Piše: Mirela Haskić

Razvojem tehnologije mijenjaju se i navike potrošača. Svaki dan dolaze nova tehnološka rješenja, koja utiču na način života, poslovanje i poimanje svijeta svih ljudi. Razvojem informacionih tehnologija mijenjaju se dosadašnji načini poslovanja. Samim tim, mijenjaju se i koncepti u marketingu kao jednom od bitnih segmenata poslovanja i plasiranja proizvoda. Imati dobar proizvod više nije dovoljno. Potrebno je pronaći načine na koji će taj proizvod doći do potrošača. Ukoliko kompanija želi stvoriti jak brend i prepoznatljiv proizvod, svoje marketinške aktivnosti mora prilagoditi novim razmišljanjima, konceptima, idejama. Upravo o svemu ovome bilo je govora na petom po redu Sarajevo Marketing Summitu 2018., koji je ove godine nosio naziv Budi Marketing (r)evolution. Ovogodišnji Sarajevo Marketing Summit, u organizaciji IN akademije kao integriranog dijela poslovne komunikacije Altermedie i Finance akademije, okupio je više od 400 učesnika uglavnom iz BiH, ali i iz zemalja regije.

Prilagoditi poslovanje

Branislav Vujović, predsjednik i osnivač New Frontier Group istaknuo je da se trenutno nalazimo na početku digitalne revolucije te da sve ono što sada možemo uraditi sa svojim pametnim telefonima je početak onoga što će se desiti u budućnosti.

„Kompanije moraju preći na digitalnu ekonomiju i iskoristiti mogućnosti kako ne bi postali dinosaurusi kao neke velike firme koje su propale jer nisu razumjele o čemu se radi. Ovo je šansa za male zemlje, ali moraju shvatiti kako se pravi vrijednost. To nije pitanje znanja, tehnologije, niti  IT-a. To je pitanje poslovnih modela. Kompanije moraju razumjeti kako se organizirati i kako se pravi vrijednost u digitalnoj ekonomiji. Kao i sve drugo, digitalna revolucija mijenja i marketing. Stvar je napraviti nove proizvode i marketing treba pomoći da se komunicira prava vrijednost onoga što oni prodaju. Mi to još uvijek ne razumijemo i to je najveći problem. Oni koji se prilagode i koji budu imali novi digitalni marketing će opstati bar malo duže nego druge kompanije koje se uopće ne mijenjaju“, rekao je Vujović.

Živimo u vremenu promjena, a u biznisu je najbitnije upravljanje vizijom -predviđanje šta će se desiti u budućnosti. Potrebno je pronaći načine kako uravnotežiti male i radikalne inovacije te kako uvesti inovativne procese u organizaciju. Toni Balažič, direktor Panvite u svojoj prezentaciji istaknuo je da marketinške aktivnosti trebaju biti fokusirane na kupce-kompanije moraju pronaći načine kako život kupaca učiniti jednostavnijim, boljim, jeftinijim.

„Susrećite se s kupcima gdje god oni idu. Digitalni trgovci moraju znati gdje njihovi kupci provode vrijeme na internetu i tamo ih i sresti. Kompanije moraju biti prisutne na što više stranica, aplikacija, kanala. Najbitnije je da već sada počnete koristiti umjetnu inteligenciju. Do 2020. godine, čak 80 posto interakcije s kupcima odigrat će se bez ljudi. Brendovi se okreću tehnologiji, pravi se mašina za izradu kompletnih marketinških programa koji će se takmičiti da zadobiju i aktiviraju interes kupaca“, istaknuo je Balažič.

Bh. primjeri

Kako spojiti tehnologiju, vrhunske usluge i domaće znanje te kreirati prepoznatljiv brend govorio je Lukša Jakobušić, vlasnik One Suite Hotela u Dubrovniku. Hotel je otvoren prošle godine, a sa 1,25 miliona eura finansiran je iz EU fondova, od čega je devet posto investirano u tehnologiju.

Prošlogodišnji Marketing Superstar i direktor marketinga Sberbank Vedran Peršić naveo je da je potrebno pratiti trendove, šta je to novo u svijetu marketinga, koji su to kanali komunikacije koji se mogu koristiti za približivanje klijentima. U svojoj prezentaciji govorio je o provokacijama u oglašavanju referirajući se na marketinške primjere koji dolaze iz BiH.

„Ako pogledate sastanke i skupove, najčešće navodimo primjere iz svijeta. Smatram da BiH ne manjka kvalitetnih ljudi u oblasti marketinga, korporativnih komunikacija i PR-a, nego je to samo stvar našeg samopouzdanja. Često padamo u zamku da nam je draže nešto što dolazi iz vana nego naše domaće koje također može ponuditi kvalitetnu vrijednost“, istaknuo je Peršić.

Kvalitetne lekcije i odlične primjere učesnicima su kroz prezentacije pokazali i Tatjana Perić iz kompanje NIS Gazprom Neft, Sanja Bianculli iz Dogs Trusta, kao i voditelji marketinga portala SportSport.ba i Klix.ba Emir Haračić i Ivan Vidović, koji su govorili o prednostima oglašavanja na premium portalima.

Najveće oduševljenje izazvala je prezentacija ključnog govornika konferencije Huiba van Bockela, osnivača Tenzing kompanije, koji je odigrao ključnu ulogu u poslovanju Red Bull kompanije. Van Bockel je govorio o marketing (r)evoluciji i o tome koliko je tržište danas kompleksno i zašto je kompanijama bitno da budu dio (r)evolucije i da se u kontinuitetu razvijaju.

Tri nova Marketing Superstara

Veliku pažnju učesnika konferencije izazvao je izbor Marketing Superstara, koji je drugi put održan u organizaciji ove konferencije. Tako su prema izboru marketinške javnosti odabrana tri Marketing Superstara koji će sljedeće godine imati priliku da prezentiraju na šestom Sarajevo Marketing Summitu. Titulu Marketing Superstara dobili su: Mila Zovko, direktorica marketinga Podravke za tržište BiH, Almir Hodžić, voditelj marketinga Perutnine Ptuj – BH i Jusuf Jamakosmanović, predstavnik marketinga i prodaje za BiH u kompaniji Turkish Airlines.

 

 

 

PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here