Kia Motors u drugoj polovini godine predstavlja prvi dizelski meki hibridni pogon. Novi ‘EcoDynamics+’ pogon smanjuje emisije CO2 upotrebom elektro motora tokom ubrzavanja, kada koristi starter s dodatnom 48-voltnom baterijom.

Cjenovno dostupna tehnologija koja se može ugraditi u postojeća vozila

U skladu s Kijinim ciljem stvarati inovativna vozila, koja sebi može priuštiti što širi krug kupaca, EcoDynamics+ tehnologija mekog hibrida nudi uvjerljiv omjer troškova i performansi u odnosu na klasične hibridne sisteme. Kompaktna priroda komponenti znači da se ova nova tehnologija može lako ugraditi u postojeće vozilo i u konstrukciju pogona bez zadiranja u praktičnost ili raspored u vozilu. Kijin pogonski sistem mekog hibrida je stvoren da postane nevidljiv dio života vlasnika, bez ikakvog priključivanja ili punjenja.

Dizelski meki hibrid Kia Sportage stiže u drugoj polovini godine; ostali modeli i benzinski meki hibrid u 2019.

Kia Sportage će biti prvi model, koji će nuditi novi EcoDynamics+ dizelski meki hibridni pogon ove godine. Novi Kia Ceed, koji na jesen dolazi u svojoj 3. generaciji, biće sljedeći model, koji ovaj pogon dobija u 2019. godini.

Novi pogon je prvi korak u ostvarivanju Kijine strategije elektrifikacije do 2025. godine

48-voltni pogon mekog hibrida je prva nova tehnologija, koju će Kia predstaviti kao dio svoje šire strategije elektrifikacije svoje game modela. Predstavljanje novog 48-voltnog pogona znači da je Kia prvi proizvođač, koji u svojoj ponudi nudi kupcima hibridna vozila, plug-in hibride, 100% električna vozila i 48-voltnu tehnologiju. Kia namjerava do 2025. ponuditi 16 vozila s naprednim pogonom – 5 novih hibrida, 5 plug-in hibrida, 5 električnih vozila i 2020. novo vozilo s pogonom na gorive ćelije i elektro motor.

Tehnologija snižava emisije CO2 do 4 posto (WLTP ciklus) i 7 posto (NEDC) 

S EcoDynamics+ dizelskim pogonom mekog hibrida će Kia ponuditi čistije dizelske motore. Sistem djeluje u kombinaciji s tehnologijom selektivne katalitičke redukcije (SCR), koja pomaže kod snižavanja emisija CO2 do 4 posto po novom svjetskom ciklusu mjerenja emisija (WLTP), i do 7 posto po novom evropskom voznom ciklusu (NEDC). Uvođenje tehnologije dizelskog mekog hibrida ojačati će Kijine napore u poboljšanju iskorištenja goriva u njenoj gami modela.

Načini djelovanja ‘motor’ i ‘generator’ 

Kijina tehnologija mekog hibrida koristi 0,46kWh 48V litijum-ionsku bateriju i novi startergenerator mekog hibrida (MHSG). S elektronskom kontrolom MHSG-a s upotrebom invertera sistem neprimjetno preklapa između dva načina djelovanja – ‘motor’ i ‘generator’.

MHSG kao elektro motor za snižavanje buke i emisija

MHSG, koji je preko remena povezan s radilicom dizelskog motora, tokom ubrzavanja pruža do 10kW snage u načinu djelovanja ‘motor’, čime se snižavaju buka i emisije.

Regenerativno kočenje za punjenje baterije

U načinu djelovanja ‘generator’ MHSG iskorištava kinetičku energiju vozila prilikom kočenja i tu energiju koristi za punjenje baterije.

Kako EcoDynamics+ djeluje na cesti

Pogon EcoDynamics+ su Korejci razvili za pružanje boljeg iskorištavanja motora s unutrašnjim sagorijevanjem na cesti i to s neprimjetnim pružanjem i skladištenjem električne energije.

Kada MHSG djeluje u načinu ‘motor’ se tokom ubrzavanja koristi uskladištena električna energija baterije, koja tako motoru s unutrašnjim sagorijevanjem pruža dodatni okretni moment prilikom snažnog ubrzanja, ili snižava buku motora prilikom blagog ubrzanja. U fazi kočenja, u vožnji po nizbrdici ili kod približavanja raskrsnici MHSG preklapa na način ‘generator’, čime upotrebom radilice puni bateriju.

Sistem kontroliše napredna elektronska upravljačka jedinica (ECU), koja izračuna najučinkovitije iskorištenje raspoložive energije i tome je prilagođava, uzevši u obzir preostalo vrijeme punjenja baterije.

Nova funkcija stop/start sistema

Kapacitet baterije može se upotrijebiti za djelovanje nove funkcije ‘voznog start/stop’ sistema. Ako je baterija dovoljno napunjena, motor s unutrašnjim sagorijevanjem se automatski gasi prilikom kočenja s motorom i aktivnim kočenjem. MHSG neprimjetno ponovo pokreće motor – u bilo kojem slučaju – ako vozač pritisne pedalu gasa.

Kompaktno pozicioniranje i jednostavna ugradnja u postojeće modele

Kompaktna priroda tehnologije omogućava jednostavnu ugradnju EcoDynamics+ sistema mekog hibrida u postojeću konstrukciju vozila. U zavisnosti od modela vozila 48-voltna baterija će biti postavljena na dnu kabine, čime se postiže najmanji mogući uticaj na praktičnost vozila. Pošto je MHSG preko remena radilice direktno povezan s motorom, gotovo da uopšte ne treba zadirati u motorni prostor.

DC/DC pretvarač 48-voltne baterije omogućava ovoj novoj bateriji povezanost s napajanjem pomoćne elektronike u vozilu, pošto ima puno veći kapacitet u odnosu na 12-voltni električni sistem vozila. Odluka za upotrebu MHSG znači i da uobičajeni starter-generator može biti manji i može ga se koristiti za hladno paljenje pri niskim temperaturama. 48-voltna baterija pomaže kod paljenja motora u većini uslova.

Kijin EcoDynamics+ pogon dizelskog mekog hibrida djeluje i sa ručnim i sa automatskim mjenjačem, a može da se koristi uz prednji, zadnji ili pogon na sva 4 točka. Takođe je pogon moguće koristiti kod dizelskih i benzinskih motora.

Kia će detaljnije planove koji se tiču tehnologiju mekog hibrida predstaviti u predstojećim mjesecima.

IZVORBusiness Magazin
PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here