BHANSA pokrenula ambiciozni plan vlastitog školovanja kontrolora letenja

Kao što je i najavila, Agencija za pružanje usluga u zračnoj plovidbi (BHANSA) krenula je u ambiciozni plan vlastitog školovanja kontrolora letenja, kako bi riješila sve izraženiji problem nedostatka ovih usko specijaliziranih kadrova. 

92
U prvoj fazi bi se to radilo uz pomoć referentne kompanije ili institucije iz inozemstva ali bi se, za razliku od prethodnih godina, školovanje odvijalo u Bosni i Hercegovini. Nakon toga postupno bi BHANSA potpuno preuzela taj proces, a planovi su da se u bliskoj budućnosti, osim vlastitih, kadrovi školuju i za potrebe drugih tržišta.

Kako je u pitanju vrlo traženo zanimanje, mnoge bogate zemlje privlače školovane kontrolore letenja diljem svijeta i nude im atraktivne poslovne ponude. S tim problemom se suočavaju i mnoge zemlje Europske unije pa ne čudi što je jedan broj kontrolora letenja iz BiH već prihvatio ponude iz arapskih i drugih bogatih zemalja.

Direktor BHANSA-e Davorin Primorac ističe da u svijetu trenutno nedostaje oko 15.000 kontrolora letenja, a 143 oblasna i aerodromska kontrolora BHANSA-e spadaju među kvalitetnije, jer svakodnevno rade u zahtjevnim uvjetima, na malom dijelu neba reguliraju i do 1.700 letova dnevno.

“Kako bi se održala naša sposobnost kvalitetnog i pouzdanog pružanja usluga u zračnoj plovidbi odlučili smo se da sami školujemo buduće kontrolore letenja za potrebe BiH, ali i drugih zemalja. Krenuli smo po sveučilištima, odnosno univerzitetima u kampanju predstavljanja studentima mogućnosti koje nudi ovaj posao. Vjerujemo da će njihov, ali i interes drugih kandidata koji ispunjavaju osnovne uvjete biti veliki i da ćemo uskoro početi sa školovanjem, naravno u ovom trenutku uz asistenciju renomirane inozemne kompanije”, ističe Primorac.

Riječ je o specifičnoj djelatnosti koja iziskuje određene sposobnosti i kvalitete koji će očito biti važni u selekciji, ali i samom školovanju budućih kontrolora. Oni „reguliraju“ zračni promet, odnosno pružaju instrukcije i informacija posadama zrakoplova u svrhu sigurnog razdvajanja. Zato je bitno odabrati najbolje kandidate za ovaj zahtjevni posao.

Kako najavljuje Primorac, u selektiranju će se tražiti posebni uvjeti, koji uključuju kognitivne sposobnosti i zdravstveno stanje.

“Obuka za kontrolora zračnog prometa je zahtjevna i traje do tri godine. BHANSA snosi troškove obuke, smještaj, te naknadu tijekom studiranja. Nakon uspješne obuke stipendisti dobivaju stalni posao u našoj agenciji”, ističe Primorac, koji je uvjeren je kako se BiH brzo može pozicionirati kao regionalno središte za školovanje kontrolora leta.

PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here