će opremljena i sa Matrix OLED zadnjim svjetlima, 19 inčnim točkovima, završecima ispuha od nehrđajućeg čelika i jedinstvenim oznakama.

Jaguar F-pace

Iako je proces razvoja trajao dugo Jaguar je 2018. godine napokon predstavio svoj prvi SUV model. Svjetsku premijeru imao je na sajmu automobila u Frankfurtu.
Jaguar ga naziva ultimativno praktičnim sportskim automobilom, a novi F-Pace je ustvari dinamičan crossover koji je evoluirao od konceptnog modela C-X17 i ima skoro isti dizajn kao i konceptni model. Novi F-Pace zasnovan je na istoj aluminijskoj platformi kao i limuzinski modeli XE i XF, a dugačak je 4.731 mm, uz međuosovinski razmak od 2.874 mm i veliki prtljažnik zapremine 650 litara.
U unutrašnjosti ima mjesta za potpuni komfor pet osoba, a podrazumijeva se i savremen infotainment sistem sa 10,2 inčnim ekranom osjetljivim na dodir kojeg pokreće quad core procesor i radi na SSD disku. Možete spojiti do osam uređaja zahvaljujući WiFi pristupnom mjestu, dok se satelitska navigacija može prikazati na 12,3-inčnom displeju u instrumentima i to u 3D grafici. Ponuda motora za novi F-Pace sastoji se od 180 KS snažnog 2,0-litrenog dizela, 240 KS snažnog 2,0-litarskog benzinca, te 3,0-litarskog dizela sa 300 KS i 3,0-litarskog benzinca u verzijama sa 340 KS i 380 KS. Zavisno od izbora motora F-Pace dolazi s pogonom na zadnje ili na sve točkove, a najsnažnija verzija može se pohvaliti sprintom od 0 do 100 km/h koji traje samo 5,1 sekundu, dok je maksimalna brzina elektronski ograničena na 250 km/h.

McLaren 600 LT

McLaren 600LT označava početak sljedećeg poglavlja u priči McLaren Longtail (LT) modela i istovremeno postavlja nove reference za supersportske automobile kao McLarenov najbrži, najsnažniji i najfokusiraniji model za stazu koji je, ipak, potpuno legalan i za cestu. McLaren 600LT je tek četvrti Longtail McLaren u nešto više od dvije decenije. McLaren F1 GTR Longtail koji je započeo ovu liniju bio je jedan od najčistijih trkaćih automobila u modernoj historiji autosporta, dok je McLaren 675 LT oživio ovo ime i liniju modela, stvarajući najčistiji izvor užitka u vožnji na koji su doslovno uticali svi automobili McLarena do sada. Sada se dodatno povećava njihova posebna LT porodica – u ograničenom broju – i još jednom pokazuje plod optimizirane aerodinamike, povećane snage, smanjene težine za poboljšani angažman i užitak vozača, što i jeste obilježje McLaren Longtail modela. Inspiriran poznatim McLarenom 675LT i njegovim legendarnim trkaćim prethodnikom Longtail, McLaren 600LT napravljen je kako bi briljirao na cesti, ali i na trkaćim stazama. Novi dodatak porodici LT ima sva fizička obilježja istinskog McLaren Longtail modela, uključujući i siluetu koja je vidno izdužena za 74mm. Tu je prošireni prednji “spliter”, produženi zadnji difuzor, ali i fiksno zadnje krilo. Ukupno, više od 23 posto dijelova razlikuje se na McLarenu 600LT u poređenju sa McLarenom 570S Coupé, koji je osnova za ovaj model.
Ekstremne mjere za uštedu težine bile su u samom srcu programa McLaren 600LT od samog početka, što je sa smanjenjem od 96 kg prema težini modela 570S Coupé i postignuto. Izrađen na osnovi lagane monokok šasije od ugljenih vlakana 600LT dodatno je dobio nove karoserijske panele od karbonskih vlakana koji smanjuju težinu i optimiziraju aerodinamičke performanse. Novost je i jedinstven izduvni sistem sa završecima koji strše prema gore, a odmah prije aerodinamičkog krila. Zahvaljujući ovom detalju novi LT ima zaista poseban i vrlo agresivan izgled, ali i posebnu zvučnu kulisu.

Porsche 911 GT2 RS Clubsport

Paralelno s predstavljanjem nove generacije besmrtnog modela 911 Porsche je za bogate entuzijaste predstavio i verziju najsnažnijeg modela iz Serije 991.2 koja se neće moći koristiti na javnim cestama. Zasnovan na najsnažnijoj i najbržoj cestovnoj verziji iz odlazeće Serije 991.2 Porsche 911 GT2 RS Clubsport drugi je projekt trkaćeg odjela i poput ranije predstavljenog podsjetnika na legendarni trkaći model 935 (koji je također nastao na osnovici modela 911 GT2 RS) nije predviđen za korištenje na javnim cestama.
Iza olakšane karoserije brojčano ograničenog izdanja krije se namjenski ogoljena unutrašnjost obložena karbonom i alkantarom u kojoj je instaliran sigurnosni kavez s FIA homologacijom. Pored trkaćeg sjedišta, protivpožarnog sistema i specifičnog karbonskog upravljača, tu je i specifična kontrolna tabla (display u boji) koja je “posuđena” iz trkaćeg modela 911 GT3 R.
Dodaci na aerodinamički optimiziranoj karoseriji uključuju novi zadnji spojler, veće otvore za zrak u prednjem odbojniku, karbonski krov sa sigurnosnim otvorom za evakuaciju, karbonski prednji poklopac i poklopac motora… Clubsport je u odnosu na standarni 911 GT2 RS lakši 155 kilograma.
Ispod zadnjeg poklopca i dalje je 3,8-litarski 6-cilindarski biturbo boxer motor čijih se 700 konjskih snaga na zadnju osovinu distribuira posredstvom 7- stepenog automatskog mjenjača sa dva kvačila, a pored podesivih elektronskih sistema prijanjanju će dodatno pomoći i gume za stazu (Michelin) na ojačanim felgama (10,5×18) s centralnim pričvršćivanjem.
Porsche će 911 GT2 RS Clubsport napraviti u 200 primjeraka. Cijena automobila iznosi 405.000 eura, a isporuke počinju u maju.

Citroen Berlingo

Promocijom u Neumu, Citroën je označio dolazak na tržište BiH treće generacije Berlinga, univerzalnog vozila za slobodno vrijeme. Još od lansiranja prije 22 godine Berlingo je bio i ostao jedan od lidera klase funkcionalnih automobila koji nude dosta prostora, a dostupni su u putničkoj i dostavnoj verziji. To je drugi najprodavaniji model za slobodno vrijeme u Evropi koji je od 1996. do danas pronašao put do 3,3 miliona kupaca. Novi Berlingo preuzeo je elemente identiteta dizajna marke Citroën, poboljšan je u pogledu modularnosti i prostora u unutrašnjosti vozila kako bi olakšao svakodnevno korištenje. Citroën se hvali kako su izmislili automobil za slobodno vrijeme. Nisu daleko od istine jer modeli poput 2CV, Meharija i ostalih jasno distanciraju brend od ostalih, pomalo uštogljenih proizvođača automobila. U modernim vremenima teret automobila za opuštanje pripao je Berlingu, no neka vas ovo ne zavara, francuski monovolumen i dalje je, prije svega, radna mašina. Novi model evoluirao je na postojećoj bazi, poprimio moderniji korporativni dizajn te objedinio niz tehnologija što ga čine jednim od najpraktičnijih porodičnih automobila na cesti.

Ford EDGE

Zamišljen kao alternativa modelima kao što su Q5, XC60 ili X3, Edge uživo čak i u burgundy velvet boji neosporno privlači poglede gdje god se pojavi. To treba zahvaliti atraktivnom nastupu, ali i svojim dimenzijama: dužini od 481, visini od gotovo 170 i osovinskom razmaku od 285 cm. Upravo te brojke zaslužne su za putnikov dojam iznimne prostranosti, bez obzira na to vozio se on na prednjim ili stražnjim sjedištima. Kabina je definirana kokpitom kao u S-Maxu, što Edge – koji se proizvodi u Kanadi – bitno približava evropskom kupcu. Slično kao ondje i ovdje se sjedi povišeno, s dobrim pregledom na sve strane i dosta mjesta i za najvišeg vozača i suvozača. Ono što može zasmetati jest dosta crnila i sivila u unutrašnjosti, što u kombinaciji s tvrdom plastikom ostavlja nešto lošiji dojam.

Nije to ništa strašno, sve tu štima i dojam je da je izrađeno poprilično kvalitetno, ali sjetimo li se spomenute konkurencije, Edge na tom području nedvojbeno malo zaostaje. Jedan Vignale tretman sve bi to lako riješio, no to je sad već neka sasvim druga priča… Instrumentna ploča je jasna i pregledna, no dodirni 8-inčni TFT središnji zaslon sistema Sync II traži malo privikavanja jer objedinjava niz funkcija i nije pretjerano intuitivan.

Slično vrijedi i za neka ergonomska rješenja: nekoliko funkcija klime završilo je, potpuno nelogično, na modulu CD radiouređaja i, premda se oni nalaze jedan ispod drugoga, na to se nije lako naviknuti. S druge strane, prtljažnik od 602 litre osnovnog, odnosno 1.847 litara maksimalnog privatnog prostora zaslužuje pohvalu, no zanimljivo je da u Fordu nisu odlučili ponuditi i verziju sa sedam sjedišta. Mjesta ima dovoljno, a – budući da su kupci Edgea voljni izbrojiti 120. 000 konvertibilnih maraka- zacijelo bi bilo zainteresiranih i za nju.

 

 

 

PREKOTarik Delić
IZVORBusiness Magazin
PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here