Inovativnost je glavni pokretač postpandemijskog tržišta osiguranja

Unatoč tržišnim turbulencijama uzrokovanim pandemijom korova virusa, UNIQA Osiguranje i u prošlog godini uspjelo je svojim klijentima pružiti adekvatnu zaštitu te pritom čak zabilježiti rast neto dobiti za 10,5 posto. Koje poslovne inovacije su bile ključ tog uspjeha, za Business Magazine otkriva Senada Olević, CEO UNIQA Osiguranja. Razgovarao Armin Zeba

149

Neosporiva je činjenica da je 2020. godina za sve privrednike predstavljala težak udarac i zahtijevala znatne promjene strukture poslovanja. Naročito je sektor osiguranja imao izazovnu ulogu da, pored održavanja redovnog poslovanja, bude glavna potpora i svojim klijentima tokom pandemije. Osiguravajuća kuća koja je uspjela prva reagovati na ove izazove jeste UNIQA Osiguranje, koje je svojom inovativnošću klijentima pružilo adekvatnu zaštitu i uspjelo zabilježiti čak i rast neto dobiti za 10,5 posto tokom prošle godine. Koje poslovne inovacije su bile ključ tog uspjeha, za Business Magazine otkriva Senada Olević, CEO UNIQA Osiguranja.

BM: Od početka pandemije korona virusa, UNIQA se inovativnim poslovnim rješenjima prilagođavala novonastalim okolnostima. Kakav je bio epilog takvog pristupa u smislu rezultata ostvarenih u prošloj godini – koliko su oni u skladu sa planovima i trendovima iz pretpandemijskog perioda?

OLEVIĆ: Od samog nastanka UNIQA Osiguranja, naša misija i glavni prioritet jeste zadovoljenje potreba klijenata. To smo postizali inovativnim proizvodima i uslugom, ali i transparentnim načinom rada.

Nastankom pandemije, naša misija je dobila dodatno na značaju i ozbiljno smo shvatili važnost uloge osiguravajućih društava za vrijeme zdravstvene i finansijske krize. Brzom i pravilnom reakcijom na novonastalu situaciju uspjeli smo klijentima pružiti potrebnu podršku, a istovremeno unaprijediti naše poslovanje.

I u periodu  prije pandemije smo dali veliki značaj razvoju online poslovanja i postavili jak temelj, te omogućili našim klijentima da imaju brz i jednostavan pristup online uslugama – od zaključenja polise, plaćanja, pa sve do prijave i naplate štete.

UNIQA je u 2020. godini ostvarila neto dobit od 3,14 miliona KM, što predstavlja povećanje od 10,5 posto naspram prethodne godine. Rezultati su u nekim poljima čak i pretekli očekivanja i planove.

Početkom 2020. godine, naši poslovni ciljevi sa stanovišta rasta su bili dosta ambiciozniji, međutim i više smo nego zadovoljni i ponosni na naše poslovanje u protekloj godini. Ispunili smo naše planove po pitanju finansijskih pokazatelja zahvaljujući nesebičnom angažmanu svih zaposlenih UNIQA Osiguranja.

 

BM: Između ostalog, UNIQA je bila prvo osiguravajuće društvo na tržištu BiH koje je pokrivalo troškove liječenja oboljelih od korona virusa. Koji su to drugi inovativni proizvodi koji su se u pandemijskom periodu pokazali kao pun pogodak?

OLEVIĆ: Kao lideri u inovacijama na tržištu osiguranja u BiH, uspjeli smo i u ovoj situaciji brzo reagovati, te klijentima ponuditi adekvatnu zaštitu.

Prilagodili smo naše proizvode dobrovoljnog zdravstvenog osiguranja i uveli novi proizvod – Vital Premium, koji pokriva 100 posto svih troškova nastalih odlaskom u privatne zdravstvene ustanove.

U periodu visoke opterećenosti javnog zdravstvenog sistema, pogodnosti korištenja Dobrovoljnog zdravstvenog osiguranja su značajno olakšali klijentima dostupnost medicinskih usluga.

Pored toga, prvo smo osiguravajuće društvo koje je pokrivalo troškove liječenja od COVID-19 kroz putno zdravstveno osiguranje.

Najinovativniji proizvod, koji je i sada jedinstven na našem tržištu, jeste Sigurna profesija, a namijenjen je lijekarima i ostalim zdravstvenim radnicima. Ovim proizvodom smo pružili podršku profesiji koja je imala najveći pritisak tokom pandemije, a podrazumijeva osiguranje profesionalne odgovornosti i pravnu zaštitu, kao i finansijsku zaštitu u periodu kada nisu u mogućnosti iz objektivnih razloga obavljati svoju praksu.

 

BM: Koliki je bio interes klijenata za nove proizvode i u kojim segmentima je povećan interes klijenata u odnosu na “normalno stanje“?

OLEVIĆ: Odziv i interes klijenata za nove, ali i postojeće proizvode koje se odnose za zdravstvene usluge, bio je iznimno velik. Samo po pitanju dodatnog zdravstvenog osiguranja bilježimo rast premije za 42 posto u poređenju sa prethodnom godinom. Uzimajući u obzir okolnosti, veća potreba za privatnim zdravstvenim ustanovama bila je neminovna.  Od samog početka pandemije smo se iz tog razloga i dodatno fokusirali na umrežavanje sa poliklinikama širom BiH, kako bi obezbijedili niz pogodnosti za klijente UNIQA Osiguranja.

Također, bilježimo i porast u segmentu životnog osiguranja, koje je činilo najveći udio (52 posto) u portfoliju bruto premije za 2020. godinu, koja je ukupno iznosila 62,1 miliona KM.

 

BM: UNIQA osiguranje u ovu godinu ušlo je sa novom poslovnom strategijom pod nazivom UNIQA 3.0 – šta taj poslovni model podrazumijeva, čime je prvenstveno motiviran i na kakav odziv klijenata je naišao u proteklim mjesecima?

OLEVIĆ: UNIQA 3.0 je naš odgovor na novonastale trendove u digitalizaciji i inovacijama na tržištu, kao i na izazove sa kojima se cijeli svijet susreće.

Vođeni smo time da je upravo inovativnost ta koja će biti ključna vodilja postpandemijskog tržišta.

Nova strategija je podrazumijevala  inovacije na tržištu i reorganizaciju poslovnih procesa kako bi našim klijentima pojednostavili i ubrzali poslovanje sa našim društvom. Implementacijom UNIQA 3.0 strategije želimo biti korak ispred po pitanju zadovoljenja potreba klijenata sa stanovišta jednostavnosti, efikasnosti i transparentnosti.

Od početka godine bilježimo odličan odziv i reakcije klijenata, a to potvrđuje i novi sistem mjerena zadovoljstva koji je trenutno na 4,8 od mogućih pet zvjezdica, a koji je također uveden novom strategijom.

 BM: Kakvi su dalji razvojni planovi ulaganja UNIQA Osiguranja i koliko će oni biti diktirani razvojem epidemiološke situacije?

OLEVIĆ: U narednom periodu je planirana dalja implementacija UNIQA 3.0 strategije, a ona će se ogledati u novim ulaganjima i razvojem u nove informacione tehnologije. U aprilu tekuće godine smo lansirali novu komunikacijsku platformu – Moja UNIQA, koja klijentima omogućava jednostavniji pristup i pregled polisama i odštetnim zahtjevima, kao i olakšan način zaključenja novih polisa. Ipak, najveći fokus će biti na usavršavanju izvrstnosti usluge i zadovoljstva klijenata UNIQA Osiguranja.

Uvođenje novih proizvoda je također u planu, a sve prema procjeni potreba klijenata.

Pozitivni efekti

BM: U kojoj mjeri se može govoriti o, uvjetno rečeno, pozitivnim efektima pandemije u vidu jačanja svijesti potencijalnih klijenta o značaju i nužnosti osiguranja?

OLEVIĆ: Sva osiguravajuća društva se bore protiv predrasude da je osiguranje preskupo i nije nužni izdatak. Pandemija je dala svoj doprinos za sponzaju značaja i pogodnosti osiguranja, te da je finansijska naknada za premiju prihvatljiva za prosječnog stanovnika i često mnogo niža od očekivanih. Time rečeno, itekako je primjetan trend veće osviještenosti o važnosti osiguranja, a time i o važnost zaštite svega što je vrijedno za nas, od zdravlja pa sve do imovine.

PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here