Od Seat 127 do Ibiza modela – 50 godina evolucije vožnje

127

Automobil koji je stigao na tržište 1972. označio je prekratnicu u svijetu mobilnosti. Bio je to Seat 127. Sa više od 1,3 miliona prodatih primjeraka, postao je najprodavaniji Seat model svih vremena sve do dolaska Seat Ibize koja nakon pet generacija još uvijek drži titulu sa više od 6 miliona prodatih primjeraka.


Ove godine, pola vijeka nakon lansiranja modela 127, ova dva modela, mjerila u svojim epohama u pogledu tehnologije, dizajna i bezbjednosti, po prvi put su zajedno izašla na cestu.

Dva modela koja ne mogu biti više različita – kontrastna veličina, ravne linije naspram zaobljenih oblika, 13 prema 18-inčnim točkovima. Teško je zamisliti da je Ibiza potomak modela 127.

“Ciljajući mladu demografsku kategoriju, 127 je bio dostupan u pet boja i po prvi put je uključivao stražnji otvor za povećanje nosivosti“, ističe Isidre Lopez, šef Seat Historic Car Collection.

“Sa svojim pet vrata i devet boja, Ibiza nastavlja da bude omiljeni automobil za mlađe generacije“, naglašava Uwe Alsleben, Seatov inženjer za istraživanje i razvoj.

Dva mala automobila sa velikim enterijerom. Uprkos malim proporcijama, putnički prostor 127 je bio zaista prostran. Ibiza je, s druge strane, uspjela da održi prostranost kao karakteristiku, a istovremeno uključuje ključni element današnjice – infotainment. Godine 1972. jedini način da komunicirate sa svojom okolinom bio je kroz prozore. Na Ibizi komunikacija ide mnogo dalje što ga čini 100% povezanim automobilom.

“127 je bio prvi Seat automobil opremljen sigurnosnim pojasevima u tri tačke i prvi sa pogonom na prednje točkove, što ga je učinilo sigurnim i lakim za vožnju“, objašnjava Isidre.


Međutim, iako je bio jedan od najsigurnijih automobila svog vremena, ne može se porediti sa naprednim sigurnosnim sistemima pete generacije Ibize kao što su sistem podrške kod promjene trake, funkcije prepoznavanja umora, adaptivni tempomat te prepoznavanja saobraćajnih znakova.

Jedna od glavnih inovacija u rasvjeti modela 127 bila su njegova pravougaona prednja svjetla, promjena u odnosu na okrugle prednje svjetlosne jedinice prethodnih modela. No, Ibiza posjeduje Full LED tehnologiju, sa prepoznatljivim trouglastim bijelim svjetlima, kao i ambijentalnim osvjetljenjem u unutrašnjosti.

Isidre ipak dodaje da je Seat 127 prije 50 godina počeo da osvjetljava put koji danas pripada Ibizi.

PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here