Jugonostalgija otvara mogućnosti za zaradu

Preduzeća, trgovine, agencije i slični biznisi širom Balkana istražuju nove načine da pretvore svoju komunističku prošlost u profit.

85
Jugonostalgija se vratila na velika vrata u svim bivšim jugoslovenskim državama i pretvorila se u mogućnost za zaradu za turističke preduzetnike, piše američki magazin Forbes.

Preduzeća, trgovine, agencije i slični biznisi širom Balkana istražuju nove načine da pretvore svoju komunističku prošlost u profit.

Dizajner Mario Milaković odlučio je pretvoriti svoju strast za prošlošću u Yugodom, muzejsku zbirku predstavljenu u gostinskoj kući ili muzej za boravak, a koji se nalazi u Beogradu.

U Yugodomu se može boraviti u originalnoj jugoslovenskoj kući iz sredine vijeka, sa namještajem, dekorom i suvenirima iz jugoslovenskog doba, a sve sa originalnom oznakom “Made in Yugoslavia”.U taj muzej dolaze gosti iz cijelog svijeta, ali i iz bivših jugoslavenskih republika. Yugodom je odličan primjer toga kako se komunistička prošlost može pretvoriti u preduzetnički uspjeh pretvarajući zainteresovanost za prošlost u zaradu.

Čini se da je jugonostalgični turizam rastući trend ne samo u Srbiji nego u svim bivšim jugoslovenskim republikama.

Atomsko sklonište izgrađeno za  Josipa Broza Tita i 350 osoba iz njegovog najužeg kruga, također je postala veoma popularna turistička atrakcija u Konjicu.

Ture za sklonište su redovne, a sam bunker, koji je bio državna tajna do raspada Jugoslavije 1990. godine, očuvan je potpuno netaknut sa svim svojim simbolima društvenog, ekonomskog, političkog i ideološkog sistema bivše Jugoslavije.

Fabrika odjeće sa sjedištem u Hrvatskoj, Titos, prodaje svoje proizvode širom svijeta, uključujući majice, rebrendirajući slike i slogane komunističkih simbola Jugoslavije, poput petokrake, crvene komunističke zvijezde i betonske arhitekture.

Nedavna anketa pokazala je da se mnogi u bivšoj Jugoslaviji s velikom radošću prisjećaju svoje bivše domovine.

U Srbiji, oko 81 posto ispitanika smatra da je raspad Jugoslavije naštetio njihovoj državi.

Bosanci i Hercegovci ne kaskaju puno, jer 77 posto ispitanika žali zbog njenog raspada.

Miloš Ničić, profesor na beogradskom Fakultetu poitičkih nauka, pratio je porast Tito-turizma na Balkanu i upozorava protiv pretvaranja autoritativnog vođe, koji je bez sumnje centralna ličnost jugonostalgije, u “pop figuru”.

Jugoslavija neće zaživjeti samo sa retro posterima i slikama iz tog vremena. Ona je sveprisutna u napuštenim zidovima Golog otoka – mjesta u hrvatskom moru koje je nekad bilo ozloglašeni politički zatvor i logor prisilnog rada za sve one koji su se protivili Titu.

Uprkos tome, jugonostalgija je rastući trend, kako za strance – turiste, tako i za omladinu koja želi da nauči više o tom periodu.

Rekonstruisanje socijalističkog iskustva i estetike je dokazano profitabilni i preduzetnički uspjeh.

PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here