Da li su IT stručnjaci zadovoljni radnim okruženjem

Neuromarketinškim istraživanjem testirano zadovoljstvo IT stručnjaka radnim okruženjem.

72
Neuromarketing

IT industrija jedna je od najpotentnijih ekonomskih grana BiH, poznata po svojoj reputaciji okruženja sa odličnim uvjetima rada. U ovom sektoru nove tehnologije i njihova inovativna primjena su svakodnevnica, a da su svjetskim IT kompanijama konkuretne i one lokalne, pokazalo je i nedavno provedeno neuromarketinško istraživanje, koje je za cilj imalo otkriti razmišljanja i stavove uposlenika o njihovom trenutnom radnom okruženju. Ideja za korištenjem napredne neuromarketinške tehnologije s ciljem provođenja ovog istraživanja rezultat je činjenice da se čak 95 posto odluka koje donosi pojedinac zapravo donosi u podsvijesti. To znači da ljudi, iako se smatraju racionalnim bićima, zapravo nisu u potpunosti svjesni razloga zbog kojih donose svoje odluke, kao ni uzroka svojih osjećaja. To je i razlog zašto su dosadašnja istraživanja ovog tipa bila nepotpuna, pa je u pomoć priskočila neuromarketinška tehnologija. Korištenje metoda poput mjerenja električnih impulsa mozga te nivoa uzbuđenja preko mikročestica znoja, omogućilo je sticanje uvida u stvarne reakcije i stavove ljudi.

O samom istraživanju, ali i njegovim rezultatima razgovarali smo s Edinom Deljkićem, CEO-om kompanije Klika.

BM: IT je jedna od industrija u kojoj svi vide ogroman potencijal za budućnost BiH. Kako to sve izgleda iz Vaše perspektive?

DELJKIĆ: IT industrija je sve popularnija i atraktivnija, kako u svijetu, tako i u BiH. Posljednjih godina je u BiH zabilježen značajan porast broja novih kompanija koje su svoju djelatnost usmjerile u ovu oblast, što je, naravno, imalo uticaja na razvijanje cijelog sektora. Mnogi ekonomski stručnjaci u ovoj industriji vide potencijal da postane pokretačka snaga ekonomskog razvoja naše zemlje i da značajno doprinese smanjenju stope nezaposlenosti. Upravo iz tog razloga je važno da razvijamo lokalno tržište i radimo na stvaranju boljih radnih okruženja. Ovakvo razmišljanje je zapravo i jedan od razloga zašto smo došli na ideju o provođenju ovog neuromarketinškog istraživanja. Željeli smo dobiti feedback članova našeg tima, koji ide dalje od onog uobičajenog nivoa. Naš cilj je bio steći uvid u njihove potrebe, prema kojima ćemo nastaviti razvijati samu kompaniju.

BM: Neuromarketing je, kao disciplina, poprilično nepoznata na našim prostorima. Kakve su bile reakcije vašeg tima na ovu ideju i kako je zapravo izgledao cijeli taj proces provođenja istraživanja?

DELJKIĆ: Susretanje i rad s novim tehnologijama je u IT sektoru zaista česta pojava. IT stručnjaci znaju da moraju pratiti i da se moraju prilagođavati trendovima na tržištu. Svi članovi našeg tima bili su uzbuđeni već od starta, jer je, čak i njima, cijela ideja zvučala dosta futuristički. Zanimalo ih je kako to sve funkcioniše, koje metode se koriste, kakve rezultate mogu očekivati i sl. Kada su saznali sve detalje istraživanja, bili su nestrpljivi da testiraju svu tu novu tehnologiju, a cjelokupni proces je za sve nas bio prvenstveno veoma zabavan i koristan.

BM: Šta su to o IT stručnjacima u BiH pokazali rezultati ovog neuromarketinškog istraživanja?

DELJKIĆ: Zanimljivo je da su rezultati potvrdili neke od već postojećih stereotipa o developerima, poput onog da im je teško objasniti svojim roditeljima šta to zapravo rade. S druge strane, pokazali su i da se članovi našeg tima osjećaju sigurno, jer mogu riješiti sva ozbiljna životna pitanja. Saznali smo i da imaju izbalansiran poslovni i privatni život, ali da i dalje jako vole igrati igrice. Ove informacije su, baš kao i sve ostale, za nas dragocjene, jer ćemo upravo prema njima nastaviti kreirati ugodno i pozitivno radno okruženje. Ja lično smatram da je upravo ta topla, porodična atmosfera ključ zadovoljstva cijelog tima. Mi smo, prije svega, jedna porodica, koja svakodnevno zajednički provodi vrijeme. Zato je važno da su svi članovi sretni i zadovoljni, jer ih samo tako možemo zadržati na ovim prostorima.

 

 

 

 

IZVORBusiness Magazine
PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here