Raspoloženje njemačkih potrošača narušeno širenjem zaraze

Njemačka vlada očekuje da će bruto domaći proizvod (BDP) ove godine pasti za 5,8 posto, nakon čega bi iduće godine trebao porasti za 4,4 posto, ali uz pretpostavku da pandemija ostane pod kontrolom. Stabilizacija raspoloženja među potrošačima u idućim će mjesecima ovisiti o broju novih slučajeva zaraze, zaključio je Buerkl.

19
Raspoloženje njemačkih potrošača pogoršano je zbog naglog porasta broja novozaraženih koronavirusom i straha od novog ‘lockdowna’, pokazalo je u četvrtak najnovije istraživanje agencije GfK.
GfK-ov indeks potrošačke klime za mjesec novembar, izračunat na temelju ankete među približno 2.000 njemačkih građana, skliznuo je na minus 3,1 bod, s revidiranih minus 1,7 bodova u mjesecu ranije. Optimizam njemačkih potrošača splasnuo je u oktobru zbog skoka broja novozaraženih u Njemačkoj koji je potaknuo strah od uvođenja novog ‘lockdowna’ kako bi se zaustavilo širenje zaraze, rekao je GfK-ov stručnjak za potrošače Rolf Buerkl.

“Oporavak raspoloženja među potrošačima od početka ljeta zaustavljen je i potrošačka se klima ponovno pogoršava”, rekao je Buerkl.

Broj novozaraženih u Njemačkoj naglo raste i u četvrtak je prvi put u jednom danu porastao za više od 10 hiljada. Odvojeno, sedmični  GfK-ovo izvještaj, rekao je Buerkl, pokazao je da tri četvrtine Nijemaca pandemiju Covida smatra „velikom ili vrlo velikom prijetnjom”, pri čemu više od polovine njih strahuje od uticaja pandemije na njihov život u budućnosti.

Njihova očekivanja nisu bila tako sumorna od početka provedbe tog istraživanja u aprilu ove godine, napomenuo je.

Pogoršanje raspoloženja među potrošačima odražava ponajprije slabija očekivanja za ekonomiju i osobna primanja, te izraženiju suzdržanost u potrošnji i pojačanu sklonost štednji.

„Potrošači očito pretpostavljaju da će znatno intenzivniji proces zaraze u Njemačkoj usporiti priželjkivani brzi oporavak njemačke ekonomije”, rekao je Buerkl.

Njemačka vlada očekuje da će bruto domaći proizvod (BDP) ove godine pasti za 5,8 posto, nakon čega bi iduće godine trebao porasti za 4,4 posto, ali uz pretpostavku da pandemija ostane pod kontrolom. Stabilizacija raspoloženja među potrošačima u idućim će mjesecima ovisiti o broju novih slučajeva zaraze, zaključio je Buerkl.

PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here