Psihologija: Kako postići najviše od svog uposlenika?

90
Psihologija

Kao menadžer ste svjesni da morate imati sretne i motivirane radnike da bi postigli najbolje rezultate. Menadžeri moraju prihvatati poslovne savjete i izazivati djelatnike u područjima u kojima su najbolji te im pomoći da pridobiju znanja i vještine koje im trebaju da bi svoju predispoziciju pretvorili u snagu.

Napraviti tim

Nedavno istraživanje uglednog svjetskog časopisa Forbes pokazalo je da tek 38 posto zaposlenih misli kako njihov menadžment iskreno brine o zadovoljstvu i dobrobiti zaposlenih. Svjetski sajtovi prepuni su istraživanja i savjeta o tome zašto ljudi donose odluke o promjeni radnog mjesta, šta su izvori nezadovoljstva i kako je teško doći do kvalitetnih radnika. Prema jednom od zanimljivijih istraživanja, dobra polovina ispitanih izjavila je kako nikada ne dobije pohvalu svojih menadžera za dobro obavljeni posao.

Entuzijazam i motivacija su od vitalnog značaja kod zaposlenika u nekoj kompaniji. Uvjerite se da su osobe koje zaposlite dovoljno motivirane da bi razvijale svoje vještine. Na početku poslovanja birajte zaposlenike koji su dovoljno fleksibilni kako bi zadovoljili različite potrebe u ranim fazama poslovanja. Promjena okoline može biti dinamična i donijeti neočekivane probleme. Zaposlenici moraju biti u stanju razmišljati izvan okvira kako bi pronašli rješenja. Trebaju znati kritički razmišljati, brzo donositi odluke, biti odani, pouzdani i pošteni.

Održavajte motivaciju

Nakon što sastavite savršeni tim, održavajte im motivaciju za rad jer su ključ vašeg uspjeha. Motiviranje tima zaposlenika više je umjetnost nego nauka, ali evo nekoliko tehnika koje će povećati šanse za pronalaženje ispravnog načina:

  • Fokusirajte se na širu sliku i svrhu – ljudi su motivirani kada znaju tačno što trebaju napraviti, zbog čega to trebaju uraditi i kada vjeruju da će to obaviti uspješno. Niko se ne želi prihvatiti zadatka koji je neodređen ili posla čiji je cilj nedefiniran.
  • Naglasite važnost procesa – biti dio procesa kojim se ostvaruje određeni cilj samo po sebi predstavlja motivaciju i omogućuje ljudima da osjećaju potrebnima
  • Prava osoba na pravom mjestu – prvo morate znati šta i kakvog radnika hoćete, jer priznajte, kako ćete naći pravu osobu ako i ne znate šta je za vas pravo. Vaše je da znate i kakav tip ličnosti hoćete, treba li vam neko poslušan, stručan, ili neko ko bi pristao na manju plaću
  • Nagrađujte uspjeh – trebate li kome uputiti kritiku, upamtite da za jednu negativnu kritiku treba dati devet pozitivnih komentara radi ravnoteže
  • Za svakoga drukčiji pristup – svi su drugačiji, nekome nezadovoljstvo može biti nadahnuće za promjenu ili može dovesti do kritičkog duha, dovesti do apatije ili potaknuti na akciju pa zato svakom trebate prilagoditi pristup

Pitanje je i kako u kriznim vremenima motivirati zaposlenike. Menadžeri moraju prihvatiti činjenicu da je tržište prostor stalnih i neminovnih promjena. Ostavimo li po strani vanjske i netržišne uzroke promjena (političke, demografske, sociološke, itd.) glavni proces promjena događa se na tržištu i unutar kompanije. Stoga, motivacija ljudi za krizna vremena počinje još dok su vremena dobra, a uslovi poslovanja povoljni. U tom razdoblju odnosi menadžera s ljudima moraju biti korektni, komunikacija pristojna i razumljiva, a procedure jasno definirane, jer kad kriza “zakuca na vrata” menadžer koji nema “u džepu” barem tri rješenja već je izgubio dragocjeno vrijeme za kvalitetan odgovor.

Krizna vremena

Konačno, moramo razumijeti i samu bit krize. Ukoliko je ona samo finansijska, onda je rješiva. U jednom razdoblju imate novca, pa nešto odvojite za vrijeme kada tog novca ne bude bilo i tu nema neke pretjerane mudrosti kada govorimo o rješenju. Finansijska kriza je rješiva, samo se potrudite da ne trošite više nego što imate. No, kriza morala, etičnosti, nezainteresiranosti za nove ideje, neinventivnosti i loših međuljudskih odnosa teško je rješiva. Ne postoji poduzeće, ma koliko veliko, koje može izbjeći debakl ako su uzroci krize nabrojani razlozi u međuljudskim odnosima. Korištenje talenata i vještina jeste faktor kojeg ključni zaposleni visoko cijene. Motiviran radnik želi da da svoj doprinos i u područjima koja nisu obuhvaćena opisom konkretnog radnog mjesta. Puno ljudi može dati više od onog što trenutno daju, zato je potrebno dobro promisliti o njihovim vještinama, talentima i iskustvima. Neka vam ljudi budu prioritet.

IZVORBusiness Magazine
PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here