Zagađenje zraka košta Evropu 166 milijardi eura godišnje

Zagađenje zraka odgovorno je za 480.000 preranih smrtnih slučajeva u Evropi,navodi Evropska agencija za okoliš (EEA), a te brojke bi mogle biti samo veće.

33
Zagađenje zraka košta Evropu 166 milijardi eura godišnje, navodi se u izvještaju objavljenom u srijedu u kojem se ispituju troškovi prerane smrti, bolesti i izgubljenih radnih dana zbog onečišćenja u 432 evropska grada.
Ovaj izvještaj, koje je izradila organizacija CE Delft za Evropsku alijansu za javno zdravstvo (EPHA), nevladinu platformu sa sjedištem u Bruxellesu, proučava 432 grada u 27 zemalja Evropske unije, Ujedinjenog Kraljevstva, Norveške i Švicarske. Studija upoređuje tri glavna onečišćivača zraka – čestice, ugljični dioksid i ozon, te njihove troškove povezane s liječenjem, smanjenog životnog vijeka ili bolesti poput teškog hroničnog bronhitisa i slično.

London predvodi gradove s najvišim troškovima povezane s onečišćenje (11.4 milijarde eura), ispred Bukurešta i Berlina, dok je Pariz na sedmom mjestu.

“Naše istraživanje otkriva koliko je otrovni zrak štetan za zdravlje, ali i koliko značajnih nejednakosti postoji između različitih evropskih zemalja”, komentira glavni tajnik EPHA-e Sascha Marschang, koji je dodao kako “situaciju mogu poboljšati politike javnog prijevoza, a gradovi mogu smanjiti troškove potičući mobilnost koja ne zagađuje okoliš”.

Zagađenje zraka u gradovima posljedica je nekoliko čimbenika – prijevoza, grijanja domova ili čak industrijskih ili poljoprivrednih aktivnosti. Iako je teško precizno procijeniti udio svakog od ovih sektora, izvještaj se bavio prijevozom i procijenio da porast broja automobila u gradu za samo jedan posto povećava socijalne troškove za gotovo 0.5 posto.

“Moramo se potruditi prijeći na prijevoz koji manje zagađuje – hodanje, vožnju biciklom i električna vozila”, dodao je Marshang.

Zagađenje zraka odgovorno je za 480.000 preranih smrtnih slučajeva u Evropi,navodi Evropska agencija za okoliš (EEA), a te brojke bi mogle biti samo veće.

PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here