Zdravlje prije svega – Alkaloid

Ekipa Business magazinea bila je u posjeti kompaniji Alkaloid a.d. Skoplje, koja je bila jedan od glavnih sponzora ovogodišnjeg Summita 100 poslovnih lidera jugoistočne Evrope.

812

Prva fabrika s kojom je Alkaloid započeo proizvodnju 1936. godine bila je u vlasništvu porodice Ognjanovič i imala je 15 radnika koji su u dva proizvodna pogona proizvodili oko 350 kilograma farmaceutske sirovine.

Kvalitet makedonskog maka, koji je godinama lokalno smatran crnim zlatom, bio je osnovni ključ za otvaranje novih kapaciteta za preradu.

Osam decenija vizije

Prvi samostalni alkaloid, morfin, izvađen je iz cvijeta maka (Papaver somniferum) 1804. godine. Od tada, naučno bazirana upotreba maka se intenzivira kao i njegova upotreba u medicini. Mak raste u područjima mediteranske klime gdje ima dosta sunčanih dana i plodnog tla. Jedna od najboljih vrsta maka raste u Makedoniji, gde je prvi put posađen 1835. godine na području Štipa.

Nakon Drugog svjetskog rata, u ljeto 1945. godine odlukom tadašnje vlade fabrika je 22. juna nacionalizirana. U kompaniji je tada bilo uposleno 17 radnika, a samo jedan od njih imao je univerzitetsku diplomu. Tada je započeo kontinuirani rast Alkaloida, što ga je učinilo jednim od najvećih industrijskih kapaciteta u Makedoniji, ali u to vrijeme i jugoslavenskoj zajednici.

Alkaloid je prošle godine obilježio osam decenija istraživanja, razvoja, inovacije i kontinuiranog investiranja u njegovu viziju za zdraviji život svakog čovjeka. Hiljade zaposlenih, milioni zadovoljnih korisnika i proizvodi koji su sinonim za vrhunski kvalitet potvrda su o njegovoj posvećenosti i težnji ka savršenstvu. Na čelu kompanije nalazi se Živko Mukaetov, koji je izvršni direktor i predsjednik Upravnog odbora Alkaloida AD Skoplje od 2006. godine.

Danas kompanija ima 50.000 m2 proizvodnih pogona, 18 predstavništava izvan Makedonije i više od 1.600 zaposlenih. Kontinuiranom poslovnom uspjehu i održivom razvoju, Alkaloid može zahvaliti, prije svega, kvaliteti svojih proizvoda, veoma kvalitetnim kadrovima, nazivu Alkaloid, ali i pojedinačnim brendovima koje imaju.

Danas Alkaloid nije samo vodeća farmaceutska kuća u Makedoniji, već je i šesta farmaceutska industrija u regionu jugoistočne Evrope. Kompanija ima 14 podružnica i četiri predstavništva u Srbiji, Crnoj Gori, Bugarskoj, Kosovu, Bosni i Hercegovini, Hrvatskoj, Sloveniji, Švicarskoj, Albaniji, Turskoj, Rusiji, Ukrajini, SAD – i svima se upravlja iz sjedišta kompanije u Makedoniji. Putem ove mreže plasira se 60 posto ukupne proizvodnje Alkaloida u više od 30 zemalja širom svijeta

Kompanija ima nekoliko proizvodnih lokacija u Skoplju te jednu u Beogradu.

Oslonac na mlade

Alkaloid je 2007. godine osnovao fondaciju Trajče Mukaetov, posvećenu dodjeljivanju stipendija mladim talentovanim ljudima koji su svoje obrazovanje usmjerili ka zdravstvenoj zaštiti i farmaciji u Makedoniji.

Glavne karakteristike Alkaloidovog uspješnog poslovanja jesu timski rad i proaktivan marketing koncept.

Svjetski trendovi u farmaciji, hemikalijama, fitoterapiji, kozmetologiji, a koji se primjenjuju u svakodnevnom poslovanju ove kompanije te primjena Standarda dobre prakse (Good Manufacturing Practice – GMP) potvrđeni su od strane renomiranih makedonskih i svjetskih institucija

U posljednjih 15 godina kompanija je investirala skoro 150 miliona eura u nove proizvodne objekate, laboratorije, Institut za istraživanje i razvoj, Centar za kontrolu kvaliteta, savremene softvere itd. Te investicije omogućile su da Alkaloid tržištu ponudi proizvode vrhunske kvalitete i mogućnost da bude jednak sa bilo kojim drugim svjetskim proizvodom iz istog segmenta.

Dionice Alkaloida uvrštavanjem na Makedonsku berzu 2002. godine, bile su u to vrijeme najtraženije, tj njima se najviše trgovalo i bile su najlikvidnije. Alkaloid je dobitnik prestižne nagrade Makedonske berze za visok nivo korporativnog upravljanja, transparentnog, blagovremenog i kvalitetnog izvještavanja o aktivnostima u kompaniji, te odnosima sa investitorima i javnosti uopće.

Proizvodnja pristupačnih, visokokvalitetnih, efikasnih i bezbjednih farmaceutskih proizvoda i robe široke potrošnje koju Alkaloid plasira na tržište, te garancija visokog nivoa kvalitete i sigurnosti, posvećenost krajnjim korisnicima, principi su kojih se ova kompanija planira pridržavati u svom poslovanju. Glavni prioriteti Alkaloida i dalje ostaju isti, briga za zaposlene, dioničare, životnu sredinu, poslovne partnere, zdravstveni sistem i prije svega – zdravlje ljudi.

Pozitivni finansijski rezultati

Alkaloid je ostvario pozitivne finansijske rezultate u periodu januar – juni 2017., pokazuje nerevidirana pojedinačna i nerevidirana konsolidovana bilansa uspjeha. U periodu januar – juni ukupna konsolidovana prodaja iznosila je 73,9 miliona eura što predstavlja povećanje za devet posto u odnosu na isti period prošle godine. Konsolidovana prodaja na domaćem tržištu porasla je za sedam posto, dok je ukupni konsolidovani izvoz kompanije povećan za 10 posto. Od ukupne konsolidovane prodaje 39 posto realizirano je na domaćem tržištu, a 61 posto na inostranim tržištima.

Konsolidovana dobit, prije odbijanja kamata, poreza i amortizacije (EBITDA), iznosi 10,9 miliona eura i povećana je za 12 posto, dok je konsolidovani neto profit, koji iznosi 5,9 miliona eura, povećan za 11 posto.

Najpoznatiji brendovi

Caffetin®

Caffetin® je daleko najprodavaniji i najpoznatiji Alkaloidov brend, ali i jedan od najpoznatijih makedonskih izvoznih proizvoda. Proizveden je daleke 1957. godine, za punih 60 godina postojanja i 11 milijardi prodatih tableta, postao je sinonim za olakšanje bola. Prodaje se u 13 zemalja širom svijeta. Alkaloid proizvodi Caffetin® u skladu sa najvišim standardima dobre proizvodne prakse u farmaceutskoj industriji. Svjesnost potrošača i visok indeks prepoznavanja bili su osnovni postulati da Alkaloid odluči da razvije nove proizvode ovoga brend  – u novim terapijskim oblastima. Prva linija bila je Caffetin Cold®, lansiran 2005. godine, za liječenje simptoma prehlade i gripe. Caffetin Menstrual® uslijedio je 2007. godine, a koristi se za ublažavanje menstrualne boli. Treći proizvod u liniji bio je Caffetin Cold® PLUS, koji sadrži prirodni vitamin C (2008.). Posljednje proširenje brenda Caffetin® pokrenuto je 2010. godine, a u pitanju su vrećice za oralnu upotrebu – za liječenje prehlade i gripa, a koje su razvijene u saradnji sa inostranim partnerom.

Becutan

Povjerenje u Becutan brend prenošeno je s generacije na generaciju. Priča je počela 1978., sa samo pet proizvoda za održavanje higijene kože kod djece, a danas Becutan portfolio sadrži više od 20 osnovnih vrsta proizvoda sa skoro 40 oblika. Sa više od 150 miliona prodatih proizvoda, Becutan je sinonim tradicije, trajnog kvaliteta, povjerenja i lojalnost. Povodom 30. godišnjice brenda i na osnovu trogodišnjeg istraživanja tržišta, provedenog u tri zemlje u regionu, Becutan je redizajnirao svoje proizvode dajući im sasvim novu perspektivu, ali zadržavajući svoju prepoznatljivu sliku. Becutan je brend prisutan na 11 tržišta izvan Makedonije.

Good Nature

Good Nature – čajevi

Prošlo je pet decenija od kako je Alkaloid pokrenuo proizvodnju prirodnih čajeva iz biljaka koje se sakupljaju iz netaknute prirode makedonskih planina. To je jedan od ključnih razloga zašto nose ime Good Nature (ili Dobra priroda). Asortiman Good Nature uključuje više od 50 vrsta filtera i klasičnih čajeva, proizvedenih od strane stručnjaka i najvećih tehnoloških i naučnih dostignuća u fitoterapiji. Proces proizvodnje Alkaloidovog čaja posjeduje ISO 9001: 2008 certifikat kvalitete i ISO 14001: 1996 certifikat za životnu životne sredinu,  kao i HACCP standard za bezbjednu proizvodnju hrane. Certifikaciju je izvršio međunarodno priznato certifikacijsko tijelo Quality Austria, ÖQS. Čaj se uglavnom izvozi na tržišta Amerike, Kanade, Velike Britanije i pacifičkih zemalja.

Pored navedenih, poznati Alkaloidovi brandovi su i Lexilium, Proculin itd.

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here