Šta donosi Euro 7 sporazum: Autoindustrija insistirala na što blažoj normi

Osim emisija plinova, uvodi ograničenja za čestice koje abrazivnim djelovanjem kočnica, posebno u električnim vozilima i postavlja zahtjeve za trajanje baterije.

37

Europsko vijeće i Europski parlament dogovorili su se o Euro 7 uredbi za homologaciju motornih vozila. Nova uredba po prvi put jednim zakonodavstvom pokriva automobile, kombije i teška teretna vozila, piše HAK Revija.

Premda je prvobitni prijedlog predviđao jačanje graničnih vrijednosti emisija koje se ne bi smjele prekoračiti, realnost je da nisu uključene nikakve značajne promjene, tako da trenutni tekst Euro 7 generalizira donje pragove postavljene Euro 6 normom. Prevedeno, čini se da je pobijedio lobi autoindustrije, koji se zalagao za minimalne promjene. Euro 7 također postavlja uvjete za električne automobile. Privremeni sporazum zadržat će Euro 6 ograničenja emisija za automobile i kombije, ali će povećati ograničenja za autobuse i kamione.

Osim emisija plinova, uvodi ograničenja za čestice koje abrazivnim djelovanjem kočnica, posebno u električnim vozilima i postavlja zahtjeve za trajanje baterije. Što se tiče emisija kočionih čestica, također poznatih kao sitne čestice (PM10), uvedena su nova ograničenja. U slučaju automobila i kombija utvrđena su sljedeća ograničenja: 3 mg/km za električna vozila i 7 mg/km za hibridna vozila i vozila na gorive ćelije vodika.

Što se tiče životnog vijeka baterija, Euro 7 postavlja minimalne granice degradacije kojih se proizvođači moraju pridržavati. Propisi nalažu da automobilske baterije moraju ispunjavati sljedeća dva uvjeta: zadržati najmanje 80 posto izvornog kapaciteta nakon pet godina ili 100.000 prijeđenih kilometara. Održavati najmanje 72 posto svog kapaciteta nakon osam godina ili 160.000 kilometara. U slučaju kombija, postavljaju se različiti parametri: 75 posto kapaciteta nakon pet godina ili 100.000 kilometara te najmanje 67 posto kapaciteta nakon osam godina ili 160.000 kilometara.

Ograničenja emisija dušikovih oksida (NOx), ugljičnog monoksida i ugljikovodika, kao i masa čestica ostaju nepromijenjene u odnosu na Euro 6: 60 mg/km za vozila na benzin i 80 mg/km za dizelska vozila. Euro 7 ograničava emisiju krutih čestica promjera počevši od 10 nm (PN10), umjesto 23 nm u Euro 6 normi.

Uglavnom, autoindustrija je inzistirala na što blažoj Euro 7 normi. Da su uvedene restriktivnije granice bila bi potrebna velika ulaganja u nove tehnologije redukcije štetnih plinova. Porasla bi cijena automobila, a posebno bi ugroženi bili mali automobili (ili, bolje rečeno, njihovi kupci) poput Volkswagen Pola ili Renault Clija, koji bi bili preskupi, odnosno cijena bi im porasla i do 4000 eura zbog novih katalizatora i sustava redukcije štetnih plinova.

PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here