Novi standard odličnog dizajna – Peugeot 508

Novu generaciju modela 508, Peugeot je predstavio 2018. godine, iako je prije toga ovaj proizvođač predstavio nekoliko zanimljivih koncepata.

81
Peugeot 508

Nakon predstavljanja modela, pokrenute su brojne marketinške kampanje sa naslovima: Radiklani salon, Iskustvo vožnje bez presedana, Linije anamorfoze… Nameće se pitanje: da li je novi 508 zaista poseban automobil, ili je marketinški trik?

Naime, u trenutku kada tržište traži SUV vozila, ostali oblici pomalo gube značaj. Zato su u Peugeotu morali osmisliti nešto što se razlikuje od konkurencije, a iz odjeljenja marketinga jasno su upozorili: osvojite kupce izgledom i kvalitetom.

Rečeno – učinjeno

Peugeot 508 plijeni pažnju svojim izgledom, to je automobil za kojim se okreću prolaznici, a nerijetko i vozači u drugim automobilima. Tokom testnih vožnji, mnogo puta smo vidjeli podignut palac u znak odobravanja – bilo gdje, od Sarajeva, do Zagreba i natrag.

I zaista, o izgledu ovog automobila mnogo je rečeno i napisano, a gotovo svi se slažu da su Peugeotovi dizajneri napravili dobar posao. Prednji dio vozila djeluje dosta agresivno, sa istaknutom rešetkom hladnjaka, vertikalnim svjetlosnim linijama, koje imaju funkciju dnevnih svjetala i zanimljivo profiliranim poklopcem motora.

Bočne strane su glatke i izdužene te naglašavaju dinamiku, dok je stražnji dio zaista poseban, jer je izbjegnut klasični oblik sedana, a stražnja vrata mu daju oblik poznat kao fastback, budući da su stražnje vjetrobransko staklo i dio poklopca konveksni, a tek je stražnji rub konkavan i malo izdignut pa izgleda kao spoiler, iako to nije.

Uz sve to, Peugeot 508 nije mali automobil, ali je izuzetno skladan, ne može se reći da je glomazan i sasvim dobro se uklapa u svoj segment, pa je poređenja radi, od VW Passata malo kraći, ali ima duže međuosovinsko rastojanje.

Eksterijer, dakle, ostavlja veoma dobar utisak, što se srećom nastavlja i u enterijeru. Ono što će vas prvo dočekati je već poznati Peugeotov i-Cockpit, sa prepoznatljivim malim, gotovo heksagonalnim volanom i kontrolnom tablom koju gledate preko volana. Takva postavka stavlja (prisiljava) vozača u gotovo sportsku posturu, što se nekima neće svidjeti, dok će drugi biti oduševljeni. Volan ima oblik kao 0 u oznaci 508, veoma dobro leži u rukama i daje odličan osjećaj, a ruke vozača trebaju biti u blago povijenom položaju, sa laktovima prema dole (nekima to ne odgovara).

Tabla sa instrumentima potpuno je digitalna pa vozač može odabrati šta želi da vidi. Takva podešavanja sprovode se veoma jednostavnim i intuitivnim komandama na volanu. Na najvidljivijoj poziciji centralne konzole smješten je funkcionalani taktilni displej koji pokazuje mnogo toga, od navigacije, do komandi klima- uređaja, a za izmjenu prikaza displeja služe metalne tipke, koje u Peugeotu nazivaju klavir, koji nam je već poznat iz modela 3008 i 5008.

Kokpit je zaista moderan, a najbogatiji paket opreme osigurava da su površine prekrivene kožom i veoma dobrom imitacijom karbona, što ostavlja utisak visokog luksuza. Sjedišta su priča za sebe, jer su zaista udobna i nose oznaku AGR, što znači da će se povoljno ponašati prema vašim leđima.

Prostora zaista ima dovoljno, i naprijed i straga i u prtljažniku, čak i na dužim putovanjima, kada je neophodno da vozite malo više prtljaga nego obično.

Usklađenost motora i mjenjača

Vožnja u Peugeotu 508 zaista je ugodna, kako za vozača, tako i za putnike. Takvu udobnost čini mnogo faktora: veliko međuosovinsko rastojanje, dobro podešen sistem vješanja, veliki točkovi, bogata oprema i veoma dobro usklađeni motor i mjenjač.

Testirani model pokreće najjači turbodizelski motor u ponudi, koji iz dva litra zapremine, razvija 177 KS i 400 Nm obrtnog momenta, a spregnut je sa veoma dobrim 8-stepenim automatskim mjenjačem (EAT8 – Efficient Automatic Transmission), sa pogonom na prednje točkove.

Motor radi dosta tiho i uglađeno, a kada je mjenjač u Eco modu, izmjene stepeni prenosa odvijaju se pri niskim obrtajima motora, što povoljno utiče na komfor, zbog nižeg nivoa buke, kao i na potrošnju goriva, koja se na taj način, u prosjeku, može spustiti do tvornički propisanih podataka.

Naravno, za malo temperamentnije vozače, tu je i Sport mod, što će osigurati dobre performanse te snažna ubrzanja i međuubrzanja.

Usklađenost motora i mjenjača je za svaku pohvalu, jer će motor gotovo uvijek raditi pri optimalnom broju obrtaja, što će mu omogućiti da bude ekonomičan, ali i spreman da u svakom trenutku pokaže svoje mogućnosti.

Posebno treba istaći da je vožnja na autoputu relaksirajuća, jer će brojni sistemi asistencije održavati vozilo u traci, održavati rastojanje sa vozilom ispred, a sistem Night Vision će pomoći pri detekciji objekata ispred vozila tokom noćnih sati.

Kao što smo već napomenuli, testirani model pokretao je najsnažniji turbodizelski motor u ponudi i bio je opremljen srednjim paketom opreme te još nekim dodacima, što njegovu cijenu podiže na visokih, ali zaista opravdanih 69.475 KM. Iako se ne radi o malom iznosu, konkurencija teško da može ponuditi više.

Potrebno je napomenuti da je Peugeot 508 dostupan sa slabijim turbodizelskim motorima, kao i sa benzinskim motorom. Tako bi se najjeftiniji Peugeot 508 BlueHDi 130 BVM6 (1.6 turbodizelski motor sa 130 KS i 6-stepenim manuelnim mjenjačem) i osnovnim paketom opreme Active, mogao nabaviti već za 48.580 KM. Nasuprot tome, za model sa benzinskim turbopunjenim motorom sa 225 KS i paketom opreme GT (bez dodataka) trebalo bi izdvojiti 69.963 KM.

Nakon više od 1.000 preveženih kilometara, možemo potvrditi da su Peugeotovi stručnjaci stvorili automobil koji plijeni pažnju i da iz tvornice Mulhouse u Francuskoj izlaze automobili dobrog kvaliteta.

Naravno, potrebno je podsjetiti da u Peugeotu već razmišljaju i o budućnosti, što znači da će se 508 u hibridnom izdanju pojaviti na tržištu krajem ove, ili početkom naredne godine.

PREKOTarik Delić
IZVORBusiness Magazine
PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here