Teknoxgroup se uspješno prilagodio pandemijskim uvjetima poslovanja

Teknoxgroup iz godine u godinu održava rastući trend u svim segmentima svog poslovanja, koji nije poljuljan ni uticajem pandemije korona virusa. Šta je recept za održavanje tog kontinuiteta poslovnog uspjeha, za Business Magazine otkriva Mirza Sabljica, generalni direktor Teknoxgroupa

134

Teknoxgroup je jedna od rijetkih bosanskohercegovačkih kompanija koja iz godine u godinu održava rastući trend u svim segmentima svog poslovanja. Krivulja rasta te kompanije nije poljuljana ni u pandemijskim uvjetima, a koji je recept za održavanje  kontinuiteta poslovnog uspjeha čak i u radikalno pogoršanom poslovnom ambijentu, za Business Magazine otkriva Mirza Sabljica, generalni direktor Teknoxgroupa.

BM: Iza nas je još jedna pandemijska godina – kako je ona protekla u kontekstu poslovanja Teknoxgroupa, jeste li uspjeli održati kontinuitet rasta i ispuniti sve zacrtane poslovne planove?

SABLJICA: Na samom početku pandemije, mislim na period mart – april 2020 godine, bili smo zatečeni novonastalom situacijom na tržištu, ne samo na našem, nego i na globalnom, obzirom da je naše poslovanje u najvećoj mjeri povezano sa kretanjima na tržištima u Evropi i svijetu. Najviše smo bili pogođeni prekidom proizvodnje u Caterpillar fabrikama širom svijeta i zastojem u međunarodnom transportu. Naime, došlo je do kašnjenja isporuka mašina i opreme, koja je trebala biti isporučena po ranije zaključenim ugovorima sa našim kupcima i partnerima, što je uticalo na pokazatelje poslovanja u prvom polugodištu 2020. godine. Također smo morali, kao i ostale kompanije, reorganizovati proces rada, jer je dio osoblja prešao na rad izvan kancelarija, odnosno na rad na daljinu. Međutim, naši ključni resursi u postprodaji, servis i usluga opskrbe rezervnim dijelovima, uljima i mazivima, ostali su u punom kapacitetu na usluzi tržištu. Naša fleksibilnost i brzina prilagodbe novonastaloj situaciji i novim načinima poslovanja, omogućila nam je da se brzo konsolidujemo i da već u drugoj polovini 2020. poslovanje vratimo u normalne tokove. Sa relativnom stabilizacijom uslova na tržištima, već smo osjetili poboljšanje u 2021 godini i mogu slobodno reći, uspješno se vratili na kolosjek napretka u svim segmentima poslovanja.

Sa zadovoljstvom mogu istaći da smo uspješno ostvarili zacrtane planove i zadržali pozitivne trendove u svom poslovanju.

Fleksibilnost i brzina prilagodbe omogućila nam je brzu konsolidaciju, ističe Sabljica

BM: Koliko su se u 2021. stabilizirali lanci snabdijevanja, odnosno u kojoj mjeri su bili izraženi problemi sa nabavkom i isporukom robe, tj. ispunjavanjem ugovorenih rokova?

SABLJICA: Nažalost, situacija se nije znatno popravila. I dalje nam usporene i kasne isporuke, naročito nove opreme, stvaraju značajan problem. Slično je i sa opskrbom rezervnim dijelovim uz, moglo bi se reći, nešto bolju situaciju nego što je to slučaj sa mašinama. Situacija u cijelom svijetu je prilično nestabilna i, posmatrajući iz današnje perspektive, neobećavajuća u pogledu nekih poboljšanja ili povratka na predpandemijsko vrijeme.

No, i mi i naše tržište smo se već poprilično prilagodili tim iznenadnim poremećajima i produženim rokovima realizacije ugovora i projekata.

BM: U 2020. ste uslijed pandemije srezali troškove za 25 posto u odnosu na planirane i za 30 posto u odnosu na prethodnu godinu – da li je štednja bila karakteristika Vašeg poslovanja i u 2021. i kako se to prinudno “stezanje kaiša“ odrazilo na investicije i ukupne finansijske rezultate? S druge strane, u kojoj mjeri je ta prinudna štednja rezultirala pozitivnim efektima u smislu finansijske racionalizacije poslovanja? 

 SABLJICA: I tokom 2021. godine vodili smo brigu o troškovima u svim segmentima poslovanja. Trudili smo se da zadržimo trend iz prethodne godine, tako da nije bilo značajnih skokova na troškovnoj strani.

Uspješnom optimizacijom procesa poslovanja u svakom odjelu kompanije trošili smo racionalno, što je u konačnici pozitivno uticalo na ukupni rezultat.

BM: Što zbog pandemije, što zbog subjektivnih unutrašnjih slabosti, iščekivani zamah infrastrukturnih projekta ponovo je izostao – kako ste se izborili s tom otežavajućom poslovnom okolnošću, koja također postaje hronična?

SABLJICA: Mogu s ponosom istaći da su ključevi uspjeha ostali u rukama naših radnika, koji su poslovne rezultate i ciljeve ostvarili zahvaljujući snazi, profesionalnosti, izvrsnosti i entuzijazmu. Oni su pravi predstavnici kompanije Teknoxgroup i njenog rada. Svojom etikom, produktivnošću, timskim duhom i pristupom, naši ljudi ključno utiču na pozitivne odnose s klijentima i ostvaruju njihovo potpuno zadovoljstvo.

Želimo spomenuti i naše cijenjene kupce i partnere, sa kojima već godinama dijelimo dobro i zlo. Oni su sa razumijevanjem prihvatali promjene u načinu poslovanja i prilagodili se novonastaloj situaciji te svojim pristupom omogućili da nastavimo saradnju na obostrano zadovoljstvo.

Uticaj kvaliteta proizvoda koje prodajemo i usluga koje nudimo, kao ni podršku matične kompanije, svakako ne smijemo zanemariti.

Sve navedeno predstavlja jednu sinergiju koja nam pomaže da obavljamo svoju djelatnost u skladu sa visokim svjetskim standardima i normama. Profitabilnim poslovanjem i zastupanjem svjetski poznatog proizvođača teške i druge radne mehanizacije, obogaćujemo tržište naše države te liderskom pozicijom u ovoj industrijskoj oblasti, daljnjim razvojem i širenjem, omogućavamo zapošljavanje mladih, kvalifikovanih ljudi iz čitave zemlje.

Profesionalnim pristupom i modernim načinom poslovanja zadovoljavamo potrebe svojih klijenata i poslovnih partnera iz različitih oblasti industrije.

BM: Pandemija je u prethodnoj godini odgodila promociju Caterpillar noviteta na bh. tržištu, kao i implementaciju određenih software alata za unapređenje poslovanja Teknoxgroupa – da li ste te aktivnosti uspjeli realizirati u 2021. i o kakvim inovacijama se konkretno radi?

 SABLJICA: Inovativna rješenja koja nudi Caterpillar podižu ljestvicu kvaliteta i prilagođenosti mašina i opreme za moderno poslovanje u industriji u kojoj radimo.

Ono što je interesantno za naše tržište su sigurno rovokopači, buldožeri i utovarivači nove generacije. Svi modeli pružaju mogućnost odabira više varijanti za različite vrste poslova i zadataka, a generalno glavna karakteristika mašina nove generacije je značajno manja potrošnja goriva, niži troškovi održavanja, veća produktivnost i sigurnost u radu.

Tu je i povećan komfor za operatere i što je sve više važno u svijetu, a i kod nas, manja proizvodnja ugljen dioksida, odnosno manje zagađenje zraka i okoline u kojoj živimo i radimo.

BM: Koje poslovne projekte realizirane u 2021. biste eventualno izdvojili kao najznačajnije?

SABLJICA: Na prvo mjesto bih stavio prodaju novih mašina i opreme.

Naše tržište je prilično tradicionalno, pa klijenti više pažnje posvećuju nabavci novih i polovnih mašina u odnosu na druge vidove usluga koje pruža naša kompanija.

Poznato je da mi, kao zastupnik Caterpillara za BiH, na tržištu nudimo cijelu gamu opreme koju proizvodi CAT. U našoj ponudi je mehanizacija razvrstana u različite kategorije, počevši od mini bagera pa sve do teških rudarskih mašina. Naravno, tu je i široki spektar dizelskih i gasnih motora i agregata te oprema za proizvodnju energije iz obnovljivih izvora (sunca i vjetra).

Uz svaki model mašine, ponudili smo i različite vrste radnih alata za obavljanje širokog spektra poslova u oblasti građevine, niskogradnje, iskopa, utovara, odnošenja i pomjeranja materijala.

BM: Šta je u središtu Vaših poslovnih planova za 2022. i koliko će njihova realizacija ovisiti i o političkom ambijentu, koji je izrazito nepovoljan i ne budi nade u skoro oživljavanje investicijskog procesa općenito, pa tako ni u branši na koju je fokusiran Teknoxgroup?

SABLJICA: Definitivno je to građevinski sektor – niskogradnja i izgradnja putne infrastrukture u našoj državi. Većina naših kupaca i klijenata je angažirana na projektima izgradnje autoputeva i lokalne infrastrukture u gradovima i opštinama.

Rudarstvo nismo zanemarili, jer na tržištu u BiH teško možete naći resurs u niskogradnji koji može nadomjestiti rezultate postignute u poslovanju sa rudnicima. Međutim, u tom sektoru je sve više problema i neizvjesnosti. Zatim, tu su različite opstrukcije, netransparen

Spremni smo i za sve buduće izazove u proizvodnji energije, napominje Sabljica.

tnost u procesu javnih nabavki te veliki uticaj lokalne politike i nepostojanje kontinuiteta u investiranju i modernizaciji rudnika kroz nabavku nove, savremenije opreme. Posmatrajući procese u Evropi, vezano za sisteme proizvodnje energije iz obnovljivih izvora, procese dekarbonizacije, sudbina naših rudnika baš i nije tako svijetla. Bilo bi neozbiljno odreći se vlastitih izvora za proizvodnju energije i zavisiti od uvoza i proizvodnje iz drugih zemalja. Stoga smo mišljenja da bi strateškim i racionalnim pristupom modernizacije rudnika i termoelektrana na fosilna goriva mogli nastaviti razvoj našeg rudarstva uz, naravno, ulaganja u novu modernu opremu koja zadovoljava visoke evropske standarde. Naša kompanije je na usluzi i u mogućnosti sve to i ponuditi uz jednu fer i transparentnu utakmicu sa konkurencijom u procesu javnih nabavki.

Kada govorimo o proizvodnji “zdrave“ energije, već sam naveo da mi u svojoj ponudi također imamo i široki spektar opreme za proizvodnju energije iz obnovljivih izvora (plin, sunce i vjetar), što znači da smo fokusirani, izuzetno opremljeni i spremni za sve buduće izazove u proizvodnji energije. U mogućnosti smo ponuditi sve vrste ekspertiza i realizacija projekata po sistemu “ključ u ruke“.

 

Netransparentnost javnih nabavki

BM: Jedan ste od domaćih privrednika koji najdosljednije ukazuje na netransparentnost procesa javnih nabavki u BiH kao jedna od problema koji otežava poslovanje  Teknoxgroupa i drugih kompanija koje se u svom radu oslanjaju na profesionalizam i kvalitet – vidite li na tom polju bilo kakav napredak?

SABLJICA: Još uvijek je situacija nepromijenjena, jednostavno rečeno – status quo. Kada će doći do promjena, u ovom trenutku teško je predvidjeti…

 

PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here