Uz 1. oktobar Dan kafe: Deset godina implementacije programa Nestlé za zdraviju djecu u regionu

Organizacijom regionalne konferencije željeli smo na jednom mjestu okupiti sve partnere projekta, te stručnjake iz područja nutricionizma, zdravlja i obrazovanja iz BiH, Hrvatske i Srbije. Cilj nam je bio napraviti platformu na kojoj će svi oni moći razmijeniti postojeća znanja, te podijeliti iskustva, kako bismo zajedničkim snagama doprinijeli zdravijoj budućnosti najmlađih generacija

61

Diljem svijeta, prvog dana oktobra obilježava se međunarodni Dan kafe, koji okuplja ljubitelje najpopularnijeg napitka na svijetu, kako bi zajedno podijelili svoju ljubav prema kafi, te podržali milione poljoprivrednika koji učestvuju u procesu njene obrade. Ako ste među onima kojima jutro počinje tek nakon prve jutarnje kafe, onda je danas upravo Vaš dan! Ljubav prema ovom napitku ne poznaje granice, što najbolje znaju članovi posade Apolla 11, koji se čak ni tokom misije na mjesec, 1969. godine, nisu odvojili od svog omiljenog NESCAFÉ napitka. Tim povodom razgovarali smo sa Milanom Dukićem, voditeljem prodaje kompanije Nestlé u BiH, u čijem portfoliju se nalazi najpoznatiji brend kafe – NESCAFÉ.

BM: Pričajmo malo o kafi. Čini se da se, zahvaljujući sve većem interesu potrošača za porijeklo zrna, proces proizvodnje i slično, iza jedne šolje kafe krije cijela nauka. Kako se Nestlé nosi s tim trendovima? (sirovine, održivost, ekološki trag)

DUKIĆ: U Bosni i Hercegovini, kafa je simbol za jutarnje buđenje, razgovor, prijateljstvo, vrijeme provedeno s dragim ljudima, slavlje i radost. To je jedan od najomiljenijih napitaka i van granica zemlje, stoga ne čudi da se svake sekunde diljem svijeta popije više od 5.500 šolja NESCAFÉ kafe. Dakako, svijest potrošača o namirnicama koje konzumiraju se u posljednjih nekoliko godina značajno povećava. Uvidjevši to, još prije deset godina smo pokrenuli inicijativu NESCAFÉ plan, u čijem je fokusu uzgoj, proizvodnja i konzumacija kafe na održiv način. Kako bismo osigurali da ovaj napitak, bez kojeg većina nas ne može početi dan ostane dostupan svim njegovim zaljubljenicima, do sada smo u održivost sirovine investirali više od 550 miliona švicarskih franaka, distribuirali 220 miliona stabljika kafe i dosegli stopu od visokih 70% asortimana koji sadrži kafu uzgojenu na održiv način. Dakako, ulažemo značajne napore kako bi taj procent dostigao 100%. Istovremeno, korak dalje idemo i po pitanju ambalaže. Obavezali smo se da će do 2025. godine 100% svih naših pakiranja biti od materijala koji će se moći ponovo iskoristiti ili reciklirati, a do tada planiramo i ukloniti svu plastiku koju je teško ili nemoguće reciklirati. Na tom putu važan korak je i prva NESPRESSO kapsula od 80 posto recikliranog aluminija.

BM: Kakve ste sve inovacije uveli? Kako se prilagođavate promjenama u željama potrošača?

DUKIĆ: Od samog početka, pa do danas, potrošač je u srcu svega što radimo. Zato godišnje u istraživanje i razvoj novih proizvoda ulažemo više od 1,74 milijarde švicarskih franaka. U posljednjih nekoliko godina primjetno je da potrošači od proizvoda žele više – pored toga što žele da prizovdi budu kvalitetni, oni žele znati i šta se to tačno nalazi u njima, ali i odakle dolaze. Bosanci i Hercegovci nisu drugačiji – i oni žele da su proizvodi koji konzumiraju kvalitetni, te iz održivih izvora. Za ljubitelje vanserijskih okusa, dostupna je limitirana verzija NESCAFÉ CLASSIC IVORY COAST, čija ručno ubrana zrna Robuste dolaze sa čak 500 metara nadmorske visine Montagnesa, na Obali Bjelokosti. Istovremeno, svim zaljubljenicima u kafu u BiH smo predstavili i istančanu NESCAFÉ Gold Espresso aromu, kreiranu od stručno odabranih zrna Arabica kafe, idealnu za sve koji uživaju u bogatoj baršunastoj kremi, te Gold okuse svilenkaste teksture, a na naše tržište uskoro stiže i renovirani NESCAFÉ CAPPUCCINO asortiman.

BM: Na poziciju voditelja prodaje Nestlé u BiH došli ste u martu ove godine, na samom početku širenja pandemije COVID-19 na području Evrope. Pandemija je na mnogo načina promijenila poslovanje – kako su izgledali prvi mjeseci rada i koliko se cjelokupna situacija odrazila na poslovanje kompanije?

DUKIĆ: Prvih sedam mjeseci mog rada na novoj poziciji su bili zaista specifični, jer se od prvog dana sva komunikacija s novim timom i poslovnim partnerima odvija isključivo od kuće. Pozitivno je to što Nestlé globalno ima infrastrukturu koja omogućava ovakav način rada, što uključuje tehnologiju, ali i osposobljenost cijelog tima. Paralelno, pratili smo i definiran sveobuhvatan Plan za kontinuitet poslovanja koji se implementuje za vrijeme kriznih situacija, a obuhvata sve ključne odjele i procese. Glavni fokus je, dakako sigurnost zaposlenika, potom operacija, tvornice i skladišta, kao i tokova novca. S ciljem osiguravanja efikasnosti i sigurnosti svakog od ovih polja, na samom početku smo osnovali lokalni Krizni tim, koji donosi odluke o uspostavi privremenog rada od kuće za sve zaposlenike, koji je još uvijek na snazi, zatim dodatnim mjerama zaštite na radu, uvođenju digitalnih načina za ovjeravanje dokumenata (ugovora, faktura, revizija plata, promocija), prilagodbi poslovanja tržišnim uvjetima i ključnim odlukama maloprodajne mreže.

Kada je riječ o utjecaju na poslovanju, o tome možda najbolje govore poslovni rezultati. U prvih šest mjeseci ove godine, bh. tržište prati rezultate Zone EMENA (Evropa, Bliski istok i Sjeverna Afrika) i bilježi stabilnu prvu polovinu godine. U suštini, naša svrha unapređenja kvalitete života i doprinosa zdravijoj budućnosti danas je važnija nego ikad. Od lanca opskrbe, preko naših tvornica, pa sve do domova naših potrošača: radimo svakodnevno kako bismo osigurali da i dalje ispunjavamo prehrambene potrebe porodica i kućnih ljubimaca.

BM: Koje promjene u navikama potrošača ste primijetili?

DUKIĆ: Danas je poslovanje značajno drugačije nego što je bilo prije pola godine. S jedne strane bilježi se veliki rast e-poslovanja, blizina mjesta kupovine evidentno je dobila na značaju, kupovine su učestalije, ali se odvijaju uz visoku osjetljivost potrošača na cijene. S druge strane, potrošači su i dalje nastavili davati prednost brendovima koje i inače najviše vole i kupuju. To je zapravo i smjer kojim ćemo se i mi voditi pri kreiranju asortimana i prodajnih strategija u narednom periodu.

BM: Jučer je održana i regionalna konferencija pod nazivom „Savez za zdraviju budućnost“. Kojim povodom ste se odlučili na organizaciju ovog događaja i o čemu je sve bilo riječi?

DUKIĆ: Ove godine slavimo deset godina implementacije programa Nestlé za zdraviju djecu u regionu, koji za cilj ima doprinijeti odgoju zdravijih generacija. U Bosni i Hercegovini ovaj program implementujemo kroz projekat Zdravo!, zajedno sa Atletskim Savezom BiH, a njegovu važnost prepoznali su i Federalno ministarstvo obrazovanja i nauke, te Ministarstvo prosvjete i kulture Republike Srpske. U prethodnoj deceniji, provođenjem projekta u cijelom regionu, upoznali smo lokalnu zajednicu, te stekli uvid u znanja i navike djece. O značaju pravilnog rasta i razvoja za zdraviju budućnost do sada smo edukovali više od 20.000 djece širom BiH, paralelno ih podstičući na fizičku aktivnost kroz Zdravo! atletski kup.

Organizacijom regionalne konferencije željeli smo na jednom mjestu okupiti sve partnere projekta, te stručnjake iz područja nutricionizma, zdravlja i obrazovanja iz BiH, Hrvatske i Srbije. Cilj nam je bio napraviti platformu na kojoj će svi oni moći razmijeniti postojeća znanja, te podijeliti iskustva, kako bismo zajedničkim snagama doprinijeli zdravijoj budućnosti najmlađih generacija. Sretan sam što su lokalni, ali i regionalni stručnjaci prepoznali važnost ovog događaja, te se pridružili jučerašnjoj konferenciji i tokom dva sata njenog trajanja diskutovali o najboljim načinima doprinosa zdravlju najmlađih generacija, te uspostavljanja javno-privatnog partnerstva, upravo s tim ciljem. Nadam se da će ovakvi događaji postati tradicija, te da ćemo u budućnosti svi zajedno ulagati još više napora u zdravlje bh. mališana.

PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here