Zahvaljujući svojim vrlo učinkovitim novim motorima i mjenjačima, nova generacija Opel Astre postavlja standarde u učinkovitosti i niskim emisijama. U poređenju s prethodnim modelom nivo CO2 smanjena je za 19 %, što stavlja Astru na sam vrh kompaktne klase. Već je svojom premijerom aktualna generacija Astre uvela novo doba te je odabrana za Europski automobil 2016. godine. Svojim laganim dizajnom (200 kg je lakša od prethodnice) i vrhunskim tehnologijama iz viših klasa Astra postavlja nove standarde. Opel nastavlja slijediti tu strategiju ultramodernim novim generacijama vrlo učinkovitih i laganih benzinskih i dizelskih motora. Ti trocilindrični agregati zapremine od 1,2 do 1,5 l daju od 77 kW (105 KS) do 107 kW (145 KS), pa su peterovratna Astra i izvedba Sports Tourer istinske prvakinje štednje goriva i male emisije CO2 (potrošnja goriva prema NEDC-u: gradska vožnja 6,1 – 4,5 l/100 km, otvorena cesta 4,0 – 3,1 l/100 km, kombinirano 4,8 – 3,6 l/100 km, 115 – 96 g/km CO2; kombinirana potrošnja prema WLTP-u: 5,9 – 4,4, 139 – 117 g/km CO2; preliminarne brojke).
Balansna osovina na bloku motora s tri cilindra koja se okreće u suprotnom smjeru poništava vibracije. Motori iz osnovne ponude standardno dolaze sa šesterostupanjskim ručnim mjenjačem. Deveterostupanjski automatski mjenjač za glatko mijenjanje stupnjeva prijenosa opcionalan je.
Dodatno je unaprijeđeno i Astrino dinamično podvozje. Novi amortizeri povećavaju udobnost, a opcionalno sportsko podvozje krase čvršće opruge, direktnije upravljanje i stražnja osovina s Wattovom vezom.
“Tokom razvoja nove Astre fokusirali smo se na smanjenje potrošnje goriva i emisija“, rekao je Christian Müller, izvršni direktor inženjerstva.
„Zahvaljujući našim motorima i mjenjačima nove generacije, smanjili smo emisije CO2 do 19 %. To je velik korak na dobrobit naših kupaca kojima će odgovarati i manji troškovi korištenja. Sve to stavlja novu Astru na sam vrh njene klase.“
Zahvaljujući revolucionarnim tehnologijama za smanjenje emisija kao što su filter za benzinske čestice čađe (Gasoline Particulate Filter, GPF) i selektivna katalitička redukcija (Selective Catalytic Reduction, SCR), svi pogonski sistemi nove Astre već su usklađeni s emisijskim standardom Euro 6d. Taj strogi emisijski standard stupit će na snagu za sve nove registracije 2021. godine. Posve aluminijski dizelski i benzinski motori standardno su opremljeni tehnologijom Stop/Start koja štedi gorivo.
No, nova Opel Astra, koja će se moći naručiti već za nekoliko sedmica, nema samo vrhunsku tehnologiju motora, nego dolazi i s mnogim drugim revolucionarnim značajkama: od nove prednje i stražnje kamere do digitalnog brzinomjera i nove generacije informacijsko-multimedijskog sistema. Tu je i sustav za pozive u slučaju nužde E-Call. Bežični punjač pametnih telefona na centralnoj konzoli dostupan je kao opcija.
Prednji dio nove Astre impresionira rešetkom 3D izgleda. Dok se kabina pretvara u koncertnu dvoranu zahvaljujući opcionalnom zvučnom sistemu Bose s vrha ponude, za Astrom će se svi okretati zbog opcionalnog paketa opreme u crnoj boji visokog sjaja (High Gloss Black Pack).
Prvakinja učinkovitosti: do 19 % manje emisije CO2
Za vrhunsku učinkovitost prvenstveno su zaslužni novi benzinski i dizelski motori s turbopunjačem, koji su jednako ekonomični kao i živahni. I niske brojke potrošnje i emisije CO2 oslanjaju se na moderne šesterostupanjske ručne mjenjače, sedmerostupanjski stalno promjenjivi prijenos (continuously variable transmission, CVT) i prvi put kod Opela – novi deveterostupanjski automatski mjenjač.
Kompaktni trocilindrični turbo benzinski motori dostupni su u zapreminama 1,2 i 1,4 litre. Sa snagom koja se kreće od 81 kW (110 KS) do 107 kW (145 KS) i vršnim okretnim momentom od 195 do 236 Nm oni postižu izvanrednu ravnotežu performansi i učinkovitosti (potrošnja goriva prema NEDC-u: gradska vožnja 6,1 – 5,4 l/100 km, otvorena cesta 4,0 – 3,8 l/100 km, kombinirano 4,8 – 4,4 l/100 km, 110 – 101 g/km CO2; kombinirana potrošnja prema WLTP-u: 5,9 – 5,2, 136 – 120 g/km CO2; preliminarne brojke). Astra 1.2 dolazi sa šesterostupanjskim ručnim mjenjačem za glatko mijenjanje, dok je Astra 1.4 dostupna ekskluzivno s novim sedmerostupanjskim stalno promjenjivim prijenosom (CVT).
Integracija ispušne grane hlađene vodom u glavu cilindara pridonosi brzom zagrijavanju vozila, što smanjuje emisije nakon hladnog pokretanja.
U poređenju s prethodnim modelom, brojke potrošnje goriva i emisije CO2 Astre s, redom, 81 kW (110 KS), 96 kW (130 KS) i 107 kW (145 KS) smanjene su više od 5 %, oko 19 % i više od 15 % (istim tim redom).
Izvrstan prolazni odziv na gas benzinskih motora tipičan je za Opel – pri 1500 okr./min već je dostupno 90 % maksimalnog okretnog momenta, i to samo 1,5 sekundu nakon pritiska gasa „do daske“.
Visoka učinkovitost: manje od 100 g/km CO2 nove Astre turbo dizel
Astrini 1,5-litarski četverocilindrični dizelski motori nude 77 kW (105 KS) i 89 kW (122KS) i od 260 do 300 Nm okretnog momenta (potrošnja goriva prema NEDC-u: gradska vožnja 5,5 – 4,5 l/100 km, otvorena cesta 3,7 – 3,1 l/100 km, kombinirano 4,3 – 3,6 l/100 km, 115 – 96 g/km CO2; kombinirana potrošnja prema WLTP-u: 5,3 – 4,4 l/100 km, 139 – 117 g/km CO2; preliminarne brojke). Sistem direktnog ubrizgavanja goriva sa zajedničkim vodom (common rail) funkcionira na maksimalno 2000 bara.
U poređenju s prethodnim modelom, brojke potrošnje goriva i emisije CO2 dizelske Astre s, redom, 77 kW (105 KS) i 90 kW (122 KS) smanjene su za do 17 % i oko 10 %, gledano istim redoslijedom.
Umjesto preciznog šesterostupanjskog ručnog mjenjača najsnažniji dizelski motor opcionalno dolazi s deveterostupanjskim automatskim mjenjačem koji glatko mijenja brzine, a koji Opel prvi put predstavlja upravo u Astri.
Dizelski motori dolaze s električno aktiviranim turbopunjačem s promjenjivom geometrijom turbina (variable geometry turbine, VGT) i slično kao kod benzinskih verzija balansnom osovinom na bloku radi dodatnog poboljšanja rada. Ispušna grana je također integrirana u glavu cilindara.
Optimalan naknadni tretman ispušnih plinova kod dizelske Astre 1.5 provodi sustav za smanjenje emisija koji se sastoji od pasivnog oksidacijskog katalizatora, ubrizgavača tekućine AdBlue, katalizatora za selektivnu katalitičku redukciju i filtra za dizelske čestice čađe (Diesel Particulate Filter, DPF).
Sasvim digitalna: nova prednja i stražnja kamera, digitalni brzinomjer
Opel Astra već nudi portfelj revolucionarnih tehnologija i pomoćnih sustava koji su nenadmašni u toj klasi vozila, prvenstveno inteligentna svjetla IntelliLux LED® Matrix koja ne zasljepljuju. Bogata ponuda uključuje i sisteme poput prilagodljivog tempomata, pokazatelja udaljenosti spram vozila ispred, upozorenja na mogući frontalni sudar s automatskim kočenjem u slučaju nužde, prepoznavanje prometnih znakova i pomoć pri držanju prometne trake – i to su samo neki od sistema. Dostupna su i ergonomska sjedala koja je certificirao AGR (Aktion Gesünder Rücken e.V.) s funkcijom ventilacije i masaže. Astra je visoko digitalizirana novom opcionalnom naprednom prednjom kamerom te stražnjom kamerom.
Nova prednja kamera manja je, ali snažnija nego prije zahvaljujući bržem procesoru. Ona ne prepoznaje samo vozila, nego i pješake, što je važna sigurnosna prednost. Zahvaljujući kameri visoke rezolucije, prepoznavanje prometnih znakova sada može obraditi još više prometnih znakova i pokazati ih kao simbole na zaslonu. Digitalna stražnja kamera dostupna u kombinaciji s novim informacijsko-multimedijskim sistemom Multimedia Navi Pro također je snažnija. Pregled prometne situacije iza vozila na monitoru sada je detaljniji i precizniji, a kontrasti su vidljiviji u mraku.
Kupci Astre uživat će u vrhunskim mogućnostima povezivanja uz sustave Multimedia Radio, Multimedia Navi i Multimedia Navi Pro koji su kompatibilni s platformama Apple CarPlay i Android Auto. Oni pripadaju u najnoviju generaciju infotainmenta koja je pametnija, brža i intuitivnija. Model s vrha ponude Multimedia Navi Pro, koji je poznat iz Opelova najjačeg modela Insignije, ima dodirni zaslon u boji dijagonale 20,3 cm te se njime može upravljati govorom. Povezani navigacijski servisi s podacima o prometu u stvarnom vremenu i ažuriranjem karata putem interneta čine putovanja opuštenijima. Navigacijski zaslon ima redizajnirane simbole svježijeg i modernijeg izgleda. Isto se odnosi i na skup instrumenata: vozači nove Astre prvi će imati digitalni brzinomjer.
Opcionalno se nudi funkcija poziva u nuždi E-Call. Ako zatreba, pomoć se može pozvati pritiskom na crveni gumb. Ako se aktiviraju zatezači sigurnosnih pojaseva ili zračni jastuci, sustav automatski uspostavlja poziv s hitnim službama.
Užitak u vožnji: bežično punjenje i zvučni sustav Bose
U novoj Astri udobnost je najveći prioritet. Praktična značajka na putovanju: kompatibilni pametni telefoni sada se mogu indukcijski puniti preko bežičnog punjenja. Sve što morate napraviti jest umetnuti svoj pametni telefon u poseban otvor na središnjoj konzoli i prazna baterija bit će stvar prošlosti.
Nova Astra pretvorit će se u koncertnu dvoranu uz opcionalni vrhunski zvučni sustav Bose. Ukupno sedam zvučnika, uključujući dubokotonski RichBass smješten ispod prtljažnika, osiguravaju optimalno iskustvo slušanja muzike. Vozač i putnici bit će okruženi bogatim zvukom, bez obzira gdje se nalazili u vozilu. Uz to, preko digitalnog pojačala može se pohraniti do osam različitih zvučnih profila, ovisno o ukusu i preferencijama ljubitelja muzike.
I na kraju, nova Astra uvodi još jednu karakteristiku povezanu s udobnošću koja će vožnju tokom hladnog dijela godine učiniti još ugodnijom i sigurnijom: grijano vjetrobransko staklo. Tanke, skoro nevidljive žice u vjetrobranu osiguravaju da vozači Astre brzo imaju čist pregled nad cestom za hladnih, ledom okovanih dana i da se vjetrobransko staklo više ne zamagljuje.