Formula 1: Mercedesova dominacija – neizmijenjeno pravilo

Ferrari će i u novoj sezoni Formule 1, koja je donijela mnoge izmjene u sportskom i tehničkom pravilniku, biti najveći rival neprikosnovenom Mercedesu, peterostrukom uzastopnom prvaku u obje konkurencije.

104
Formula 1

Ovogodišnja sezona je 70. u historiji Formule 1. Prva ovosezonska utrka održana je u Australiji 17. marta, a posljednja bit će održana u Abu Dhabiju 1. decembra 2019. godine. Lewis Hamilton počeo je sezonu kao branilac pozicije svjetskog prvaka, nakon što je osigurao svoj peti naslov na Velikoj nagradi Meksika 2018. godine. Njegov tim, Mercedes-AMG Petronas Motorsport, branio je naslov svjetskog prvaka konstruktora, nakon što je osvojio svoje ​​peto prvenstvo na Velikoj nagradi Brazila 2018. godine. Ekipe su se spremale punom parom kako bi ove sezone pokušale parirati vozačima Mercedesa koji dominiraju već nekoliko sezona.

Zasićenje momčadi

U javnost je “procurila” informacija o tome koliko će zaraditi vozači F1 u novoj sezoni. Ove informacije mnoge su šokirale jer je nevjerovatna razlika između vozača koji su još uvijek “zeleni” u Formuli 1 te onih koji su tu već duže vrijeme, a najviše se ističe Lewis Hamilton. Mercedes ne štedi kada je u pitanju svjetski prvak, te je Hamilton dobio onoliko koliko je tražio novca. Tako će britanski vozač u 2019. godini zaraditi nevjerovatnih 57 miliona dolara čime je ubjedljivo prvi na ovoj listi. Iza njega nalazi se Sebastian Vettel koji će i narednu sezonu voziti za Ferrari. Nekadašnji svjetski prvak će u ovoj godini biti bogatiji za 45 miliona dolara, te će sigurno dobiti bonuse ukoliko prekine Hamiltonovu i Mercedesovu dominaciju. Ono što je mnoge iznenadilo jeste da je na trećem mjestu dojučerašnji vozač Red Bulla Daniel Ricciardo. On će od ove sezone voziti za Renault, a njegov ugovor za 2019. godinu iznosi 17 miliona dolara. Mnoge je iznenadila nevjerovatna razlika između Hamiltona i Vettela sa ostalim vozačima, a to se odnosi na one koji debitiraju u F1. U poređenju sa Hamiltonovom zaradom od 57 miliona dolara, najmanja plaća koja iznosi 170.000 dolara i koju će za cijelu sezonu dobiti vozač Torro Rossa Alexander Albon- prava je sića.

Mercedesova dugogodišnja dominacija u Formuli 1 dovela je do neizbježnog zasićenja cijele momčadi i sve bliže i „gladnije“ konkurencije, a tu se prvenstveno misli na Ferrari i Red Bull, koji će Mercedesu pokušati pomrsiti račune.

Ako je suditi prema izjavama koje je posljednjeg dana predsezonskih testiranja poslao Hamilton, u tome bi mogli i uspjeti, naročito Ferrari. Pa, ipak, prednost Ferrarija na predsezonskim testiranjima nije ništa novo. To se dešava svake godine, ali onda italijanska momčad redovno “negdje zapne” i ne uspije otići do kraja. Posljednji put su vozački naslov osvojili 2007. godine (Kimi Raikkonen), a konstruktorski 2008. godine, kada su za njih vozili Raikkonen i Felipe Massa.

Mercedes je od uvođenja nove hibridne turbo ere 2014. godine, tri sezone istinski dominirao, najviše zbog uvjerljivo najboljih pogonskih jedinica koje su 2014. godine bile klasu iznad svih ostalih, a u posljednjih pet sezona osvojili su sve vozačke i konstruktorske naslove. Nakon tri godine izražene dominacije u kojima su pobijedili na 51 od 59 utrka (86.4 posto), Mercedes je 2017. i 2018. godine imao jaču konkurenciju u vidu Ferrarija i Red Bulla iako su u posljednjoj trećini sezone opet bili prejaki pa je Hamilton osigurao naslov nekoliko utrka prije kraja. Ipak, posljednjih pet godina ovaj konstruktor osvojio je 75 od 100 utrka (75 posto) što sugerira da se njihova dominacija postupno smanjuje, ali i dalje su glavni favoriti za oba naslova, pogotovo jer imaju trenutno najboljeg vozača Lewisa Hamiltona.

Ipak, dvostruki svjetski prvak Fernando Alonso, koji se na kraju 2018. povukao iz Formule 1, smatra da će Mercedesovoj dominaciji uskoro doći kraj.

“Mislim da je taj trenutak blizu. Već sam znatiželjan kad će se to napokon dogoditi,” rekao je Alonso.

Velike promjene

Mercedes je uspješno preživio i veliku promjenu pravila za F1 2017. godine sa širim bolidima, širim gumama i većin downforceom, a ova sezona F1 donosi nove promjene s pojednostavljenom aerodinamikom – prednje krilo će imati veći raspon i s njega bi trebalo biti manje zraka oko zadnje strane guma, što će u krivinama manje ometati aerodinamički potisak. Zadnje krilo će biti šire i to bi trebalo učiniti sistem za smanjivanje otpora zraka efikasnijim. Također i kočioni kanali su znatno pojednostavljeni. Ova promjena trebala bi smanjiti turbulencije koje bolidi ostavljaju iza sebe i povećati mogućnost preticanja.

U cilju povećanja broja preticanja i neizvjesnijih utrka, Međunarodna automobilistička federacija (FIA) pred sami početak nove sezone Svjetskog prvenstva Formule 1 promijenila je još jedno pravilo, te će od sada jedan bod dobiti vozač koji na utrci postigne najbrži krug, ali uz neka ograničenja. Naime, Formula 1 je od 1950. do 1959. bodovala najbrži krug, a novo pravilo ima dva ograničenja. Prvo je da vozač koji postigne najbrži krug na utrci na kraju bude plasiran među prvom desetoricom, a drugo da njegova konstruktorska ekipa i sam vozač na kraju ne dobiju nikakve kazne. Na raspolaganju će biti 21 dodatni bod u sezoni. Ta novost nedvojbeno je promijenila strategiju planiranja taktike za vozače koji budu među deset najboljih. Da je ovo pravilo uvedeno prošle sezone najveću korist imao bi drugi Mercedesov vozač Valtteri Bottas, koji je lani imao najviše najbržih krugova – sedam. Sa sedam dodatnih bodova Finac bi sezonu Svjetskog prvenstva umjesto na petom završio na trećem mjestu, ispred Holanđanina Maxa Verstappena i sunarodnika Kimija Raikkonena.

Izmjene u ovoj sezoni

Osim promjene pravila bodovanja za najbrži krug i pojednostavljene aerodinamike, u sportskom i tehničkom pravilniku ovosezonske F1 je još dosta novina, a ovo su samo neke:

Novost za 2019. su samo tri boje koje Pirelli koristi za pet komponenti guma za suho koje se odsad zovu C1 (najtvrđa), C2, C3, C4 i C5 (najmekša). Na svakoj Velikoj nagradi momčadi imaju na raspolaganju tri specifikacije (ili mješavine) guma za suho. Specifikacije se vizualno razlikuju po boji bočnih natpisa: najmekša dostupna komponenta označena je crvenom bojom, srednje meka komponenta žutom bojom, a najtvrđa komponenta bijelom bojom.

Minimalna težina za 2017. porasla je na 728 kilograma zbog većih i težih guma kao i širih bolida, a 2018. godine na 734 kilograma zbog uvođenja halo sistema zaštite vozačeve glave. Ove godine minimalna težina povećana je na 743 kilograma zbog većih krila i uvođenja minimalne težine vozača sa sjedištem.

Uvedena je minimalna težina vozača sa sjedištem od 80 kilograma, a u slučaju da je vozač sa sjedištem lakši od 80 kilograma njegova se težina nadopunjava s posebno smještenim balastom u sjedištu.

Vozači od ove godine moraju koristiti biometrijske rukavice koje su neki vozači koristili i prošle godine, a kacige su postale sigurnije zahvaljujući novim standardima i manjim vizirima.

Zbog većeg otpora zraka i veće težine, ali i zbog želje da vozači manje štede gorivo u utrci, FIA je povećala dopuštenu količinu goriva za utrku sa 105 na 110 kilograma. Također, momčadi moraju isprazniti vanjske spremnike ulja tokom kvalifikacija kako ne bi mogli koristiti ulje za dobijanje dodatne snage u posebnim načinima rada motora.

Vozači su dosad mogli preticati nakon takozvane prve linije sigurnosnog automobila nakon što bi se sigurnosni automobil povukao u boks. Od 2019. preticati smiju tek nakon što pređu startnociljnu crtu.

 

 

 

 

IZVORBusiness Magazine
PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here