Dvije trećine računa iznad 60 KM plaća se karticama

Svaki peti MasterIndex ispitanik, aktivni korisnik kartica, rekao je da karticama plaća svakoga dana, dok je 37 posto ispitanika izjavilo da kartice koristi par puta sedmično.

22

Najnovije MasterIndex istraživanje, peto po redu koje kompanija Mastercard sprovodi u Bosni i Hercegovini, potvrdilo je da su kartična plaćanja sastavni dio svakodnevnih trgovačkih aktivnosti naših građana. Rezultati govore da 90 posto ispitanika posjeduje debitnu karticu, 23 posto kreditnu, dok 15 posto ispitanika ima i debitnu i kreditnu karticu.

Sa druge strane, studija je pokazala da su među glavnim razlozima zašto građani ne posjeduju platne kartice nezaposlenost (35 posto ) i nemanje računa u banci (15 posto), što ukazuje na to da je nivo finansijske isključenosti i dalje visok i da finansijska edukacija opće populacije treba  biti među najvažnijim prioritetima za tržište.

Svaki peti MasterIndex ispitanik, aktivni korisnik kartica, rekao je da karticama plaća svakoga dana, dok je 37 posto ispitanika izjavilo da kartice koristi par puta sedmično. Debitne kartice kao jednostavna, brza i sigurnija alternativa gotovini najviše se koriste za kupovinu hrane i kućnih potrepština (61 posto), odjeće i obuće (38 posto) i goriva (31 posto), dok kreditne kartice kao praktičan način za pristup dodatnim sredstvima kada je korisniku to potrebno se najčešće koriste prilikom odjeće i obuće (48 posto), prilikom obavljanja nabavki za domaćinstvo (42 posto), kao i za kupovinu namještaja i kućnih aparata (41posto). Zadržao se i trend korištenja kartica na internetu, pa ih 45 posto korisnika debitnih i 65 posto korisnika kreditnih kartica upotrebljava za različite kupovine, plaćanja i rezervacije na internetu.

 „Ovogodišnji MasterIndex nam govori da su kartična plaćanja prvi izbor korisnika kada plaćaju iznose iznad 60 KM jer se za karticu odlučuje 68 posto ispitanika, dok se 30 posto odlučuje za gotovinu. Dalji razvoj bezgotovinskog tržišta direktno je povezan sa porastom udjela bezgotovinskih plaćanja i za manje iznose do 60 KM, kao i sa daljim širenjem bezgotovinske prihvatne mreže, prije svega ka malim komšijskim radnjama, medicinskim ustanovama, frizerskim salonima i pijacama koje MasterIndex ispitanici prepoznaju kao lokacije na kojima žele da plaćaju karticama. Ono što svima nama, kako u javnom, tako i u privatnom sektoru predstoji je dalji rad na edukaciji korisnika i trgovaca kako bismo osigurali da uz slobodu izbora, sve strane u procesu plaćanja mogu da uživaju u sigurnom i besprijekornom korisničkom iskustvu kakvo savremene platne tehnologije nude“, izjavila je Jelena Ristić, direktorka za tržišta Srbije, Crne Gore i Bosne i Hercegovine u kompaniji Mastercard.

Jednostavnost i praktičnost kartičnih plaćanja su karakteristike kartičnih plaćanja koje korisnici najviše cijene (27 posto), uz činjenicu da na taj način imaju pristup svojim sredstvima kad god i gdje god im je to potrebno (26 posto). Ono što bi dodatno podstaklo plaćanje karticama su popusti kod trgovaca (57 posto), a druge inicijative koje su ispitanici naveli su i veći broj lokacija koje prihvataju kartična plaćanja (45 posto), mogućnost za prikupljanje poena u okviru programa lojalnosti (42 posto) kao i povrat dijela potrošenih sredstava (39 posto).

Na kraju, MasterIndex ispitanici su izrazili i interesovanje za uslugu podizanja male količine gotovine prilikom plaćanja računa karticom, kao uslugu koja je trenutno dostupna u Srbiji, pa bi 34 posto ispitanika koristilo ovu uslugu da podigne do 60 KM sa svog računa, dok bi 29 posto ispitanika podizalo i iznose iznad 60 KM sa svog računa prilikom kartičnog plaćanja kod trgovca.

 

PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here