Sve veći rast tržišta srednje velikih dostavnih kombija dobit će s trećom generacijom Opel Vivara još jedan poticaj. Vivaro je od 2001. na dobrom glasu kao kombi za prijevoz tereta ili ured na točkovima, pri čemu ih je s tvorničke trake sišlo oko milion. Uz veličine prilagođene raznim namjenama i brojne inovativne tehnologije novi Vivaro može svaki posao obaviti bolje nego ikad prije. Opel će u budućnosti preuzeti odgovornosti za globalni razvoj lakih privrednih vozila za cijelu Groupe PSA.
Opel Vivaro utemeljen na revolucionarnoj platformi moći će se naručiti od februara 2019., a u prodajnim salonima naći će se krajem ljeta. Nudi se u raznim izvedbama prilagođenim potrebama kupca: kao teretni furgon, s dvostrukom kabinom za do šest putnika, kao podvozje s kabinom i kombi za prijevoz ljudi. Tu su prvi put i tri umjesto dvije dužine: 4,6 m, 4,95 m i 5,3 m. Uz maksimalan teretni kapacitet od 6,6 kubnih metara novi Vivaro krasi nosivost do 1.400 kg, što je 200 kg više od prethodnika.
Lakši utovar i istovar
Isto se odnosi i na vučno opterećenje: novi Vivaro može povući maksimalno 2.500 kg, što je pola tone više nego prije. Samo je visina skromna – kod većine varijanti iznosi 1,9 metara. Novi Vivaro tako može pristupiti podzemnim garažama i trgovačkim centrima s niskim stropom, što olakšava utovar i istovar.
Napredni sistem za kontrolu proklizavanja IntelliGrip nudi stabilnost i sigurnost na raznim skliskim podlogama – blatu, pijesku ili snijegu. Veća odignutost od tla i zaštita donjeg dijela karoserije dostupna je s dodatnom opremom za gradilišta. Čim se otvore knjige narudžbi, Opel će novi Vivaro ponuditi i s pogonom na sve tpčkove firme Dangel.
Neograničen pristup teretnom prostoru moguć je kroz široka stražnja i klizna bočna vrata. Posebno su praktična klizna vrata koja se prvi put kod Vivara otvaraju automatski. Dovoljno je izvan vozila pomaknuti nogu prema senzorima. U verziju Vivara dužine 5,3 m moguće je sigurno smjestiti predmete dužine do 4,02 m zahvaljujući mogućnosti utovara FlexCargo ispod suvozačkog sjedala.
U kabini novog Vivara vozač i putnici osjećat će se kao da su u osobnom automobilu. Sistemi kao što su head up display, stražnja kamera koja pokriva 180 stepeni, upozorenje na mogućnost frontalnog sudara, automatsko kočenje u slučaju nužde i tempomat osiguravaju opuštenu vožnju. Zahvaljujući ergonomskom položaju sjedenja, sve kontrole su pregledne i vozaču na dohvat ruke. Bogate mogućnosti povezivanja jamče revolucionarni informacijsko-multimedijski sistemi.
Novim Vivarom Opel nastavlja s implementacijom strateškog plana PACE! ulaganjem u tržišne segmente s velikim rastom uz plasiranje velikih količina vozila. Već će se 2020. proširiti ponuda učinkovitih pogonskih sustava tako da obuhvaća posve električnu verziju s baterijom. Opel će time pokrenuti elektrifikaciju svog portfelja lakih privrednih vozila, pa Vivaro neće biti samo spreman za rad u selima ili predgrađima, nego i za pokrivanje onog problematičnog „zadnjeg kilometra“ u gradskim središtima.
Tri dužine – FlexCargo
Groupe PSA vodeća je u proizvodnji i prodaji lakih privrednih vozila u Evropi. Zahvaljujući zajedničkoj platformi, novi Opel Vivaro dolazi u tri dužine. Posebno kompaktna verzija duga 4,6 m zapunjava prazninu između segmenata jednovolumena i transportera te je vrlo agilan, s krugom okreta od svega 11,3 m. Ta varijanta nudi teretni kapacitet od 4,6 m3 koji se zahvaljujući praktičnom uzdužnom tovarenju FlexCargo na suvozačkom mjestu može povećati na 5,1 m3.
To omogućuje prijevoz predmeta dužine do 3,32 m umjesto samo 2,16 m. Verzije dužine 4,95 i 5,3 m imaju maksimalan teretni kapacitet od 5,8 i 6,6 m3. U unutrašnjost Vivara tako lako stanu ljestve ili ploče dužine do 3,67 ili 4,02 m kao i brojne sitne stvari kojima su namijenjeni pretinci za pohranu po cijeloj kabini.
Nova generacija Vivara s vučnim opterećenjem do 2.500 kg nije samo svestrani transporter, nego se jednostavnim pokretom ruke pretvara u ured na točkovima. Zahvaljujući karakteristici FlexCargo, naslon srednjeg sjedala preklapa se tako da postaje stol za dokumente, prijenosno računalo ili tablet.
Praktičnost počinje od samog pristupanja vozilu. Za utovar tereta kroz klizna vrata nije nužno odlagati teret ili pakete na tlo jer je pokret potkoljenicom dovoljan za automatsko otvaranje vrata (nova generacija prvi put nudi klizna vrata koja se kontroliraju putem senzora).
Sasvim opremljen
Zahvaljujući cijelom nizu postavki sjedala, od kojih su neke poput podrške za križa i naslona za ruku električne, kokpit s fokusom na vozača udoban je kao kod osobnog automobila. Brojni pomoćni sustavi neuobičajeni za tu klasu osiguravaju da se isto može reći i za sigurnost.
Vivaro je dostupan s head up displayem, što je jedinstveno u segmentu, kako bi vozač mogao vidjeti sve važne informacije i istovremeno držati pogled na cesti.
Među dodatnim su sistemima utemeljenim na prednjoj kameri i radaru sljedeći:
- pomoć pri držanju saobraćajne trake
- prepoznavanje saobraćajnih znakova
- upozorenje na umor vozača koje vozača potiče da napravi stanku nakon neprestane dvosatne vožnje ili na temelju nadzora ponašanja u vožnji; sustav upozorava na umor vizualnim i zvučnim signalima
- prilagodljivi tempomat prilagođava brzinu onoj vozila ispred
- upozorenje na moguć frontalni sudar koje nudi dvorazinsko upozorenje na mogući udarac sprijeda
- automatsko kočenje u slučaju nužde kojim se može izbjeći sudar ili smanjiti njegove posljedice
Vivaro ispod prednjeg i stražnjeg odbojnika ima ultrazvučne senzore koji upozoravaju vozača na prepreke prilikom parkiranja i nadziru mrtvi kut. Ovisno o razini opreme, slika stražnje kamere projicira se ili na unutrašnjem retrovizoru ili na zaslonu dijagonale 17,8 cm.
Informacijsko-multimedijski sistemi Multimedia Radio i Multimedia Navi Pro dolaze s velikim dodirnim zaslonom dijagonale 17,8 inča. Oba se integriraju s mobitelom putem platformi Apple CarPlay i Android Auto. Multimedia Navi Pro još dolazi s navigacijom za Evropu s 3D prikazom.
Privlačnost novog Vivara nije samo u nosivosti i tehnologijama na koje smo navikli kod ličnih automobila. Uz revolucionarne motore, učinkovitosti i udobnosti pridonose i mjenjači koji omogućuju glatko mijenjanje stepeni prijenosa kao što je osmerostepenski automatski mjenjač, a to je vrlo važno, posebno za flotnu prodaju.
Servisni intervali do 50.000 km dodatno smanjuju radne troškove. Značajke poput visoko smještenih prednjih svjetala i maksimalne visine većine varijanti od 1,9 m smanjuju opasnost od oštećenja, npr. prilikom parkiranja. Sve to čini Vivaro nove generacije jednim od najekonomičnijih igrača na tržištu.