Facebook će medijima plaćati velike iznose za korištenje njihovih vijesti

Predstavnici Facebooka rekli su direktorima proizvođača vijesti da su spremni platiti i do tri miliona dolara godišnje za licencu za kompletne priče, naslove i pregled tekstova.

61
Facebook nudi milionske dolarske iznose proizvođačima vijesti za pravo da njihov medijski sadržaj koristi u sekciji vijesti, za koju se kompanija nada da će je pokrenuti krajem ove godine, navode ljudi bliski ovoj temi, piše The Wall Street Journal.

Predstavnici Facebooka rekli su direktorima proizvođača vijesti da su spremni platiti i do tri miliona dolara godišnje za licencu za kompletne priče, naslove i pregled tekstova. Isti izvori navode kako su među izvorima vijesti s kojima Facebook želi poslovati Walt Disneyjev ABC News, vlasnik Wall Street Journala Dow Jones, The Washington Post i Bloomberg.

Facebookovi planovi otkriveni su u trenutku dok se kompanija suočava sa sve više kritika zbog svoje uloge u borbama medijske industrije da pokupi što je moguće više prihoda od oglašavanja, koji su dosad odlazili novinama. Facebook i Alphabetov Google zaradili su 60 posto svih prihoda od digitalnog oglašavanja u SAD-u prošle godine, navodi eMarketer, prenosi Index.hr.

Dogovor o licenci za vijesti između Facebooka i medija trajat će tri godine. Facebook planira pokrenuti sekciju vijesti tokom jeseni, navode spomenuti izvori. Nije jasno je li bilo koja medijska kuća već službeno pristala licencirati svoj sadržaj za Facebook.

Facebook je predložio da će medijima prepustiti odluku kako će se njihov sadržaj pojavljivati u sekciji s vijestima. Medijima će biti dopušteno birati hoće li svoje priče objaviti direktono na Facebooku ili će objaviti samo naslove i sažetke te korisnike preusmjeriti na svoje vlastite web stranice. U tom slučaju, sekcija vijesti bila bi generator web prometa za proizvođače vijesti, uz izvor prihoda od licenciranja.

Osoba bliska Facebooku kaže kako planira prikupiti povratne informacije od medijskih organizacija kako bi poboljšao svoju sekciju vijesti.

Google, jedan od Facebookovih najvećih konkurenata, trpio je kritike zbog toga što nije plaćao medijskim kućama naslove i sažetke koji su se pojavljivali na njegovoj tražilici. Izvršni predsjednik News Corpa Rupert Murdoch i glavni direktor BuzzFeeda Jonah Peretti pozvali su Facebook i Google da plate kompanijama koje pružaju kvalitetne vijesti. Google nije odmah odgovorio na upit za komentar.

PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here