Autotech nudi rješenja za unapređenje proizvodnih procesa

Autotech je inovativna, mlada i razvojno orijentirana kompanija čijaosnovna djelatnost pružanje usluga iz oblasti robotike i automatizacije, a koja nudi cjelokupno rješenje određenog proizvodnog procesa, kojeg vlasnik želi automatizirati ili robotizirati kako bi krajnji proizvod bio što kvalitetniji.

268
Autotech

Piše: Mirela Haskić-Suša

U Bosni i Hercegovini odnedavno posluje predstavništvo slovenačke kompanije Autotech koju su osnovali nekadašnji radnici preduzeća Gorenje Gaio iz Velenja, čija je osnovna djelatnost pružanjeusluga iz oblasti robotike i automatizacije.Ova mlada i inovativna kompanija do sada je ostvarila saradnju s velikim brojem kompanija u BiH, što je dokaz da su bh. firme spremne za modernizaciju svojih proizvodnih procesa, a uz tim Autotech-a lakše im je doći do željenih rješenja.

Autotech ekipa, koja je odgovorna za automatizaciju i robotiku, pružila je rješenja za velika imena u automobilskoj industriji. Pomažemo klijentima u okviru povećanja produktivnosti, inovacija i konkurentnosti na globalnom tržištu. Projektujemo, gradimo, proizvodimo, montiramo, programiramo cjelokupne linije proizvoda. Nudimo cjelokupno rješenje određenog proizvodnog procesa, kojeg vlasnik želi automatizirati ili robotizirati kako bi krajnji output bio što kvalitetniji i kako bi zadovoljavao standarde zemalja u koje se izvozi. Treba imati u vidu da uglavnom automatizaciju i robotizaciju potražuju velike proizvodne kompanijei one manje koje su postale svjesne prednosti napredne tehnologije. Mi ne nudimo nikakav proizvod. Nudimo rješenje cijelog jednog proizvodnog procesa, proizvodne linije, odnosno, onog dijela koji stvara usko grlo. To je za našu ciljnu grupu mnogo važno – uklanjanje uskog grla. Želimo naglasiti da je Autotech inovativna, mlada i razvojno orijentirana kompanija koja je zasnovana na osnovu godina iskustva u polju proizvodnje kućanskih aparata, drvne industrije, industrijske automatizacije i proizvodnih procesa. Mi nudimo savjetovanje našim kupcima u svrhu razvoja i implementacije projekata koristeći stečeno znanje po principu “ključ u ruke”“, za Business Magazine kaže Seudin Softić, direktor kompanije.

Bh. kompanije otvorene prema inovacijama

Zbog velikog broj upita klijenata iz naše zemlje odlučili su pokrenuti kompaniju i u BiH.

„Nakon uspješnih rezultata Autotechčije je sjedište u Velenju, u Sloveniji, prosto, kompanije su same počele slati upite i iznositi probleme, koje možemo riješiti. Zbog value proposition nismo mogli, a da ne izađemo u susret i bh.tržištu, koje ima toliko potencijala. Želimo našim bh.klijentima biti”na dohvat ruke”, ako dođe do potrebe servisiranja i sličnih stvari. Kroz neke projekte smo uvidjeli isto tako, da je bh. tržištu potrebna automatizacija i robotizacija, pri čemu je naša ekipa dobilia motivaciju u smislu – zašto BiH mora proizvesti neke poluproizvode,  zašto ne bi industrijske kompanije u BiH proizvodile konačne proizvode? Na tržište rada dolaze mladi ljudi puni inovativnih rješenja za različite probleme, to doprinosi razvoju BiH – mi želimo  također, doprinijeti tom razvoju“, dodaje Softić.

Ovoj kompaniji trenutno ne manjka klijenata, kako na domaćem, tako ni na inozemnom tržištu.  Do sada su sarađivali sa kompanijamaCIMOS iz Novog Travnika, DrvoflorBanja Luka, Klas, itd., a uskoro  izlaze i na na tržište EU odakle su počele dolaziti već prve narudžbe. Međutim, ono što je bitno naglasiti je da su bh. kompanije otvorene ka uvođenju inovacija i inovativnim procesima.

„Mnogo su otvorene ka inovativnim procesima. Više se ne boje da će robot ”ukrasti” radno mjesto čovjeku – jer, prosto, neće. Samo mu može olakšati“, naglašavaSoftić.

A benefiti od uvođenja robotizacije i automatizacije su ogromni i vidljivi jako brzo. Kompletan proces proizvodnje je ubrzan, manje je grešaka, a radnicima je posao olakšan.

„Veća brzina dolaska od inputa do outputa, kvalitetniji proizvod, jer robot je precizan i rijetko griješi. Najbitnije kompaniji je to da je  njihov kupac zadovoljniji, da su im se smanjili troškovi, da su ljudima potrebne edukacije u koje firme sada ulažu, jer kvalitetan proizvod mijenja finansijsku strukturu. Pozitivni rezultati vidljivi su jako brzo, a očituju se u smanjenju troškova, smanjenju zaliha sirovina, materijala i gotovih proizvoda, smanjenju ozlijeda na radu, povećanju proizvodne norme optimizacijom procesa, povećanju produktivnosti, uklanjanju zastoja, povećanju sigurnosti i ergonomije radnih mjesta, povećanju kvalitete proizvoda, zadovoljstva kupaca i brže naplate potraživanja. Prepoznavanje proizvodnih dijelova i njihovo pravovremeno aktiviranje povećava kvalitetu proizvoda. To je jedna od prednosti našeg gotovog proizvoda“, pojašnjava Softić.

Edukacija kadra

Problem nedostatka kvalificiranih radnika, u ovoj kompaniji rješavaju sami tako što educiraju kadar koji im treba.Mlade ljude obučavaju u Sloveniji, gdje kolege sa iskustvom rade određeni period s njima i onda oni bivaju spremni i da samostalno vode određene projekte. Također, ekipa Autotech-a je došla na ideju otvaranja ARCo Instituta, koji ima viziju da daje studentima mogućnost praktične obuke iz „real businessa“. To znači da će Autotech ekipa dati svoje vlastite završene projekte studentima kako bi studenti mogli vježbati i biti spremni za izlazak u realnost kada postanu akademski građani. Tu priču pozdravljaju ostale kompanije kojim je taj kadar potreban, što je najvažnije studenti te Mašinski i Elektrotehnički fakultet Univerziteta u Sarajevu.

„Ideje se rađaju iz dana u dan. Pored velikih firmi, želimo pružiti nešto studentima, srednjoškolcima i mlađoj djeci. Ako u jednoj Njemačkoj dijete od šest godina zna programirati mali boot robot, sasvim je realno i moguće da zna i u BiH. Društveno smo odgovorna kompanija, tako da, gledajući iz tog ugla, mnogo stvari pripremamo. Otvara se institut ARCo, gdje ćemo biti ”most” između studenata, đaka i realnog sektora, kako bi im omogućili i pružili znanje za koje držimo da im je potrebno. Ozvaničit ćemo ih tek kad budu u posljednjoj fazi realizacije. Prosto, tim smo koji ne obećava, nego koji predstavi rezultate kad ih i ostvari“, ističe Softić.

 

 

 

 

PREKOMirela Haskić-Suša
IZVORBusiness Magazine
PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here