Grupacija Hyundai Motor Group je na međunarodnoj konferenciji o pogonskim sklopovima, koja je nedavno održana u Južnoj Koreji, predstavila strategiju razvoja motornih pogona u budućnosti. Više od 1.200 inžinjera i akademika vodećih kompanija s područja razvoja motora iz cijelog svijeta je učestvovalo na dvodnevnom događaju, gdje su predstavili priloge na temu Pomjerajmo granice tehnologija pogonskih sklopova: za povećanje vrijednosti za stranke (Knock the Limit of Powertrain Technologies: To Enhance Value for Customers).
Na konferenciji je južnokorejski automobilski gigant, inače 5. najveća automobilska grupacija na svijetu, predstavio prva 4 motora i 2 mjenjača iz nove linije pogonskih sklopova, koju su prozvali ‘Smart Stream’. Tehnologija Smart Stream kombinuje brojne napredne tehnologije pomoću kojih će grupacija ispuniti svoja dugoročna obećanja o smanjenju emisija ispušnih plinova.
‘Smart Stream’ tehnologija će biti učinkovitija i snažnija
Pogonski sklopovi Smart Stream, koje su razvili višestruko nagrađivani inžinjeri iz grupacije Hyundai-Kia, pružaju nižu potrošnju goriva i manje emisije ispusta. Počevši sa 1,6-litarskim benzinskim i dizelskim Smart Stream motorima tehnologija će biti raspoloživa za sva njihova vozila. Unapređenja će biti namijenjena ne samo njihovim benzinskim i dizelskim motorima, nego i novim priključnim hibridima i električnim vozilima, kao i sljedećoj generaciji vozila s gorivim ćelijama (FCEV).
Sljedeća generacija pogonskih sklopova
Smart Stream pogoni, premijerno predstavljeni na ovogodišnjem salonu u Frankfurtu, grupaciji će omogućiti suočavanje s globalnim promjenama zakonodavstva o zaštiti životne sredine i ispunjavanje zahtjeva kupaca, koji žele vozila, koja su zabavna za vožnju. Riječ Smart (pametno) predstavlja pametna rješenja na području dizajna, nadzora i operacija, dok se Stream (tok) odnosi na dinamično pokretanje mobilnosti.
Sljedeća generacija Smart Stream tehnologije optimizuje postojeću strukturu pogonskih sklopova, s dijelovima motora, s kojima su smanjili dimenzije i težinu i tako smanjili potrošnju goriva. S naprednim tehnikama sagorijevanja Smart Stream motora namjerava Hyundai Motor Group ubuduće povećati termalnu učinkovitost do 50 posto.
Među Smart Stream tehnologijama, predstavljenim na konferenciji, nalazi se i prva komercijalna upotreba tehnologije CVVD (Continuously Variable Valve Duration), koja omogućava različite uglove i intervale otvaranja ventila za optimalnu odazivnost motora u različitim uslovima rada. Radi se o dodatnom prilagodljivom trajanju otvaranja ventila. Kod benzinskog 1,6-litarskog Smart Stream turbo motora je otvaranje i zatvaranje ventila cilindra podešeno tako da se optimalno odaziva na različite načine vožnje, kao npr. štedljiv ili dinamičan način.
Ostale nove tehnologije su između ostalog 8-stepeni Smart Stream mjenjač s „mokrim“ dvostrukim kvačilom (DCT). Za razliku od uobičajenih automatskih mjenjača sistem sa dvostrukim kvačilom omogućava optimalno odazivanje, a sa 8 stepeni prenosa i vrlo učinkovitim hidrauličnim sistemom garantuje brža ubrzanja uz vrlo nisku potrošnju goriva.
Do 2022. godine Hyundai Motor Group namjerava razviti liniju novih Smart Stream motora, koju će činiti 10 benzinskih, 6 dizelskih motora i 6 mjenjača.
Ključna strategija do 2025. godine
Na konferenciji su vodeći ljudi grupacije Hyundai-Kia naglasili svoju uvjerenost da će motori s unutrašnjim sagorijevanjem zadržati svoju globalnu dominaciju do 2025. godine, kada priključni hibridi i električni motori postanu popularniji. Kako bi što bolje reagovali na različite potrebe tržišta, Hyundai-Kia će povećati proizvodnju električnih motora, motora s gorivim ćelijama i priključnih hibrida – pored visoko učinkovitih novih Smart Stream motora s unutrašnjim sagorijevanjem.
Ovaj preokret u masovnijoj proizvodnji alternativnih pogona dolazi zajedno s planovima o povećanju kapaciteta baterija i produženju dometa isključivo električnih vozila, što kupcima donosi brojne koristi.
Vozila na gorive ćelije: pioniri tehnologije budućnosti
Grupacija se s novim Smart Stream pogonima namjerava učvrstiti na vodećem položaju. Iako će i dalje unapređivati učinkovitost motora s unutrašnjim sagorijevanjem, koji su još uvijek najrasprostranjeniji, i dalje će ubrzano razvijati vozila na gorive ćelije (FCEV) i to sljedeću generaciju vozila na vodik.
Iz grupacije Hyundai-Kia obećavaju da će njihova nova vozila na gorive ćelije imati domet od 800 kilometara, najveću snagu od163 KS i najveću gustoću skladištenja vodika na tržištu vozila s gorivim ćelijama.
Vodeći zahvaljujući dugogodišnjem iskustvu
Kao pionir na području razvoja pogona s niskim emisijama ispušnih plinova Hyundai Motor Group koristi dugogodišnje iskustvo i time kreira novu strategiju održive mobilnosti. 1,6-litarski motor iz porodice gamma, premijerno predstavljen 2006. godine, kao i motori Tau V8 i 1.4 Kappa – premijerno upotrijebljeni 2008. – predstavljaju značajan korak u razvoju automobilskih motora.
Noviji modeli ix35 FCEVl iz 2013. godine, priključni hibrid IONIQ Plug-in i električni motori, upotrijebljeni u modelima IONIQ i Sonata (2016.), predstavljaju ključne prednosti alternativnih pogona. Automobilska grupacija, koja npr. razvija gorive ćelije još od 1999. godine, do 2020. godine će na globalnom tržištu predstaviti 31 ekološki prihvatljiviji model.