Deutsche Bahn i Siemens Mobility razvijaju vozove na vodik, a očekuje se da bi se oni u eksperimentalnom prometu trebali naći 2024. godine.
Prototip, kojega će izraditi Siemens, zasnovan je na električnom vagonu Mireo Plus koji će biti opremljen gorivim ćelijama za pretvaranje vodika i kisika u električnu energiju na brodu te baterijom, saopćile su obje kompanije.
Izvršni direktor kompanije Siemens Mobilityja Michael Peter rekao je Reutersu da voz kombinira mogućnost napajanja iz tri izvora u modularnom sistemu – bilo putem baterije, gorivne ćelije ili čak postojećih nadzemnih vodova, ovisno o tome gdje će voziti.
Njemački željeznički operater Deutsche Bahn nije elektrificirao 40 posto od svoje 33.000 kilometara duge mreže, na kojoj pokreće 1.300 dizelskih lokomotiva s emisijom fosilnih goriva.
Željeznički promet mora biti dugoročno dekarboniziran prema Evropskoj uniji i nacionalnim klimatskim ciljevima.
“Naši vozovi s vodikom sposobni su dugoročno zamijeniti vozove s dizelskim gorivom”, rekao je Peter.
Novi prototip napajat će se u roku od 15 minuta, ima domet od 600 km i najveću brzinu od 160 km / sat.