Novi koncepti za mobilnost – transformacija mobilnosti povoljno djeluje na Boschevo poslovanje

Dvije milijarde eura od prodaje u području automatizirane vožnje

361

Bosch je pokretačka snaga u transformaciji mobilnosti. Boscheva rješenja za saobraćajni promet budućnosti omogućuju mu da već sada raste dvostruko brže nego tržište. Očekuje se da će prodaja poslovnog područja Mobility Solutions u 2017. porasti za 7 posto na približno 47 milijarde eura. U tom istom razdoblju globalna proizvodnja vozila narast će za samo 2,8 posto.

„Naše poslovanje u industriji motornih vozila i dalje raste te će i dalje biti snažno. To nas stavlja u dobar položaj naspram mobilnosti budućnosti”, rekao je dr. Volkmar Denner, predsjednik Boscheva Upravnog odbora.

Poslovanje sa sistemima pomoći vozaču trenutno raste prilično brzo. Ti sistemi nagovještavaju automatiziranu vožnju. Rast tržišta na tom području iznosi 25 posto, a u Boschu je još i veći. Dobavljač tehnologije i usluga već će 2019. ostvariti prodaju od dvije milijarde eura sa sistemima pomoći vozaču. Broj zaposlenika kompanije u istraživanju i razvoju u poslovnom području Mobility Solutions do kraja će godine narasti skoro 10 posto na 48.000 osoba. Stručno gledano, put do mobilnosti bez nesreća, stresa i emisija uključivat će automatizaciju, elektrifikaciju i povezivost.

„Nije bitno samo napraviti bolje automobile. Trebamo nove koncepte mobilnosti”, napomenuo je glavni izvršni direktor Boscha.

Boscheva rješenja za saobraćaj bez nesreća, stresa i emisija

Bez obzira radi li se o saobraćajnim gužvama, nesrećama, onečišćenju zraka ili klimatskim promjenama – Bosch već ima rješenja i usluge koji se bave sadašnjim i budućim izazovima cestovnog psaobraćaja.

„Ako želimo biti mobilni i u budućnosti, moramo sada promijeniti svoju mobilnost”, rekao je Denner. Trenutno je bitno poboljšati kvalitetu zraka u našim gradovima. Bosch želi u tome pomoći tako da poboljša motor s unutrašnjim sagorijevanjem, ali i povećavanjem svojih napora u području elektromobilnosti. Komentirajući trenutačnu raspravu o zabranama vožnje i budućnosti motora s unutrašnjim sagorijevanjem, Denner je rekao sljedeće: „Mi smatramo da ne mora nužno biti samo jedna opcija. Želimo i dalje imati otvorene tehnološke opcije i ne ograničiti se na jedan smjer.”

Kada su u pitanju emisije i imisije motora s unutrašnjim sagorijevanjem, značajan napredak može se ostvariti s pomoću sintetičkih goriva. Ona se proizvode pomoću obnovljivih izvora energije i mogu postići ugljičnu neutralnost motora sa sagorijevanjem. Povrh toga, sintetička goriva mogu se izvesti tako da sagorijevaju praktički bez čađi. Na taj način može se smanjiti trošak obrade ispušnih plinova.

„Sintetička goriva mogu se upotrebljavati s postojećim benzinskim stanicama i, što je najvažnije, s postojećim motorima. Njihov pozitivan učinak stoga je brži nego da potpuno obnovimo infrastrukturu i vozni park”, naglasio je Denner.

Elektromobilnost postaje dio tržišta u sve većoj mjeri. Nova Boscheva e-osovina čini električni pogonski sklop učinkovitijim i isplativijim proizvođačima automobila, a time i svakome ko želi voziti na električni pogon. Bosch je za primjenu na području lake elektromobilnosti razvio prilagodljiv i jednostavno skalabilan sistem pogonskog sklopa od 48 volta na temelju komponenata koje su već iskušane i ispitane u proizvodnji. Bosch već ima vodeći položaj u Kini, najvećem svjetskom tržištu za elektromobilnost. U Evropi Bosch isporučuje sisteme pogonskih sklopova najvećem voznom parku električnih vozila na kontinentu, vozilima Streetscooter njemačke pošte.

Omogućavanjem parkiranja bez vozača Bosch postavlja temelje za autonomnu vožnju

U Boschu automatizirana vožnja poprima sve konkretnije oblike. U saradnji s Daimlerom, najveći svjetski dobavljač za motorna vozila uvest će početkom sljedećeg desetljeća na gradskim ulicama izuzetno automatizirane vozne parkove dijeljenih vozila. To će poboljšati tok saobraćaja i povećati sigurnost. Prema globalnoj anketi, polovina svih potrošača drage bi volje prihvatila takav automobil koji samostalno vozio i obavljao zadatke umjesto vozača i upravljao kroz saobraćaj. Bosch je već poduzeo prve korake prema autonomnoj vožnji: od početka 2018. automobili u parkirnoj garaži u muzeju Mercedes-Benza u Stuttgartu sami će tražiti parkirno mjesto i parkirati se bez vozača. Time se uklanja stres i učinkovitije se iskorištava prostor za parkiranje – na istoj površini može se smjestiti do 20 posto više vozila.

Ta automatizirana usluga parkiranja omogućena je infrastrukturom za parkirne garaže koju je osigurao Bosch. „Bosch može napraviti više od samih automobila. Koristimo se cjelokupnim tehnološkim asortimanom kompanije kako bi uveli u upotrebu inovativna rješenja za mobilnost”, rekao je Denner.

Jednostavno poput korištenja pametnog telefona: softverska ažuriranja iz Boschevog oblaka

Taj pristup također se primjenjuje i na povezivost. Tokom sljedećih pet godina, tržište za povezanu mobilnost rast će gotovo 25 posto svake godine. To znači da će globalna prodaja narasti s 47 na 140 milijarda eura (izvor: PwC). To zahtijeva stručnost u područjima senzora, softvera i usluga, što Bosch posjeduje i po tome je jedinstven u industriji motornih vozila. Samo je u ovom trenutku 1,5 miliona vozila povezano Boschevim softverom interneta stvari.

Povezivost vozila omogućava mnoge usluge mobilnosti. Vozila će postati lični pomoćnici: „´Samo vožnja´ stvar je prošlosti. Povezivanjem automobila s pametnim kućama i uredima pretvaramo ih u treći prostor za život”, napomenuo je Denner. Uskoro će povezivost značiti da će vozila digitalno rješavati dogovore za posjet radionici korištenjem nove Boscheve usluge „Software-Update Over-the-Air”. To će omogućiti sigurno i pouzdano ažuriranje podataka vozila na isti način na koji se sada ažuriraju pametni telefoni. Bit će moguće preuzeti dodatne funkcije poput tražilice parkirnog mjesta. Korištenjem usluga prijenosa softvera bežičnim putem, vozači će ubuduće moći iznova podešavati svoje automobile. U Boschu povezivost ne predstavlja samo ono što je ispod poklopca motora. Usluge kao što su Coup i usluga dijeljenja e-skutera koja je uvela revoluciju u gradski saobraćaj Berlina i Pariza pretvaraju Bosch u dobavljača usluga mobilnosti.

Istraživanja pokazuju da će tržište usluga mobilnosti na svjetskoj razini godišnje rasti 28 posto (izvor: McKinsey)..

IZVORBusiness Magazine
PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here