Biznis centar bh. dijaspore nastavlja pružati podršku potencijalnim investitorima iz bh. dijaspore u okviru aktivnosti USAID Diaspora Investa.
Armin Alijagić iz Biznis centra bh. dijaspore navodi da su uspješne priče najbolja pozivnica investitorima koji će tek doći.
“U Sanskom mostu imamo dvije velike investicije koje su pokrenute iz dijaspore, u Prijedoru sarađujemo sa Edhemom Bešićem koji trenutno razvija novi pogon u Trnopolju kod Prijedora. Svaki dan stižu novi upiti, nekoliko je značajnih investicija i u Tuzlanskom kantonu, poput kompanije ‘Sućo’ u Živinicama, ‘ProBosing’ u Tuzli”, izjavio je Alijagić.
Dodao je da u Mostaru, 25. jula organizuju Biznis forum bh. dijaspore, događaj za koji imaju već oko stotinu prijavljenih investitora i učesnika.
“Važno je da se zna više o pozitivnim pričama u javnosti, kako bismo ohrabrili nova ulaganja”, istakao je Alijagić.
Poseban rast u investicijama iz dijaspore bilježi se u sektoru informacijskih i telekomunikacijskih usluga. Senad Šantić je u Mostaru pokrenuo IT kompaniju ZenDev, koja radi sa švedskim tržištem, te kontinuirano raste po zapošljavanju i sklapanju poslova.
“U Bosni i Hercegovini postoji radna snaga i šansa za razvoj. Kada sam bio mlađi zamišljao sam da ću ja raditi u BiH za švedsku firmu, ali je ispalo da sam u BiH pokrenuo firmu što radi za švedsko tržište. Važno je da se usudiš da pokreneš nešto. Na kraju to će dobro doći i našim ljudima koji rade ovdje, te dijaspori koja ulaže”, kazao je Šantić.
Alen Avdić se vratio iz Holandije, a u BiH je pokrenuo kompaniju za online prodaju Movida. Kaže da tržište raste iz dana u dan, te da je uvjeren da dijaspora svojim znanjem može doprinijeti razvoju, razmjeni ideja i ohrabriti ulaganje u domovinu.
“Moj savjet dijaspori je – dođite, podijelite svoje ideje i ostvarite poslovne kontakte. Mnogo možete naučiti ovdje, prepoznati razlike u načinu kako se radi posao, te prenijeti dobre prakse i znanja koja ste stekli vani”, dodao je Avdić.
Kroz grant program koji nudi ovaj projekt, kako je naveo Alijagić, investitori se povezuju u jednu mrežu, saznaju jedni od drugima, te imaju nove šanse za saradnju. Zaključio je da su uspješne priče najbolja pozivnica onima koji će tek doći, saopćeno je iz Diaspora Investa.