Teslin šef za odnose sa investitorima otkrio je koliko je američkom proizvođaču električnih vozila postalo jeftinije da pravi svoja vozila.
Govoreći na konferenciji o tehnologiji koju je organizovao Goldman Saks u San Francisku ranije ove nedjelje, Martin Vijeha je rekao da će cijena proizvodnje po vozilu biti najvažniji faktor u određivanju koliko vozila može da napravi brend i koliko će kompanija postati velika.
Konkretno, Vijeha je otkrio da je kompanija Tesla trošila u prosjeku 84.000 dolara na izradu svakog svog vozila u 2017. godini, a da je taj trošak sada pao na samo 36.000 dolara.
On takođe tvrdi da skoro nijedna od ovih ušteda nije proizašla iz jeftinijih troškova baterija, već da se do toga došlo kroz poboljšani dizajn vozila koji je olakšao proizvodnju.
Istine radi, treba naglasiti i da je Tesla tek 2017. započela proizvodnju znatno jeftinijeg Modela 3 (do tada su sa traka silazili samo skuplji Model S i Model X), a drugi pristupačniji automobil, Model Y, “zakotrljao” se tek 2020.
Otprilike polovina aktuelnih Teslinih vozila proizvodi se u fabrici Frimont u Kaliforniji, iako se pogoni u Berlinu i Šangaju pokazuju sve važnijim.
Vijeha je dodao da će, kako njeni pogoni povećavaju stopu proizvodnje, moći da prave vozila u prosjeku za manje od 36.000 dolara po primjerku.
Business Insider napominje da je izvršni direktor Tesle izjavio da će industrija električnih vozila rasti jednako brzo kao i snabdijevanje baterijama i pokrenuti promjene u rudarstvu i prečišćavanju sirovina, kao i dizajnu i konstrukciji baterijskih ćelija i baterijskih paketa.
Model 3 i Model Y čine najveći dio Tesline trenutne prodaje, ali Vijeha je priznao da proizvođač automobila treba da uvede u proizvodnju jeftiniji EV, posebno ako želi da ostvari svoje robotaksi ambicije.
Međutim, on je rekao da je potražnja za Modelom 3 i Modelom Y toliko velika da Tesla ne žuri da lansira novi bazični model.
“Model Y će u suštini 2023. postati najprodavanije vozilo bilo koje vrste, svih vremena, na svijetu”, tvrdi on.