Radovi na na sanaciji tunela Vranduk II kod Zenice dužine 1.062 metra, koji traju od jeseni prošle godine, doslovno predstavljaju čin čovjekove borbe protiv prirode, ali i njegove borbe protiv društva. Naime, višemjesečni kolaps na najfrekventnijem putu u FBiH, cesti  M-17, od kad je počela rekonstrukcija, nanio je ogromnu štetu bosanskohercegovačkoj privredi. Ukoliko se uzme u obzir da stotinjak kamiona stoji sat vremena u koloni i da je sat vremena kamiona 50 KM, to je gubitak od 5.000 KM za sat. Prema nekim procjenama, privreda i građani mjesečno gube oko milion KM. Izvođenje radova pokazalo se neefikasno, kao i sama priprema i planiranje rekonstrukcije, pri čemu nije adekvatno osposobljen alternativni pravac, nije prethodno saniran i pripremljen da ga koriste teretna i druga motorna vozila.  Alternativni pravac saniran je istovremeno sa rekonstrukcijom tunela Vranduk što je nedopustivo. Tako će zbog dinamike i (ne)organiziranosti radova, privreda BiH do oktobra ove godine, za 18 mjeseci izvođenja radova, koliko je najavljeno da će sanacija trajati, izgubiti 18 miliona KM. Zbog nemogućnosti normalne i pravovremene komunikacije, pojedine kompanije primorane su ugasiti dijelove firme smještene u drugim gradovima i dati otkaze radnicima. Poslodavci smatraju da za nastalu štetu neko mora odgovarati. UO Grupacije poslodavaca ZDK zatražio je od Vlade FBiH, koja je imenovala Nadzorni odbor JP Ceste FBiH, da preispita odgovornosti nadležnih iz ovog preduzeća koje je investitor radova, zbog teškog stanja uzrokovanog rekonstrukcijom tunela. Privrednici su od Udruženja poslodavaca FBiH tražili da, u njihovo ime, pokrene postupak za naknadu štete tužbom protiv JP Ceste FBiH.

Senad Brka, UP Biznis centar Jelah Tešanj, predsjednik

Možda je konačno vrijeme da jednom i javni sektor snosi odgovornost za svoj rad, za propuste koje napravi i svoje loše poteze. Eventualno podizanje tužbi od strane poslodavaca bilo bi rijedak slučaj utuživanja javnog sektora, ali je vrijeme da se takve stvari počnu primjenjivati u praksi. Gradilište na tunelu Vranduk otvoreno je ad hoc, bez prethodno jasno definiranih zaobilaznica, saobraćajnica i režima saobraćaja. Privreda zbog toga trpi velike gubitke pogotovo sada u vrijeme turističke sezone i vjerujem da su gubici poslodavaca veći od investicija u tunel.

Kasim Kotorić, UO Grupacije poslodavaca ZDK pri UPFBiH, predsjednik

Grupacija poslodavaca nije legitimna da može podnijeti tužbu jer nije Grupaciji nastala šteta, ali svaka firma sigurno ima pravni osnov za podizanje tužbe za pretrpljenu štetu zbog teškog stanja uzrokovanog rekonstrukcijom tunela Vranduk. Tunel se mogao obrušiti i pitanje je trenutka da li će se to desiti, a zbog nespremnog kretanja u izvođenje neke investicije napravljena je šteta cijeloj BiH. Pravni osnov za podizanje tužbi postoji, a do pojedinačnih firmi je da procijene svoju situaciju, procijene nanijetu štetu i donesu adekvatnu odluku. Istrajavanje na tužbi pitanje je volje i snage firme, s obzirom na to da jedan obični spor za isporučenu robu zna trajati 10-15 godina.

Alena Kahrimanović, ArcelorMittal Zenica, asistent menadžer

Dugi zastoji u saobraćaju imaju utjecaj na naše poslovanje, jer u prosjeku više od 100 kamiona dnevno transportuju proizvode iz naše kompanije. Našim kupcima je sve teže i teže upravljati sa ovoliko dugom nedostupnošću njihovih kamiona. U isto vrijeme, ne vjerujemo da tužbe mogu dovesti do bilo kakvog rješenja koje bi spriječilo ove probleme, mislimo da bi se bilo bolje fokusirati na kolektivnu saradnju zainteresovanih strana iz javnih i privatnih kompanija kako bi se izbjegle ovakve situacije u budućnosti.

Adnan Smailbegović, Udruženja poslodavaca FBiH, predsjednik

Prije mjesec dana smo na sastanku sa premijerom FBiH Fadilom Novalićem i upravom Cesta FBiH pokušali na korektan način riješiti nastali problem. Obećali su da će početkom jula biti riješen problem alternativnog pravca, međutim, problem je još uvijek prisutan, a već najavljuju i radove na rekonstrukciji tunela Crnaja. Tako bi na putnom pravcu M17 koji povezuje sjever-jug i koji je žila kucavica bile dvije obustave saobraćaja. Veliki je pritisak članstva na Udruženje zbog svega toga. Udruženje sa timom advokata razmatra tužbu i procjene su da će vjerovatno grupa firmi praviti zajedničku tužbu.

 

 

 

 

PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here