Made in China: Kinezi više ne idealiziraju američke i europske kompanije

"Mislio sam kako je razlika između Kine i Europe prilično značajna. No, oni rođeni u devedesetima, kada posjete SAD i europske zemlje, više ne vide neku veliku razliku".

278

Veliki dio Kineza rođenih prije 1985. godine i dalje smatra američke i europske brandove kvalitetnijim i pouzdanijim u odnosu na kineske kompanije te je ovakav način razmišljanja u najmnogoljudnijoj zemlji svijeta prisutan desetljećima. No, u posljednje vrijeme, a pogotovo kod mlađih ljudi, sve je veća popularnost kineskih kompanija i domaćih proizvoda.

Koliko se situacija promijenila u posljednje vrijeme objasnio je novinarima Business Insidera milijarder William Li, osnivač kompanije koja proizvodi električne automobile Nio, konkurenta Teslinim automobilima: Kada sam prvi puta otišao u Veliku Britaniju 1997., mislio sam kako je razlika između Kine i Europe prilično značajna. No, oni rođeni u devedesetima, kada posjete SAD i europske zemlje, više ne vide neku veliku razliku.

Ovakvo razmišljanje potvrdila su i neka nedavna istraživanja – prema izvještaju Credit Suissea, mlade generacije Kineza ne vjeruju kako su strani proizvodi bolji u odnosu na domaće proizvode, što se   vidi i po porastu udjela kineskih proizvoda na domaćem tržištu.

Made in China proizvodi uopće nisu loši te čak 90 posto mladih Kineza preferira kupovinu domaćih kućanskih aparata, a sve više kupuju i kineske proizvode za osobnu njegu, domaću hranu i piće itd., stoji u navedenom istraživanju.

Koliko se situacija promijenila najbolje možemo vidjeti i na tržištu pametnih telefona – među prvih pet kompanija nalaze se četiri kineske kompanije, a jedini “uljez” među Huaweijem, Oppom, Vivom i Xiaomijem je Apple, no i udio ove kompanije u posljednje je vrijeme u padu.

Slična je situacija i na tržištu automobila – 2014. godine udio kineskih automobila iznosio je 38,4 posto, prošle godine popeo se na 44,2 posto, a Li vjeruje kako bi tijekom sljedećeg desetljeća udio Made in China automobila na domaćem tržištu mogao dosegnuti čak 65 posto.

Li kaže kako su cijene automobila najpoznatijih kineskih brandova (JAC, Geely i SAIC) slične kao i cijene stranih automobila, što znači da se ovi automobili ne kupuju zbog cijene, već zbog kvalitete.

PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here