Nissanov logotip posljednjih je 20 godina bio simbol vozila, djelovao je kao znak raspoznavanja, te, kako sami kažu, odražavao filozofiju osnivača Yoshisukea Aikawe koja glasi “Ako je vaše uvjerenje čvrsto i nepokolebljivo, prodrijet će čak i u Sunce”. |
Nakon 20 godina, predstavljena je njegova nova verzija, prilagođena digitalnom dobu. Novi Nissanov logotip dijelom ostaje vjeran tradiciji, a dijelom odražava značajne promjene koje su se tokom posljednja dva desetljeća zbile u našem društvu. Prepoznatljivi logotip obnovljen je kako bi označio zaokret marke prema budućnosti i njenu neprekidnu povezanost s vlastitim bogatim nasljeđem i tradicijom inovacije.
Sve je počelo još 2017. kada je Alfonso Albaisa, potpredsjednik Nissanovog globalnog odjela za dizajn, krenuo istraživati nove mogućnosti vizuelnog identiteta marke i izgleda logotipa. Zadužio je dizajnerski tim da ispita sve mogućnosti novog dizajna, počevši od neznatnih izmjena do potpune obnove izgleda. Tokom sljiedeće dvije godine dizajnerski tim marljivo je skicirao i razvijao nekoliko verzija logotipa, imajući na umu Aikawine riječi: “Budite strastveni, budite inovativni, usudite se izazvati.” Tim je morao ispitati nekoliko varijabli, uključujući i odluku da na budućim električnim modelima logotip bude osvijetljen, donesenu u ranoj fazi razvoja. To je donijelo određene tehničke izazove. Na primjer, bilo je potrebno pažljivo procijeniti debljinu vanjskog ruba logotipa kako bi djelovao upečatljivo kada se osvijetli, kao i osigurati da bude usklađen s vladinim propisima u pogledu osvijetljenih dijelova automobila. Logotip je trebao ostavljati snažan dojam i kada nije osvijetljen, primjerice u tiskanom ili digitalnom izdanju. Nakon brojnih skica i nekoliko maketa, stvoren je dvodimenzionalni logotip kakav je predstavljen na novom električnom modelu, SUV-u Ariya. Novi dizajn omogućio je prijelaz iz krutog industrijskog dizajna u profinjen i topao dizajn s digitalnim potencijalom. Njime se označava evolucija Nissana kao pružatelja naprednih usluga mobilnosti, a ne samo proizvođača tradicionalnih automobila, poruka je koju kompanija ovom promjenom želi poslati. |
|