Business sport: Nastavljena je dominacija Lewisa Hamiltona u F1

Mercedesov vozač Lewis Hamilton došao je do svog šestog naslova svjetskog prvaka Formule 1, a dominacija na stazi u karijeri mu je donijela rekordnih 489 miliona dolara.

103

Osvojivši drugo mjesto na Velikoj nagradi SAD-a u Austinu, 34-godišnji britanski vozač Lewis Hamilton u bolidu Mercedesa osigurao je naslov svjetskog prvaka Formule 1 čak dvije trke prije kraja ovogodišnje sezone najbržeg oktanskog cirkusa 3. decembra. Hamiltonu je ovo šesti naslov u karijeri, a treći zaredom. Bio je prvak 2008., 2014., 2015., 2017. i 2018. godine. Britanac je na na listi vozača Formule 1 s najviše naslova, prestigao legendarnog Argentinca Juana Manuela Fangia koji je na drugom mjestu sa pet osvojenih naslova, dok je vozač Nijemac Michael Schumacher sa sedam titula još uvijek rekorder.

Poznat po agresivnom načinu vožnje i oštrim ulascima u krivine, Hamilton je i najplaćeniji vozač bolide Formule 1 ikada, a od početka karijere zaradio je više od 489 miliona dolara. Hamiltonova godišnja plaća iz ugovora sa Mercedesom je blizu 50 miliona dolara bez dodatnih bonusa. Također, njegov sponzorski ugovori najunosniji su u ovom sportu i godišnje mu donose više od 10 miliona dolara. Među Hamiltonovim sponzorima su Sony, Monster Energy, Puma, Bose, L’Oreal, Mercedes-Benz, a od prošle godine i proizvođač naočala Police i modni brend Tommy Hilfiger.

Dječački snovi

Rođen 1985. godine u Stevenageu u Velikoj Britaniji, Hamilton je najranije djetinjstvo nakon razvoda roditelja proveo sa majkom Carmen. U periodu kad je iskazao interesovanje za vožnju i karting, brigu o njemu preuzeo je otac Anthony. Godine 1991., Lewisu je otac kupio automobil na daljinsko upravljanje, te mu je taj događaj bio prvi dodir s automobilskim takmičenjima. Kad je Lewis napunio šest godina kao poklon je dobio i karting automobil, a otac ga je već kao osmogodišnjaka počeo odvoditi na karting utrke. Iako mu je karting kao dječaku bio samo hobi, već sa 10 godina osvojio je prvi naslov u mlađim kategorijama.

”Kad sam prvi put pobijedio u kartingu, nisam znao kako proslaviti. Došao sam na postolje, u ruke su mi dali šampanjac, a ja nisam znao šta da radim. Samo sam promućkao šampanjac i čekao“, rekao je u jednom od svojih prvih intervjua Lewis Hamilton.

Nakon samo dvije godine iskustva u vožnji kartinga, okrenuo se nacionalnim utrkama i postao najmlađi osvajač britanskog kadetskog prvenstva u kartingu.

Oštrom oku Rona Dennisa, izvršnom direktoru McLaren Automotive i McLaren Group, nije promaklo Hamiltonovo najranije gomilanje trofeja, te ga je 1998. godine uključio u McLarenov program za mlade vozače Young Driver Support Programme. Dennis je čvrsto vjerovao u 13-godišnjeg Hamiltona, te mu je kroz ugovor osim finansijske i tehničke potpore, garantirao i mogući ulazak u najbrži oktanski cirkus na svijetu.

McLarenova potpora omogućila je Hamiltonu da zasja na mnogo većoj pozornici, te je mladi Britanac osvojio višestruke naslove evropskog prvaka u kartingu. S 15 godina postao je najmlađi evropski prvak u kartingu, što je rekord koji i danas stoji.

Godine 2002. nastupio je u vrlo kompetitivnoj britanskoj Formula Renault seriji. Sve nedoumice o tome kako će se mladi Lewis nositi s naglim porastom snage u bolidu Formule Renault brzo su otklonjene već u prvoj sezoni u kojoj je završio na trećem mjestu, a godinu kasnije osvojio je naslov prvaka osvojivši rekordnih 10 pobjeda i ostvarivši devet najbržih krugova.

Javnost je Lewisa bolje počela upoznavati nakon postignutih rezultata u GP2 seriji. Njegova debitantska sezona u jakoj GP2 seriji pokazala se kao veoma uspješna. Nizao je impresivne nastupe i oduševio brzinom i preciznošću. Nadmašio je daleko iskusnijeg momčadskog kolegu Alexandrea Premata i Nelsona Piqueta Juniora te je osvojio naslov prvaka. Nakon toga mu je 2006. godine došla i službena potvrda o dolasku u svijet Formule 1. Povjerenje je opravdao već u prvoj utrci, na Velikoj nagradi Australije gdje je osvojio treće mjesto. Do kraja debitantske godine rušio je rezultatske rekorde, a naslov prvaka zamalo je osvojio već 2007. godine. Na početku te sezone imao je devet uzastopnih pobjeda, a sezonu je obilježilo veliko rivalstvo između njega i Španca Fernanda Alonsa. Hamilton je vodio veći dio sezone, ali u posljednje dvije utrke njegovo neiskustvo došlo je na naplatu te je od mogućih 20 bodova osvojio samo dva. Naslov je uzeo Kimi Raikkonenkoji je uoči posljednje dvije utrke za Hamiltonom zaostajao čak 17 bodova.

Naredne godine Hamilton je odlučno krenuo u osvajanje svog prvog naslova prvaka koji mu je izmakao 2007. godine. U sezoni 2008. sa statusom prvog vozača u timu McLarena, pobijedio je na pet Velikih nagrada i osvojio sedam najboljih startnih pozicija. Za naslov, kojeg je osvojio na Velikoj nagradi Brazila, veći dio sezone borio se zajedno sa vozačem Ferrarija Felipeom Massom. Prvenstvo je osvojio zahvaljujući Timi Glocku koji je zadnji krug po kiši vozio na gumama za suho vrijeme, te ga je Hamilton pretekao. Kasnije ga je prestižni sportski časopis Autosport nazvao “Last Lap Lewis” (Lewis u posljednjem krugu). Nakon osvajanja prvenstva izjavio je da želi ostati u McLarenu do kraja svoje karijere

Do kraja boravka u McLarenu, još tri sezone je završio na četvrtom mjestu, dva puta je bio peti. Nije imao konkurentan bolid.

Dominacija u Mercedesu

Dominacija je počela dolaskom Hamiltona u Mercedes 2013. godine, gdje je sreo svog karting kolegu iz djetinjstva Nijemca Nicu Rosberga. Hamilton je do drugog naslova svjetskog prvaka i 11. pobjede u ukupno 19 utrka 2014. godine stigao na uvjerljiv način, jer je njegov jedini konkurent za naslov i momčadski kolega Rosberg utrku završio tek na 14. poziciji zbog problema s motorom. Te godine Mercedes je uveo turbo-hibridnie motore i od tada dominira. Novi trogodišnji ugovor s Mercedesom vrijedan 100 miliona dolara potpisao je 2015. godine.

„Lewis je imao historijsku šampionsku sezonu sa Mercedes-Benzom, pa je prioritet ove sezone bilo da produžimo ugovor. Njegovi rekordi govore sami za sebe, sjajno je imati ga u timu“, rekao je svojevremeno direktor motosport tima Mercedesa Toto Wolff.

Hamiltonu je u osvajanju titule prvaka i u 2015. godini pomogao i momčadski kolega Rosberg koji je bio drugi ispred Sebastiana Vettela u Ferarriju, pa je Hamilton tri utrke prije kraja sezone i teoretski osigurao naslov s nedostižnih 76 bodova prednosti.

Nakon što se njegov najveći rival Rosberg 2017. godine povukao iz Formule 1, Hamiltonov najveći konkurent postao je Red Bullov vozač Nijemac Sebastian Vettel. Ipak, te godine, Hamilton je osigurao i svoj četvrti naslov svjetskog prvaka, premda je na Velikoj nagradi Meksika osvojio deveto mjesto. Samo dvije utrke prije kraja sezone imao je nedostižnih 56 bodova više od Vettela.

Mercedesov superstar je naslov prvaka osigurao i 2018. godine, a aktuelni šampion tada je produžio je unosni ugovor sa Mercedesom do 2020. godine.

„Stvar je u tome što nisam došao ovdje zbog novca. On nije glavni razlog zbog kojeg vozim bolid. Srž ovoga što radim leži u ljubavi prema utrkivanju. Volim izazov i doći na stazu znajući da imam protiv sebe nevjerovatno talentirane mladiće koji me pokušavaju pobijediti, nadmudriti. Volim te bitke koje vodim svake godine,“ rekao je Hamilton u intervjuu za medije.

Ukupna zarada F1 vozača (u milionima dolara)

1. Lewis Hamilton 489

2. Michael Schumacher 464

3. Fernando Alonso 458

4. Sebastian Vettel 358

5. Kimi Raikkonen 331

6. Jenson Button 147

7. Ralf Schumacher 121

8. Jacques Villeneuve 115

9. Felipe Massa 110

10. Rubens Barrichello 110

PREKOMaja Hadžić
IZVORBusiness Magazine
PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here