dm je trajno fokusiran na kupce, zaposlenike i poslovne partnere

Kompanija dm drogerie markt jedna je od rijetkih u BiH koja ne samo da nije ni najmanje poslovno posustala usljed korona krize, već je uprkos njoj ojačala svoju lidersku poziciju na domaćem drogerijskom tržištu. U čemu je tajna takvog uspjeha, u razgovoru za Business Magazine otkriva Damir Šlosel, direktor kompanije dm.

241

Kompanija dm drogerie markt jedna je od rijetkih u Bosni i Hercegovini čija stabilnost poslovanja nije ni najmanje poljuljana pandemijom COVID-19. Naprotiv, uprkos korona krizi dm je ojačao svoju lidersku poziciju na bosankohercegovačkom drogerijskom tržištu, pritom održavajući kontinuitet investicijskog ciklusa, ne zanemarujući društveno odgovorno djelovanje te dodatno učvršćavajući stečeno povjerenje kupaca i poslovnih partnera. U čemu je tajna takvog uspjeha, u razgovoru za Business Magazine otkriva Damir Šlosel, direktor kompanije dm.

BM: Unatoč pandemijskim okolnostima, dm je i u prošloj poslovnoj godini ostvario rast u svim segmentima poslovanja – na koji način ste uspjeli neutralizirati negativni uticaj pandemije i šta su vam u tom kontekstu bili najveći izazovi?

ŠLOSEL: Promet dm-a kontinuirano raste iz godine u godinu i unatoč pandemiji korona virusa, koja je usporila privredna kretanja, uspjeli smo zadržati status drogerijskog lidera na našem tržištu. U tim izvanrednim okolnostima prioritet broj jedan je bio sačuvati zdravlje naših zaposlenika i kupaca. Potom, prateći potrebe naših kupaca, koje su se mijenjale dolaskom i razvojem pandemije, najprije smo nastojali osigurati dovoljne količine robe. Tu su nam veliki izazov predstavljali dostupnost i uvoz proizvoda određenih kategorija, gdje je do izražaja došla naša dobra partnerska suradnja s domaćim kompanijama koje su bile spremne prenamjeniti svoje proizvodne pogone u korist proizvoda koji su bili deficitarni – naprimjer sredstava za dezinfekciju.

U drugoj godini pandemije, kada su se prilike po pitanju radnog vremena prodavnica i nabavke robe ustalile, nastojali smo aktivnosti za kupce, koje su uslijed restriktivnih mjera otkazane, prilagoditi i ponuditi u drugim formatima. Tijekom ovog vremena velika podrška poslovanju bilo je nesebično zalaganje naših zaposlenika, kao i razumijevanje kupaca s kojima uvijek vodimo otvoren dijalog i za koje smo se trudili biti stalno dostupni te dati odgovore na sva njihova pitanja još intenzivnije nego u normalnim okolnostima.

BM: Koliko je pandemija promijenila kupovne navike vaših kupaca, a time i poslovnu strategiju kompanije? U čemu su se te promjene prvenstveno ogledale i može li se konstatirati da ste ih uspjeli iz potencijalne poslovne krize pretočiti u razvojni potencijal?

ŠLOSEL: Pojavom novih okolnosti dotadašnji model poslovanja doživio je određenu prilagodbu novonastaloj situaciji. No, iako smo naš sistem poslovanja prilagodili pandemiji u fokusu su i dalje ostali kupac, zaposlenik i poslovni partner, bez kojih niti jedan uspjeh dm-a ne bi bio moguć.

Imajući u vidu da su kupovne navike išle u smjeru da kupci što manje vremena provode u različitim trgovinama, jedan dio osnovnog asortimana ponudili smo i putem e-Shopa na platformi BH Pošte. Time smo omogućili svakodnevnu dostupnost dm proizvoda i kupcima koji nemaju dm prodavnice u svojim gradovima. Određene aktivnosti koje su do sada bile centralno organizirane, naprimjer u Sarajevu, poput dm Ženske utrke, sada smo ponudili u digitalnoj verziji te se na taj način moglo priključiti i više zainteresiranih trkačica iz cijele BiH.

Osim toga, dodatno smo se uvjerili u snagu i važnost domaće proizvodnje te koliko je njen razvoj važan za naš i obratno. Stoga smo putem već prepoznatljive društveno odgovorne kampanje {ZAJEDNO} za bolje sutra, za 15 bh. proizvođača osigurali ne samo mjesto na policama dm prodavnica nego i potpunu marketinšku podršku uz dijeljene iskustva i know-how.

BM: Jedna ste od rijetkih kompanija koja tokom pandemije nije posustala ni sa investicijskim ciklusom – šta biste na tom planu izdvojili kao najznačajnije iskorake?

ŠLOSEL: U protekloj poslovnoj godini, 2020/21. investirano je 7,8 miliona KM u centralu, distribucijski centar te preuređenja postojećih i otvorenja novih dm prodavnica. Pored navedenog, ulagali smo i u širenje asortimana, edukacije i zdravlje zaposlenika te digitalizaciju poslovanja.

Djelovali smo u pravcu unapređenja kvaliteta života cjelokupne zajednice u kojoj poslujemo kroz društveno odgovorne kampanje.

Na godišnjoj konferenciji za medije najavili smo da u ovoj poslovnoj godini planiramo naša ulaganja usmjeriti ka domenu usluga i jačanja lojalnosti i veze s kupcima, s ukupnom planiranom investicijom od 10,5 miliona KM. U duhu te najave, u novu godinu zakoračili smo sa ekskluzivnom ponudom dm active beauty programa lojalnosti, na čije ostvarene rezultate smo svi veoma ponosni. Prvi u dm koncernu, ali i na bh. tržištu, ovaj program lojalnosti realiziramo isključivo putem mobilne aplikacije i digitalne kartice koju je u prvih mjesec dana preuzelo i počelo koristiti više od 150.000 naših kupaca.

Osim toga, u strategiji razvoja za ovu godinu od većih investicija istaknuo bih planirano proširenje distribucijskog centra u Blažuju, koji robu zaprima i isporučuje već 10 godina, te otvaranje novih dm prodavnica, što bi nas do kraja poslovne godine trebalo dovesti do 85 prodajnih objekata širom BiH.

BM: Godinama ste kontinuirano i na vrhu liste najpoželjnijih poslodavaca u BiH – šta je to što dm čini tako pozitivnom radnom sredinom?

ŠLOSEL: Da, veoma smo ponosni na činjenicu da smo ove godine po osmi put dobili priznanje kao najpoželjniji poslodavac u Bosni i Hercegovini. Izabrani smo među 500 nominiranih kompanija u ukupnom poretku, u sektoru maloprodaje, ali i u posebnoj kategoriji, koja je uvedena ove godine, a to je Najinkluzivniji poslodavac.

Na pitanje što dm čini tako pozitivnom radnom sredinom, najbolji odgovor mogli bi dati naši zaposlenici, njih sada više od 900. Ono što bih ja istaknuo, a što je utkano duboko u našu poslovnu filozofiju, jeste da svakoj pojedinoj osobi, zaposlenoj u dm-u, pružamo jednake mogućnosti rasta i razvoja, kako osobnog tako i profesionalnog.

Predivno je vidjeti, i na to sam posebno ponosan, kolegice i kolege kako kroz godine od početka rada u dm-u rastu, razvijaju se, prepoznaju svoje šanse i preuzimaju nove pozicije – od trgovca do regionalnog menadžera, od studenta do menadžera u Logistici. No, tu je svakako i onaj drugi aspekt, materijalni, koji se odnosi na sigurnost radnog mjesta, stimulativna primanja i druge nematerijalne benefite. Već dugi niz godina njegujemo dobru praksu isplate trinaeste i četrnaeste plate, to jest regresa i božićnice u punom iznosu plate zaposlenika umanjenom za topli obrok i prijevoz, a zaposlenicima nudimo i mogućnost besplatnih sistematskih i stomatoloških pregleda te psihološku podršku. Po pitanju zdravlja zaposlenika uložili smo i dodatna sredstva za nabavku ergonomskog namještaja, a naši zaposlenici dva puta sedmično uživaju u svježem voću. Njegujemo family-friendly vrijednosti koje se odnose na plaćeno porodiljno odsustvo, sigurnost povratka na isto radno mjesto nakon završetka tog odsustva, fleksibilno radno vrijeme, kao i slobodan dan roditeljima prvačića.

BM: dm je kompanija prepoznatljiva i po društveno odgovornom poslovanju – u kojoj mjeri je pandemija uticala na vaše aktivnosti usmjerene na dobrobit šire društvene zajednice?

ŠLOSEL: Iako smo tokom protekle dvije godine dobar dio svojih resursa usmjerili na zaštitu kupaca i zaposlenika te očuvanje stabilnog poslovanja, nismo zapostavili ni uobičajene aktivnosti, naročito u području društveno odgovornog poslovanja.

U navedenom periodu, unatoč svim poteškoćama izazvanim pandemijom, nastavili smo provoditi naše uobičajene kampanje iz ovog segmenta, poput Giving Friday – podrška radu narodnim kuhinjama, Feel Good – podrška bh. poduzetnicama, {ZAJEDNO} za bolje sutra – podrška domaćim proizvođačima.

Također smo usmjerili određeni dio sredstava i za podršku borbi protiv korona virusa putem donacije zaštitne opreme, kao i dva respiratora – anesteziološka ventilatora Primus njemačkog proizvođača Dräger, s pratećom opremom, ukupne vrijednosti 36.600 eura.

Organizacijom dm Ženske utrke u kojoj je učešće uzelo više od 3.000 trkačica širom BiH, pokrenuli smo kampanju podrške razvoju dječijeg i omladinskog sporta. Više od 17.000 KM donirali smo na adrese 13 sportskih udruženja i klubova za djecu i mlade.

Prošle godine proslavili smo 15 uspješnih godina poslovanja dm-a u BiH, a sve naše dobre prakse nagrađene su i posebnim priznanjima. Tako smo osim titule Najpoželjnijeg poslodavca dobili i posebno priznanje DOBRO za inovativan pristup razvoju filantropije Fondacije Mozaik, koje nam je znak da dobro i predano radimo na unapređenju kvaliteta života na području BiH.

BM: Za bh. prilike svojevrstan kuriozitet predstavlja i posvećenost dm-a zaštiti životne sredine putem širenja asortimana održivih proizvoda – šta vas je motiviralo na djelovanje u tom smjeru i kakva je reakcija kupaca na taj oblik iskazivanja društvene odgovornosti?

ŠLOSEL: Naša misao vodilja kod ulaganja u ekološku održivost je da želimo dati svoj doprinos budućnosti koja će biti vrijedna življenja. U tom smislu želimo preuzeti odgovornost kao kompanija, u okviru svojih polja djelovanja, da prirodu sačuvamo za naredne generacije. U većinu naših inicijativa uključujemo i naše kupce, želeći ih inspirirati na djelovanje u skladu s okolišem. Od potpunog prestanka korištenja plastičnih vrećica, do ponude proizvoda koji su alternativa konvencionalnim, te mogućnosti razdvajanja otpada u određenim dm prodavnicama, centrali i distribucijskom centru.

Naravno, i kroz druge poticaje i podršku ekološkim projektima u lokalnim zajednicama širimo ovu priču. Nerijetko i naši zaposlenici koji jedan plaćen radni dan u godini mogu provesti u društveno korisnom radu, biraju upravo ekološke projekte u kojima volontiraju ili se sami organiziraju te idu na pošumljavanje, čišćenje rijeka, izletišta, planina i slično. Kada je u pitanju asortiman, prošle godine obogatili smo ponudu s Pro Climate proizvodima dm robne marke, koji su okolišno i klima neutralni. To znači da se u procesu proizvodnje na minimum smanjuje negativan utjecaj te da se od prodaje ovih proizvoda odvajaju sredstva za pošumljavanje i druge slične projekte.

Osim Pro Climate proizvoda, na policama dm prodavnica dostupni su i proizvodi dm robnih marki koji ne sadrže mikroplastiku, imaju potpuno prirodne sastojke, uzgojene u kontroliranim uvjetima, za čije ambalaže u proizvodnji koristimo materijale s većim stepenom mogućnosti recikliranja itd. Kod pojedinih ambalaža smo uspjeli reducirati udio plastike do 30 posto, a kod pojedinih proizvoda plastika je zamijenjena kartonom.

Što se tiče navika kupaca, moram istaknuti da je primjetan porast trenda kupovine proizvoda iz ove kategorije i siguran sam da će u budućnosti ovaj trend sve više rasti.

BM: U prošloj godini istaknuli ste se i promocijom bh. brendova, čija je zastupljenost na dm policama podignuta na još uvijek skromnih pet posto – postoji li u BiH uopće potencijal za podizanje tog udjela na ozbiljniji nivo?

ŠLOSEL: Potencijal definitivno postoji, ali, nažalost, postoje i određene poteškoće s kojima se proizvođači susreću prilikom registracije svojih obrta i proizvoda, što znatno otežava pojavu većeg broja domaćih proizvoda na bh. tržištu, pa samim tim i na policama dm prodavnica.

Iz našeg iskustva suradnje s domaćim proizvođačima, naročito onim malim koji su u fokusu naše kampanje {ZAJEDNO} za bolje sutra, poseban izazov su nabavka sirovina po povoljnijim cijenama, s obzirom na manje proizvodne količine, nabavka ambalaže, za što na našem tržištu postoji veliki potencijal za razvoj, te mogućnosti proizvodnje količina koje bi zadovoljile potrebe velikih trgovačkih lanaca.

Mi se trudimo ponuditi im podršku u svim ovim procesima, podijeliti naše bogato iskustvo i know-how te ih promovirati i približiti kupcima. Naravno, od kupaca ovisi prodaja novih proizvoda, a što je uzročno-posljedično vezano i za kvalitet proizvoda, potrebu na tržištu, cjenovno pozicioniranje, konkurentske proizvode i druge faktore.

Promotivne akcije

BM: Jubilarnu godinu poslovanja dm-a u BiH obilježile su i brojne promotivne akcije za kupce. Mogu li oni očekivati slične pogodnosti i u narednom periodu?

ŠLOSEL: Naravno, dm uvijek nastoji nagraditi lojalnost kupaca kroz različite pogodnosti: UVIJEKPOVOLJNO cijene, sakupljanje bodova i uštede koje se pomoću istih mogu ostvariti u sklopu active beauty programa lojalnosti kao i atraktivne marketinške aktivnosti i kampanje.

Mi nastojimo da usmjerimo naše kampanje prema potrebama naših kupaca i trendova koji prate svjetska tržišta te se trudimo uvijek iznova inspirirati naše kupce. Naša težnja jeste da u dm-u kupci odlučuju kada, kako i gdje će kupovati ili se informirati. U tom svjetlu i planiramo te nastojimo i uspijevamo s našim partnerima živjeti novo digitalno doba i shodno tome ćemo nastaviti prilagođavati našu komunikaciju i usluge.

PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here