Porasli uvoz i prodaja polovnih vozila u BiH

U Upravi za indirektno oporezivanje (UIO) BiH rekli su da je vrijednost uvezenih automobila do kraja avgusta iznosila 683.747.717,43 KM.

64
Više od 11.000 polovnih automobila uvezeno je u prvih osam mjeseci ove godine u odnosu na isti period lani, a iz auto-salona ističu da je i kod njih došlo do porasta prodaje polovnjaka u odnosu na prošlu godinu.

Do kraja avgusta ove godine uvezena su 46.954 automobila, dok ih je u istom periodu 2022. godine uvezeno 34.313.

“U prvih osam mjeseci ove godine uvezeno je 40.299 polovnih automobila i 6.655 novih, dok je u istom periodu lani uvezeno 28.467 polovnih i 5.846 novih automobila”, istakli su u Upravi.

Kako su naveli, najskuplji četvorotočkaš koji je uvezen u BiH u prvih osam mjeseci ove godine vrijedio je 504.329,15 KM, dok su dažbine za taj automobil iznosile 85.768,26 KM, a riječ je mercedesu benz maybach s 680 4 matic.

Prema podacima kojima raspolaže UIO, vrijednost i broj uvezenih automobila su varirali iz godine u godinu pa je tako najviše automobila uvezeno 2018. godine – 76.357, a najmanje 2020. godine – 40.963.

Haris Muratović, brand manager MOON (Porsche BH), kazao je za “Nezavisne novine” da povećan uvoz automobila govori da ih je neko naručio, a samim tim i kupio.

“Dostupniji su automobili nego prošle godine i samim tim došlo je do povećanog uvoza novih auta. A kada je u pitanju tržište polovnih vozila povećan je uvoz zbog nedostatka novih automobila u prethodnim godinama jer je bilo zastoja u proizvodnji, ljudi su više kupovali vozila u inostranstvu”, rekao je Muratović.

Ističe da sigurno i sama turistička sezona, kao i sam rast bruto dohotka, podiže standard u BiH, što se, kako kaže Muratović, reflektuje na želju potencijalnih klijenata da lakše dođu do svog automobila.

Iz Auto-salona “KIA centar” Sarajevo kažu da je prodaja automobila u ovom salonu značajno porasla.

“Kod nas je prodaja porasla u odnosu na prošlu godinu. Čini mi se da se u BiH iz godine u godinu uvozi sve više automobila”, kazali su iz ovog salona i dodali da su njihovi klijenti uglavnom stalni kupci.

Igor Gavran, ekonomski analitičar, ističe da ga ne čudi podatak da je veći rast uvoza polovnih vozila u odnosu na nova.

“Razvijenije zemlje prelaze na električna vozila i polovni automobili s tradicionalnim motorima se sve teže tamo mogu uopšte prodati, a domaći kupci su slabije platežne moći i nova vozila su im manje dostupna”, kazao je Gavran za “Nezavisne novine”.

Pojasnio je da je ipak došlo i do rasta prodaje novih vozila, što bi se dijelom moglo objasniti nižim kamatnim stopama u BiH u odnosu na stopu inflacije u prethodnom periodu.

“Ali i zbog relativno povoljnijih uslova nabavke. Ipak, teško je dati potpuno objašnjenje bez strukture i tipova vozila, odnosno razumijevanja ima li i koliko među njima privrednih u odnosu na isključivo privatna”, zaključio je Gavran.

PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here