Idejno je osmišljen je u dizajnerskom studiju marke Citroën u Parizu, a njegova proizvodnja odvijala se u ispitnom centru La Ferté-Vidame u francuskom departmanu Eure-et-Loir. Javnosti je prvi put predstavljen 7. oktobra 1948. na Salonu automobila u Parizu. Nakon 42 godine od početka prodaje, 27. jula 1990. posljednji 2CV napustio je tvornicu Mangualde u Portugalu.

PORIJEKLO MODELA 2CV: PROJEKT TPV

Projekt TPV (vrlo mali auto) izrađen je sredinom tridesetih godina prošlog stoljeća, točnije 1936. godine. Cilj ovog projekta bio je ponuditi ekonomičan i svestran automobil koji će biti dostupan radničkoj klasi. Godine 1937. ugledao je svjetlo dana prvi vozni prototip projekta TPV s masom od 370 kg i samo jednim prednjim svjetlom (prema tadašnjem zakonodavstvu nisu bila potrebna dva). Vozilo je omogućavalo prijevoz četiri osobe i 50 kg prtljage maksimalnom brzinom od 50 km/h.

Na Salonu automobila u Parizu 1939. godine planirali su predstaviti 250 prije serijskih modela ali je događaj otkazan zbog rata. Modeli koji su već bili proizvedeni stoga su uništeni, osim četiri, koji su potajno čuvani u Citroënovom testnom centru u La Ferté-Vidameu.

AUTO KOJI JE POSTAO IKONA SVIJETA AUTOMOBILA

Njegova proizvodnja započela je u julu 1949. 2CV je bio mali automobil s ležećim motorom od dva cilindra i zračnim hlađenjem, 375 cm3 zapremine i 9 konjskih snaga, koji je mogao postići maksimalnu brzinu od 50 km/h. Ovim modelom Citroën je napravio revoluciju u automobilskoj industriji nudeći ekonomično i svestrano vozilo.

Njegov jedinstveni dizajn brzo je osvojio širu javnost. Također je postigao izniman uspjeh zahvaljujući beskrajnim mogućnostima korištenja, uklonjivim sjedalima, okretnosti i udobnosti. No, ne smijemo zaboraviti ni aspekt ekonomičnosti, koji ga je učinio najpopularnijim automobilom od svih. Zbog iznimnog porasta narudžbi, 1950. godine isporuke su trajale i do šest godina.

2CV je bezvremenski model koji je postao pravi društveni fenomen jer privlači kolekcionare iz cijelog svijeta, a često se susreće i na našim cestama.

BROJNE IZVEDBE I RAZDOBLJA NA SVJETSKIM CESTAMA

Ukupno je 2CV predstavljen u deset posebnih serija koje su lansirane u Francuskoj i nekim drugim europskim državama. Među njima treba spomenuti Spot, Charleston i Cocorico. Model 2CV također je prošao kroz neke značajne nadogradnje, uključujući uvođenje modela 2CV Camionnette (poznatog kao 2CV AU) 1951. godine i modela 2CV AZ 1954. godine, opremljenog motorom od 12 konjskih snaga i poznatim centrifugalnim kvačilom.

Osim toga, 2CV imao je priliku posjetiti ceste širom cijelog svijeta učestvovanjem u raznim natjecanjima izdrživosti, kao što je reli izdrživosti Pariz-Kabul-Pariz u dužini od 16.500 km 1970. godine, Pariz-Persépolis u dužini od 13.500 km 1971. godine i 1973. godine reli po Africi od Abidjana do Tunisa u dužini od 8.000 km, sva tri je organizirao Citroën.

FOTOGRAFIRANJE OSAM LEGENDARNIH 2CV PRIMJERAKA

U čast ove godišnjice, konzervatorij Citroën u Francuskoj organizira umjetničko fotografiranje sljedećih osam kultnih primjeraka 2CV koji su također dostupni na linku za fotografije:

  • 2CV 6 by Hermès s unutrašnjom i vanjskom opremom francuske luksuzne dizajnerske kuće Hermès bio je izložen na Salonu automobila u Parizu 2008. godine povodom 60. godišnjice modela 2CV.
  • 2CV 6 Spécial, jedan od posljednjih 2CV-a proizvedenih 1988. u tvornici u Levalloisu.
  • 2CV Spot, prva Citroënova posebna serija od 1800 primjeraka ovog modela s dvobojnim presvlakama i karoserijom koju je dizajnirao dizajner Serge Gevin.
  • 2CV A, jedan od 250 prototipova izgrađenih 1939. godine za Salon automobila u Parizu koji je otkazan zbog drugog svjetskog rata.
  • 2CV A Berline, limuzina iz 1950. godine identična onoj koju je predstavio Pierre Boulanger na otvaranju Salon automobila u Parizu 1948. godine.
  • 2CV A s volanom na desnoj proizvodio se u Sloughu u Velikoj Britaniji od 1953. godine. Model ima nezastakljeni teretni prostor i zadnje prozore koji se otvaraju. Do danas se smatra najstarijim britanskim 2CV-om u Evropi.
  • 2CV AZU, mali furgon koji se proizvodio od 1954. godine do marta 1978. godine ima veliku teretnu zapreminu i krilna zadnja vrata za lakši utovar.
  • 2CV 4×4 »Sahara« s pogonom na sva četiri točka i dva motora, koji omogućuju svladavanje nagiba više od 40% tokom vožnje po pješčanim dinama.
PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here