Business psihologija:Kako najbolje predstaviti kompaniju ili ideju pred investitorima

Snažna poslovna prezentacija mnogo je više od gomile slajdova lijepog izgleda.

90

Bilo da predstavljate kompaniju ili ideju rizičnim kapitalistima, višem menadžmentu ili potencijalnim kupcima, morate ostaviti izvrstan prvi utisak i izdvojiti se od desetaka drugih govornika s kojima će se susresti. Za neke ljude predstavljanje čak i pred šačicom slušatelja može biti noćna mora. A kada je to prostorija puna važnih poslovnih ljudi, poput investitora ili vašeg šefa, stvari postaju još gore. Tajna uspješne poslovne prezentacije je uložiti svoje srce i dušu u povezivanje s publikom i istinski im pokazati vrijednost vaših ideja. Donosimo vam 15 stručnih savjeta koji će vam pomoći da napravite nezaboravnu poslovnu prezentaciju.

  1. Upoznajte materiju

Prije nego što možete uvjeriti bilo koga drugog, morate biti u potpunosti predani svojoj ideji ili proizvodu. Tokom predstavljanja, vjerovatno ćete koristiti vizualna pomagala, bilješke i/ili slajdove. Iako ti alati mogu pomoći, nemojte se previše oslanjati na njih jer ćete se činiti nesigurnim i dosadnim. Vaše znanje o vašoj temi trebalo bi biti izvan ovih alata kako biste mogli učinkovito odgovoriti na sva pitanja koja se pojave. Morate potaknuti povjerenje. Ako spomenete tačku koja se nalazi na vašem slajdu, poduprite je statistikom na koju ste naišli ili citatima koji se odnose na vašu temu.

  1. Budite entuzijastični

Vjerujte, vibracije su važne. Niko ne želi slušati kako pričate o temi koja vas ne zanima. Ako ste umorni i dosadna vam je vlastita prezentacija, vjerovatno se i vaša publika osjeća isto. Svako ko vas sluša trebao bi znati koliko ste strastveni u vezi s tom temom. To će biti vrlo očito u vašem govoru tijela, poput načina na koji govorite, uspostavljate kontakt očima i hodate po pozornici.

  1. Dođite ranije radi priprema

Jedna od stvari koja može pokvariti vašu poslovnu prezentaciju je nepoznavanje prostora u kojem ćete govoriti. Pobrinite se da na mjesto događaja dođete barem sat vremena ranije. Postavite sve što vam je potrebno, poput projektora, laptopa ili zvučnika. Ako mjesto održavanja već ima postavljenu svu opremu, provjerite je li sve kompatibilno i radi li dobro. Prenesite sve datoteke sa svog USB-a ili ih preuzmite s e-maila ili oblaka. Zatim provjerite postoje li prepreke da vas se čuje ili vidi. Sjednite na različita mjesta u prostoru za publiku kako biste bili sigurni da je pozornica vidljiva i da se govornik može čuti straga. To će vam pomoći da procijenite koliko biste trebali biti glasni. Još jedna velika prednost ranog dolaska je to što možete upoznati i pozdraviti neke od svojih članova publike. To će vam pomoći da se osjećate sigurnije na pozornici jer ste već probili dio leda.

  1. Osjećajte se dobro u svojoj koži

Sljedeće veliko pitanja je: Šta biste trebali nositi? Kako treba postupiti? Može biti teško odlučiti šta obući za  poslovnu prezentaciju, ali vaš izgled vjerovatno će ovisiti o vašoj udobnosti i o tome ko je vaša publika. Kada se oblačite za prezentaciju, važno je obući nešto u čemu vam je udobno i nešto u čemu se osjećate samouvjereno. Također, trebali biste nositi nešto što vam omogućava da se slobodno krećete i gestikulirate. Mnogi ljudi su nervozni kada govore pred publikom, stoga unaprijed vježbajte i neka vas prijatelj, kolega ili bilo koji objektivni promatrač nadgleda. Zauzmite svoj prirodni položaj. Ako vam je ugodno stajati na mjestu, nemojte se prisiljavati da koračate preko pozornice. Ako je vaš glas nježan, ne morate vikati, samo uzmite mikrofon. Zadržite svoje svakodnevno držanje i izvucite ono najbolje iz sebe.

  1. Otvorite snažno

Živimo u eri u kojoj publika ima nizak raspon pažnje i očekuje da će se zabaviti.  Možete početi sa statistikom koja će šokirati publiku ili s citatom koji ih odmah tjera da slušaju. Nemojte ih zaboraviti smiriti uvjeravajući ih: “Znam da se možda pitate…”, “…ta činjenica može djelovati šokantno, ali istraživanje to potvrđuje jer…” itd. Također možete početi sa zanimljivom slikom, videozapisom koji privuče pažnju ili dirljivom ličnom pričom. Zapamtite, prvi utisci su sve.

  1. Postavite ciljeve za svoju poslovnu prezentaciju

Na samom početku svog izlaganja izložite ciljeve koje se nadate postići tokom svog boravka na pozornici. Ovo govori publici zašto bi vas trebala slušati i šta mogu dobiti ukoliko budu slušali. Vjerovatnije je da će vaša publika ostati uključena ako vidi da su ciljevi prezentacije ispunjeni, a to će zauzvrat povećati vjerovatnost da će se vaša prezentacija smatrati uspješnom.

 

 

 

  1. Ispričajte priču

Priče se povezuju s ljudima puno više od statistike, akademskih bodova ili čak citata. Priča može biti lična, naravno, ali može biti i priča o brendu ili čak priča o potrošačima. Recite publici kako ste došli do mjesta gdje jeste i šta vas tjera da vjerujete u svoj posao. Cilj je uspostaviti emocionalnu vezu sa svojom publikom kako bi vaša poruka bila prenesena.

  1. Interakcija sa publikom

Poslovna prezentacija može vrlo brzo postati dosadna ako samo vi pričate. Pretvorite svoju prezentaciju u razgovor uključivanjem publike u raspravu. Postavljajte im pitanja, uzmite njihove povratne informacije i povežite se s njima putem anegdota.

  1. Koristite vizualna pomagala.

Vizuali pomažu ljudima da zadrže informacije duže vrijeme, stoga ih velikodušno koristite tokom prezentacije. I ne, vizualna pomagala ne znače nužno dosadne PowerPoint slajdove. Slike, videozapisi i umjetnost također su sjajni mediji za zaintrigiranje publike. Vizualni dijagrami mogu pomoći u sažetku složenih tema. Što se tiče slajdova, pazite da ih ne pretrpate tekstom.

  1. Dodajte malo poslovnog humora

 

Tokom dugih prezentacija, nema ništa opuštajuće od govornika koji vas može nasmijati. Prijateljski, razgovorni stil i lagane šale mogu se pobrinuti da zadržite pažnju publike. Ali zapamtite, ovo je poslovna prezentacija. Nemojte pretjerivati ​​s komedijom ili vaša publika neće vas ili vašu prezentaciju shvatiti ozbiljno. Preporučuje se korištenje humora samo ako ste po prirodi duhoviti. Ako ne, nemojte forsirati.

 

  1. Dajte zapanjujuće izjave

S vremena na vrijeme šokirajte svoju publiku. Izazovite njihova postojeća uvjerenja čvrstim znanjem i statistikom. Iako zapanjujuća činjenica ili statistika može biti izvrstan način za početak prezentacije, također je važno koristiti ove izjave tokom cijele prezentacije. Nemojte pretjerivati, ali otprilike tri puta tokom jednosatne prezentacije trebalo bi biti dovoljno.

  1. Zapamtite pravilo 10-20-30

Rizični kapitalist Guy Kawasaki osmislio je ovo zgodno pravilo prezentacije 2005. godine. Kawasaki je pregledao mnoge  loše prezentacije i osmislio ovo pravilo kako bi osigurao da prezentacije prestanu biti tako ponavljajuće i dosadne. To znači:10 slajdova daju izlagačima dovoljno prostora da sažmu svoje argumente. Više informacija i publika će vjerovatno izgubiti fokus i zadrijemati; 20 minuta je vrijeme koliko prosječna osoba može obratiti pažnju, a da ne odluta. Kawasaki kaže da će se, u idealnom svijetu, zadnjih 40 minuta jednosatne prezentacije iskoristiti za sesiju pitanja i odgovora; veličina fonta 30 znači da svi mogu čitati prezentaciju, čak i sa stražnje strane sobe. Iako se njegove tačke mogu generalizirati, ipak se možete naći u situaciji u kojoj nisu savršeno primjenjive. Bilo bi ih dobro malo revidirati u različitim situacijama.

  1. Uspostavite kontakt očima i nasmiješite se

Vaša će publika bolje reagirati na prezentaciju ako personalizirate svoju interakciju s njom. Pobrinite se da pogledate više članova publike kako bi se osjećali kao da obraćate pažnju na njih pojedinačno. Kontakt očima može uvjeriti vašu publiku da cijenite njihovo vrijeme i da ste zahvalni na njihovoj prisutnosti, a također može prenijeti poruku da ste sigurni u svoju prezentaciju. Nasmiješite se članovima publike kada ostvarite kontakt očima. Ako ste nervozni, pronađite pet ili šest prijateljskih lica u gomili i stalno im se vraćajte za ohrabrenje.

  1. Budite spremni na teška pitanja.

Nemojte potcjenjivati ​​snagu sesije pitanja i odgovora. Dobar prezenter u potpunosti poznaje materiju i spreman je odgovoriti na teška pitanja. Ako ste svoje izlaganje završili neugodnom šutnjom, sami postavite neka pitanja i upotrijebite jezik koji pokazuje da poznajete zabrinutost svoje publike. Počnite s frazama poput “Sada, možda se pitate ako…”. To opušta publiku i omogućuje im da udobno izraze svoje zabrinutosti.

  1. Snažan zaključak

Vrlo je važno imati zaključak nakon sesije pitanja i odgovora. Za ovaj dio ne biste trebali slajd, ali ga možete koristiti ako želite. Način na koji zaključujete svoju prezentaciju trebao bi biti snažan i osigurati da vas publika zapamti. Poput vašeg otvaranja, možete završiti ličnom pričom ili citatom. Ili ih podsjetite na ciljeve i brzo sažmite glavne tačke. Pobrinite se da kraj bude euforičan i da pokaže da vaše ideje mogu postići uspjeh. To će osigurati da vaši slušatelji pokažu svoje povjerenje u vas i da se osjećaju zadovoljni.

 

 

PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here