U Federaciji BiH trenutno je aktivno deset gradilišta autoceste na Koridoru 5C i brzih cesta, kazao je Ermin Handžar, šef Službe za građenje Autocesta FBiH.
Na autocesti na Koridoru 5C je trenutno aktivno osam gradilišta i to: Počitelj-Zvirovići: Lot1 i Lot2 (most Počitelj), Tarčin-Ivan: Lot1 i Lot2 (tunel Ivan), Ponirak-Vraca (tunel Zenica), Vranduk-Ponirak, Nemila-Vranduk i Poprikuše-Nemila.
Na brzim cestama aktivna su dva gradilišta i to probijanje tunela Hranjen koji spada u dionicu izgradnje brze ceste Sarajevo – Goražde te izgradnja poveznice mostarskog raskršća i petlje Vlakovo, dionica Lot 3b.
“Prema izvještajima naših inžinjera, na svim gradilištima je primjetna pojačana aktivnost svih učesnika u građenju, jer su ugovoreni rokovi u izmakloj fazi, ali ljepše vrijeme sigurno garantuje povećan obim radova i veću slobodu izvođača pri izgradnji dionica”, rekao je Handžar.
Tunel Zenica (3.300 m) i tunel Golubinja (3.600 m) koji su trenutno u izgradnji su najduži cestovni tuneli u Bosni i Hercegovini (izuzimajući tunel Prenj koji je u fazi projektovanja), što je dovoljan pokazatelj ozbiljnosti pojekata čijom izgradnjom Služba za građenje koordinira.
Svakako je zanimljiva i izgradnja mosta Počitelj, najdužeg i jednog od najviših mostova na Koridoru, koji već poprima svoj projektovani oblik.
“Najzanimljivije nas svakako tek čeka, a to je skora izgradnja novih dionica koje će spojiti srednju Bosnu sa Posavinom i Hercegovinom”, rekao je.
Ako se izgradnja nastavi u dogovorenim okvirima i planovima, do kraja ove godine planiraju dovršiti pet projekata koje su trenutno u izgradnji.
To su prije svega Lot 3b (1,5 km) – sarajevska obilaznica, Tarčin – ulaz u tunel Ivan (Lot1 4,9 km), tunel Ivan (Lot2 2 km) te na jugu dionice Počitelj – Zvirovići (Lot1 10,1 km) i Most Počitelj (Lot2 1 km).
Dakle, u funkciji će biti dodatnih 18 km autoceste, 6,9 km do Bradine u Općini Konjic i 11,1 km do Bivoljeg Brda u Općini Čapljina.
Prije mjesec dana je potpisan ugovor i pokrenut projekat izgradnje poddionice Nemila – Vranduk (5,7 km), a izvođenje radova dodijeljeno je firmi koja dosada nije poslovala na tlu naše države – HGG iz Turske.
“U narednom peridu nas očekuje potpisivanje ugovora za izgradnju brze ceste Lašva – Nević Polje, Lot5 (Izlaz iz poslovne zone Vitez – Nević Polje, 4,8 km), Putnikovo Brdo – Medakovo (8,5 km), Medakovo – Ozimica (22 km), Buna – tunel Kvanj (5,2 km) i Mostar jug – Tunel Kvanj (9,2 km)”, naglasio je Handžar.
Tunel Prenj će biti jedan od samo desetak u svijetu
Uz završetak izgradnje dionica koje su pri kraju, otvaranje novih gradilišta, kao najveći izazov smatra pripremu za izgradnju tunela Prenj (10 km).
“S obzirom da na svijetu postoji svega desetak cestovnih tunela ove dužine, smatram da je projekat tunel Prenj, kao već odavno izvjesno rješenje za povezivanje sarajevske i mostarske regije, projekat koji će pokazati sposobnost i spremnost preduzeća za najveće domete”, zaključio je Handžar.