Američki internetski div Google objavio je danas da je spreman s medijskim kućama sklopiti ugovore kojima bi im se prvi puta obavezao isplaćivati naknadu za objavu informativnih sadržaja. |
Google se već godinama pokušava odbraniti od zahtjeva medijskih kompanija širom svijeta da im finansijski nadoknadi korištenje sadržaja. Posebno su glasni u kritikama bili evropski mediji, navodi Reuters.
Američki div danas je konačno popustio i poručio da je spreman posegnuti u džep. “Danas objavljujemo program kupnje licenci na temelju kojeg ćemo izdavačima plaćati kvalitetni sadržaj za potrebe novog ‘informativnog iskustva’, koji je u planu u drugoj polovini godine”, objavio je na blogu Googleov potpredsjednik za vijesti Brad Bender. ‘Informativno iskustvo’ novi je Googleov proizvod koji će biti lansiran na Google Newsu i Google Discoveru. U prvoj fazi Google će potpisati ugovore s njemačkim Der Spiegelom, Die Zeitom, Frankfurter Allgemeine Zeitungom i Rheinische Postom, australskom Schwartz Medijom, The Conversationom i Solstice Medijom i brazilskim Diarios Associadosom i A Gazetom. U sljedećoj fazi bit će potpisani ugovori i s medijima drugih zemalja. Bender u objavi ne objašnjava kako će sadržaj predstavljati korisnicima, niti koliki prihod u Googleu očekuju. „Živahna industrija vijesti je važna, možda i važnija nego do sada, jer ljudi traže pouzdane informacije u vrijeme pandemije i sve veće zabrinutosti zbog rasne nepravde diljem svijeta“, zaključio je čelnik Googlea. |