Pravi lideri isplivaju u kriznim situacijama

Ovih 11 osobina krase istinske lidere u biznisu, ali i u životu uopće

347
Lideri krizne situacije

Svako ko želi upravljati sobom i svojim životom, pozvan je na vodstvo. Biti vođa manje znači upravljati državom, izdići se na sam vrh neke profesije ili zapovijedati vojskom, nego se prvenstveno radi o karakteru. A karakter se ne izgrađuje pomoću etičkih normi, nego stjecanjem vrlina.

Vođa je velikodušan, uzvišenih nazora i svjestan da je sposoban postići veličinu. On sanja o postizanju najvišega stepena profesionalnog postignuća i lične izvrsnosti.

Prema klasičnoj definiciji, velikodušnost je težnja duha uzvišenosti. Vođa je velikodušan po svojim snovima, vizijama i svijesti o vlastitoj misiji; po svojoj sposobnosti da se nada, da vjeruje drugima i da bude smion; po oduševljenju kojim prihvaća svaki napor potreban da svoje djelo privede uspješnu kraju; po svojoj sklonosti da se koristi sredstvima razmjernim postavljenim ciljevima; po svojoj sposobnosti da potakne sebe i one kojima je okružen.

Na muci se poznaju junaci. Svako za sebe vjerovatno misli kako ima sve odlike lidera no, pravi lideri isplivaju na površinu tek u kriznim situacijama.

Posljednjih godina teška ekonomska situacija oštro je razdvojila dobre od loših menadžera, uspješne od neuspješnih kompanija. Nepovoljne privredne okolnosti nanijele su nepopravljivu štetu mnogim poslovnim subjektima, ali u jednom se kriza pokazala dobra: napokon je ukazala ko su pravi, istinski lideri, a ko oni koji su to samo po tituli.

Evo 11 osobina koje krase istinske lidere u biznisu, ali i u životu uopće:

  1. VIZIJA

Lider je čovjek koji ima viziju, neko ko jasno vidi što je moguće, a ne ono što se očekuje. Neko ko vidi i potiče kvalitet svojih zaposlenika, a nije fokusiran samo na njihove propuste. To je osoba koja vodstvo shvata kao privilegiju, a ne samo odgovornost.

  1. POŠTENJE

Lider mora imati viziju, strast, obavezu, karizmu, odlične komunikacijske vještine, ali bez prave iskrenosti i predanosti vlastitim načelima šalje pogrešnu poruku ostalima i brzo će izgubiti povjerenje.

  1. KOMUNIKACIJA

Osoba koja komunikacijske vještine usmjerava na izgradnju povjerenja među svojim zaposlenicima, istinski je vođa. To je osoba koja dijeli s drugima svoje znanje i traži povratnu informaciju. Na taj način ostvaruje bliskost sa svojim zaposlenicima i pomaže stvaranju poslovne atmosfere koja je puna razumijevanja i podrške.

  1. KREATIVNOST

Krizna vremena i nestabilna ekonomska situacija zahtijevaju da ljudi izlaze iz svojih šablona i okvira, promijene pravila, postanu inovativni i vode.

  1. INSPIRACIJA

Američka spisateljica Maya Angelou jednom je rekla: Ljudi će zaboraviti šta ste rekli. Ljudi će zaboraviti šta ste učinili. Ali nikada neće zaboraviti kako su se osjećali zbog vas.” Lider je osoba koja ohrabruje i inspirira zaposlenike, ne samo potičući ih da čine ono što moraju već i kako bi se osjećali dobro kao ljudi i kao zaposlenici.

  1. MOTIVACIJA

Vodstvo je sposobnost upravljanja brodom tokom dobrog i lošeg vremena. Donositi nepopularne odluke kada su one dobre za posao, tokom dobrih i loših vremena. Držati ljude motiviranima i poticati ih da teže boljem, neovisno o tome je li kriza ili blagostanje.

  1. HRABROST

Velika su očekivanja od zaposlenika na svim nivoima. Od njih se očekuje da pokažu hrabrost i preuzmu rizik, brinu o klijentima, gledaju hrabro prema budućnosti i mogućnostima koje ih tamo čekaju.

  1. SAMOPOUZDANJE

Najbolje vođe su oni koji shvataju i prihvataju da nemaju sve odgovore, ne mogu odraditi sav posao samostalno i svoj uspjeh grade zahvaljujući svom timu. Pravi je izazov pronaći lidera koji ima toliko samopouzdanja.

  1. KREDIBILITET

Lider je onaj koga drugi žele slijediti. Kako to izgleda? Oni koji ga okružuju ponosni su što su dio njegovog tima.

  1. STRAST

Najbolji vođa je onaj koji njeguje strast prema svom poslu i ima sposobnost prenijeti tu strast na druge. Pritom ih motivira da povećaju produktivnost.

  1. PRILAGODLJIVOST

Sposoban lider tokom kriznih vremena radije sprečava nego liječi. Pronalazi jedinstvena rješenja za probleme koji se još nisu dogodili, ali su izgledni u budućnosti. Izazov vidi kao priliku za lični rast i razvoj.

 

IZVORBusiness Magazine
PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here