Hyundai-Kia predstavila strategiju nove generacije motora

Automobilska grupacija Hyundai Motor Group, koju čine proizvođači Hyundai i Kia, na internoj međunarodnoj konferenciji o pogonskim sklopovima je predstavila novu strategiju razvoja pogona.

381

Grupacija Hyundai Motor Group je na međunarodnoj konferenciji o pogonskim sklopovima, koja je nedavno održana u Južnoj Koreji, predstavila strategiju razvoja motornih pogona u budućnosti. Više od 1.200 inžinjera i akademika vodećih kompanija s područja razvoja motora iz cijelog svijeta je učestvovalo na dvodnevnom događaju, gdje su predstavili priloge na temu Pomjerajmo granice tehnologija pogonskih sklopova: za povećanje vrijednosti za stranke (Knock the Limit of Powertrain Technologies: To Enhance Value for Customers).

Na konferenciji je južnokorejski automobilski gigant, inače 5. najveća automobilska grupacija na svijetu, predstavio prva 4 motora i 2 mjenjača iz nove linije pogonskih sklopova, koju su prozvali ‘Smart Stream’. Tehnologija Smart Stream kombinuje brojne napredne tehnologije pomoću kojih će grupacija ispuniti svoja dugoročna obećanja o smanjenju emisija ispušnih plinova.

‘Smart Stream’ tehnologija će biti učinkovitija i snažnija

Pogonski sklopovi Smart Stream, koje su razvili višestruko nagrađivani inžinjeri iz grupacije Hyundai-Kia, pružaju nižu potrošnju goriva i manje emisije ispusta. Počevši sa 1,6-litarskim benzinskim i dizelskim Smart Stream motorima tehnologija će biti raspoloživa za sva njihova vozila. Unapređenja će biti namijenjena ne samo njihovim benzinskim i dizelskim motorima, nego i novim priključnim hibridima i električnim vozilima, kao i sljedećoj generaciji vozila s gorivim ćelijama (FCEV).

Sljedeća generacija pogonskih sklopova

Smart Stream pogoni, premijerno predstavljeni na ovogodišnjem salonu u Frankfurtu, grupaciji će omogućiti suočavanje s globalnim promjenama zakonodavstva o zaštiti životne sredine i ispunjavanje zahtjeva kupaca, koji žele vozila, koja su zabavna za vožnju. Riječ Smart (pametno) predstavlja pametna rješenja na području dizajna, nadzora i operacija, dok se Stream (tok) odnosi na dinamično pokretanje mobilnosti.

Sljedeća generacija Smart Stream tehnologije optimizuje postojeću strukturu pogonskih sklopova, s dijelovima motora, s kojima su smanjili dimenzije i težinu i tako smanjili potrošnju goriva. S naprednim tehnikama sagorijevanja Smart Stream motora namjerava Hyundai Motor Group ubuduće povećati termalnu učinkovitost do 50 posto.

Među Smart Stream tehnologijama, predstavljenim na konferenciji, nalazi se i prva komercijalna upotreba tehnologije CVVD (Continuously Variable Valve Duration), koja omogućava različite uglove i intervale otvaranja ventila za optimalnu odazivnost motora u različitim uslovima rada. Radi se o dodatnom prilagodljivom trajanju otvaranja ventila. Kod benzinskog 1,6-litarskog Smart Stream turbo motora je otvaranje i zatvaranje ventila cilindra podešeno tako da se optimalno odaziva na različite načine vožnje, kao npr. štedljiv ili dinamičan način.

Ostale nove tehnologije su između ostalog 8-stepeni Smart Stream mjenjač s „mokrim“ dvostrukim kvačilom (DCT). Za razliku od uobičajenih automatskih mjenjača sistem sa dvostrukim kvačilom omogućava optimalno odazivanje, a sa 8 stepeni prenosa i vrlo učinkovitim hidrauličnim sistemom garantuje brža ubrzanja uz vrlo nisku potrošnju goriva.
Do 2022. godine Hyundai Motor Group namjerava razviti liniju novih Smart Stream motora, koju će činiti 10 benzinskih, 6 dizelskih motora i 6 mjenjača.

Ključna strategija do 2025. godine

Na konferenciji su vodeći ljudi grupacije Hyundai-Kia naglasili svoju uvjerenost da će motori s unutrašnjim sagorijevanjem zadržati svoju globalnu dominaciju do 2025. godine, kada priključni hibridi i električni motori postanu popularniji. Kako bi što bolje reagovali na različite potrebe tržišta, Hyundai-Kia će povećati proizvodnju električnih motora, motora s gorivim ćelijama i priključnih hibrida – pored visoko učinkovitih novih Smart Stream motora s unutrašnjim sagorijevanjem.

Ovaj preokret u masovnijoj proizvodnji alternativnih pogona dolazi zajedno s planovima o povećanju kapaciteta baterija i produženju dometa isključivo električnih vozila, što kupcima donosi brojne koristi.

Vozila na gorive ćelije: pioniri tehnologije budućnosti

Grupacija se s novim Smart Stream pogonima namjerava učvrstiti na vodećem položaju. Iako će i dalje unapređivati učinkovitost motora s unutrašnjim sagorijevanjem, koji su još uvijek najrasprostranjeniji, i dalje će ubrzano razvijati vozila na gorive ćelije (FCEV) i to sljedeću generaciju vozila na vodik.

Iz grupacije Hyundai-Kia obećavaju da će njihova nova vozila na gorive ćelije imati domet od 800 kilometara, najveću snagu od163 KS i najveću gustoću skladištenja vodika na tržištu vozila s gorivim ćelijama.

Vodeći zahvaljujući dugogodišnjem iskustvu

Kao pionir na području razvoja pogona s niskim emisijama ispušnih plinova Hyundai Motor Group koristi dugogodišnje iskustvo i time kreira novu strategiju održive mobilnosti. 1,6-litarski motor iz porodice gamma, premijerno predstavljen 2006. godine, kao i motori Tau V8 i 1.4 Kappa – premijerno upotrijebljeni 2008. – predstavljaju značajan korak u razvoju automobilskih motora.

Noviji modeli ix35 FCEVl iz 2013. godine, priključni hibrid IONIQ Plug-in i električni motori, upotrijebljeni u modelima IONIQ i Sonata (2016.), predstavljaju ključne prednosti alternativnih pogona. Automobilska grupacija, koja npr. razvija gorive ćelije još od 1999. godine, do 2020. godine će na globalnom tržištu predstaviti 31 ekološki prihvatljiviji model.

IZVORBusiness Magazine
PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here