GoCity rješava problem saobraćajnih gužvi

Sa dometom do 50 kilometara, maksimalne nosivosti 120 kilograma i brzinom do 45 kilometara na sat, ovo prevozno sredstvo idealno je za izbjegavanje gradskih gužvi.

118
GoCity

Saobraćajne gužve i manjak mjesta za parkiranje veliki su problem za stanovnike velikih gradova. S druge strane, veliki stepen zagađenja zraka dolazi upravo od motornih vozila. Veliki evropski gradovi su s ciljem rješenja ovog problema počeli propagirati korištenje bicikla te su uveliko prilagodili infrastrukturu biciklistima. U ovim gradovima nerijetko se mogu vidjeti muškarci u odijelima, žene u haljinama i potpeticama koji idu na posao koristeći bicikl. Ali, možda uskoro na ulicama evropskih metropola vidimo jedno mnogo praktičnije rješenje, izumljeno u Bosni i Hercegovini. Naime, Tuzlak Elvis Cero, mašinski inženjer, sa adresom stanovanja u Mostaru osmislio je GoCity, električno vozilo koje se može sklopiti na dimenzije kofera.

Višestruka namjena

„GoCity štedi vrijeme, prostor i novac. Ovo inovativno prevozno sredstvo, poluzatvorene konstrukcije na elektromotorni pogon, za jednu ili dvije osobe, može se voziti bez obzira na vremenske prilike po putevima i biciklističkim stazama. Veoma jednostavno se sklapa na dimenzije kofera i kombinira sa javnim ili drugim prevoznim sredstvima. Sa dometom do 50 kilometara, maksimalne nosivosti 120 kilograma i brzinom do 45 kilometara na sat, ovo prevozno sredstvo je idealno za izbjegavanje gradskih gužvi“, za Business Magazine kaže idejni tvorac Elvis Cero.

GoCity je namijenjen populaciji u gusto naseljenim gradovima i vlasnicima kamp kućica, jahti, kamiona i autobusa. Može se koristiti kao najam za gradsku zonu ili korisnike kruzer brodova, turističkih autobusa, nacionalnh parkova, sajmova itd.

„Upravljanje ovim vozilom slično je vožnji automobila,udobno sjedalo, podesiv upravljački mehanizam, preglednost u toku vožnje itd. Vožnja na tri točka od koja su dva prednja upravljačka i jedan zadnji pogonski veoma je stabilna. Sam mehanizam vozila veoma je složen. Sastoji se od mnogo dijelova koji mijenjaju svoj položaj prilikom sklapanja ili rasklapanja i svi ti dijelovi su tako sinhronizirani da izmjena najjednostavnijeg elementa zahtijeva korekcije na svim ostalim. Razlog tome je zapreminsko umanjenje ovog vozila prilikom sklapanja za nevjerovatnih 11 puta po x,y i z osi“, objašnjava Cero.

Ideja za GoCity nastala je 2014. godine za vrijeme dok je Cero  boravio u Njemačkoj i od tada je samostalno razvija. Godine 2016. je prvi put prezentiran kao diplomski rad na Mašinskom fakultetu Univerziteta Džemal Bijedić Mostar, dobivši maksimalan broj bodova.

„Ubrzo sam dobio punu podršku za izradu prototipnog modela u firmi GD KonstrukcijE d.o.o Mostar, gdje sam bio uposlen kao mašinski inženjer, a priča o prototipnom modelu sklopivog auta početkom 2017. godine obilazi svijet“, dodaje Cero.

Uskoro na tržištu

Prvi koraci ka realiziranju ideje Cero kaže bili su teški jer je  trebalo zamišljenu ideju skicirati na papiru, a potom prenijeti na računar.

„Iskreno, to je bio proces koji je zahtijevao kreativnost, znanje, strpljenje, dobar računar i vrijeme. Najveća poteškoća bila je nabavka materijala i dijelova koji su nedostupni na tržištu BiH, kao i usluge izrade određenih dijelova šasije za prototipne modele“, ističe Cero.

Od  nastavnog osoblja Univerziteta Džemal Bijedić Mostar dobio je savjetodavnu podršku,  a punu podršku i pomoć za izradu prototipnog modela u kompaniji GD Konstrukcije.

Na sreću, nakon predstavljanja 2017. godine, ova ideja je prepoznata od strane investitora te tako Cero od prošle godine koordinira, razvija i redizajnira GoCity vozilo na zahtjev investitora za švicarsko tržište, gdje je trenutno i započela proizvodnja prvih beta modela.

Cero do sada nije učestvovao na sajmovima i takmičenjima, ali ima namjeru predstaviti svoju ideju na većim sajmovima sa beta modelima GoCity. Također, njegov rad još uvijek nije završen te će nastaviti raditi na razvoju, jer ovaj proizvod traži konstantno unapređenje i obećava jako mnogo u budućnosti transporta.

Kada je u pitanju praktična primjena i cijena, Cero još uvijek nema precizne informacije.

„Svi težimo ka tome da se GoCity što prije pusti u primjenu. Iako je dizajn modela iz 2017. godine doživio ogromnu transformaciju, kao i njegova cijena, vjerujem da će do kraja 2019. godine cijena proizvoda biti poznata i pristupačna što većem broju populacije“, dodaje Cero.

Kompletna montaža u Švicarskoj

Cero je najbolji primjer kako dobre ideje budu prepoznate, ali nažalost ne i u BiH.

„Interesi za investiciono ulaganje su veliki, ali s obzirom na to da sam proizvod zahtijeva visoku preciznost i kvalitet, interesovanja za dalji razvoj u BiH su veoma mala. Smatram da je sve u zavisnosti od proizvoda i njegovih zahtjeva. Jednostavni prototipni proizvodi se sigurno bez problema mogu razviti u BiH. Prevozno sredstvo GoCity je imalo posebne zahtjeve koji se nisu mogli ispuniti na domaćem tržištu“, ističe Cero.

S obzirom na to da se radi o švicarskom investitoru, vjerovatno će se proizvodnja odvijati u ovoj zemlji, a BiH će opet ostati bez prilike da otvori radna mjesta i da se GoCity proizvodi u zemlji u kojoj je rođen.

„Od 2018. godine, projekt se razvija na zahtjev investitora za švicarsko tržište, tako da će se kompletna montaža proizvoda odvijati u Švicarskoj, ali sigurno postoji opcija da se pojedini dijelovi proizvode u BiH“, dodaje Cero.

 

 

 

PREKOMirela Haskić-Suša
IZVORBusiness Magazine
PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here